ورزش

داوری: داشتن امکانات پیش پا افتاده رویای دوومیدانی کاران شده بود


سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: وقتی امکانات پیش پا افتاده را در اختیار ورزشکاران گذاشتیم برخی گفتند این چیزها برای آنها رویا بود.

افشین داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صدور پر تعداد حکم در فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: سابق بر این کمیته ها فعال نبودند و ما تصمیم گرفتی مانند دوره ای که حضور داشتیم هر کمیته ای کارهای مربوط به خودش را انجام دهد و اعضای نیز از قهرمانان همان رشته هستند. الان هم همه بچه هایی که آمدند قهرمانان گذشته بوده اند و سابقه آنها هم مشخص است. نمی دانم چرا برخی از این حکم ها حرص می‌خورند. نمی‌شود فدراسیون را همین طوری اداره کرد و باید افراد متخصص حضور داشته باشند.

وی در خصوص انتخاب هادی سپهرزاد به عنوان مدیر تیم های ملی عنوان کرد: سپهرزاد قهرمان سابق بوده و در کار خودش تخصص دارد. از آنجایی هم که دهگانه کار کرده در همه رشته ها وارد است. از سوی دیگر فرد دلسوزی است و کارها را به خوبی پیگیری می‌کند.

* در 10 سال گذشته هیچ آماری از ورزشکاران نداشتیم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی با اشاره به آنالیز ورزشکاران گفت: در 10 اسال گذشته هیچ آنالیزی صورت نگرفته و آمار خاصی از ورزشکاران نداریم در حالی که ما سال 90 همه این کارها را در زمان حضورمان انجام داده بودیم. اگر آمار وجود داشته باشد دیگر هیچ ورززشکاری نمی‌تواند ادعا کند که حقش خورده شده است.

* داشتن امکاتات پیش افتاده رویای دوومیدانی کاران شده بود

داوری ادامه داد: از روزی که آمدیم حمایت مادی از ورزشکاران را در دستور کار خود قرار دادیم و لباس و کفش مناسب در نظر گرفتیم و اسکان را در هتل قرار داده‌ایم. شاید باورتان نشود اما یکی از ورزشکاران دختر به ما اعلام کرد این چیزها رویای ما بود که به او گفتم اینها امکانات پیش پا افتاده و لازمه کار قهرمانی است. اگر به ورزشکار توجه و امکانات فراهم شود، او هم برای تمرین و مسابقه انگیزه می‌گیرد.

* حدادی فعلاً در ایران تمرین می‌کند

وی در مورد اینکه اردوی یک ماهه حدادی و ماحصل این اردو گفت: قرار بود او یک ماه در آمریکا اردو داشته باشد و پیشنهاد ما این بود که تا آغاز بازی های آسیایی بماند، اما خودش بازگشت و گفت فعلا در ایران تمرین می‌کنم. حدادی ورزشکاری است که شخصیت مدالی داشته و انگیزه زیادی برای کسب پنجمین طلا در هانگژو دارد. به دنبال یک جای خوش آب و هوا در ایران است و قرار است اردوی خود را آنجا برگزار کند.ما سرعین را پیشنهاد دادیم و در نهایت خودش باید تصمیم بگیرد.

* در اردوی تفتیان برای فدراسیون هزینه‌ای پیش بینی نکرده بودند

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در خصوص وضعیت تفتیان و اینکه هزینه اردوی بلند مدت او در خارج چطور تامین می‌شود، اظهار داشت: در دوره قبل مجوز شورای برون مرزی برای وی گرفته بودند، اما هزینه فدراسیون یا کمیته و وزارت صفر بود ظاهرا با هزینه شخصی اردوهایش را برپا می کرد. روز گذشته با او صحبت کردم. قرار است تا آغاز بازی‌های آسیایی هزینه های 100 روز اردو را فدراسیون تقبل کند. البته نه تنها برای تفتیان بلکه هر ورزشکاری که انتخاب شود همین شرایط را خواهد داشت.

* افزایش نفرات اعزامی به هانگژو

داوری در مورد اینکه کمیته با افزایش تعداد نفرات اعزامی دوومیدانی به هانگژو موافقت کرده است یا خیر، گفت: بله موافقت شده به شرطی که ورزشکاران بتوانند رکوردهای مدنظر را ثبت کنند. هم در بخش بانوان هم مردان می توانیم نفرات را اضافه کنیم. البته در بخش بانوان فعلا نمی‌توان کیفی نگاه کرد، هرچند استعدادهای خیلی خوبی داریم و کوردهایشان قابل توجه است.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا