ورزش

دبل سردار 56 سال پس از دبل غفور

اتفاق عجیب مقابل هنگ‌کنگ

تیم ملی فوتبل ایران که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1978 هم با تیم ملی هنگ‌کنگ همگروه بود با دبل یکی از ستاره‌هایش در آن بازی پیروز شد.

به گزارش “ورزش سه” تیم ملی فوتبال ایران در در روز 27 آبان 1356 یعنی دقیقا 56 سال قبل (با اختلاف یک روز) در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ‌کنگ رفت. این بازی در حضور 55 هزار تماشاگر برگزار شد و تیم ایران در نهایت با سه گل به پیروزی دست یافت.

در این بازی تیم ملی با ترکیب منصور رشیدی، حسن نظری، نصراله عبداللهی، حسین گازرانی (70 محمود ابراهیم‌زاده)، آندارنیک اسکندریان، حسن نایب آقا، علی پروین، ایرج دانایی فرد (60 علیرضا عزیزی)، ابراهیم قاسم پور، غفور جهانی و علیرضا خورشیدی با سرمربی‌گری حشمت مهاجرانی به مصاف حریف خود رفت که در نهایت با دو گل غفور جهانی (3 و 35) و حسین گازرانی (19) به برتری سه بر صفر دست یافت.

1955102

بولت پرسپولیس
نکته جالب اینکه در آن بازی هم یک مهاجم تیم ملی موفق به دبل مقابل هنگ‌کنگ شد. از آن روز که غفور جهانی مقابل هنگ‌کنگ دبل کرد تا امروز که سردار آزمون موفق به دبل شد 56 سال گذشته و تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی این گام را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

البته مسیر این تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی 2026 با مسیری که آن تیم برای رسیدن به جام جهانی 1978 طی کرد متفاوت خواهد بود چرا که در آن دوره جام جهانی تنها با حضور 24 تیم برگزار می‌شد و تنها دو تیم از آسیا و اقیانوسیه در این تورنمنت حاضر می‌شدند در حالی که قرار است جام جهانی بعدی که در سه کشور مکزیک، امریکا و کانادا برگزار می‌شود با حضور 48 تیم اجرا شود و هشت تیم از قاره آسیا در آن حضور خواهند داشت.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا