ورزش

در انتظار سخنرانی آتشین یحیی برای دربی!

گل‌محمدی تیمش را تهییج می‌کند؛

پرسپولیس تنها سه روز با حساسترین بازی فصل خود فاصله دارد و یحیی گل‌محمدی برنامه ویژه برای آماده‌سازی تیمش در نظر گرفته است.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس باید مقابل استقلال برنده باشد نه به خاطر اینکه هواداران همیشه در این بازی برد می‌خواهند چرا که برای قهرمان شدن چاره‌ای جز پیروزی در این مسابقه نیست. 
پرسپولیس در صورت شکست کار را تمام شده خواهد دید و با فاصله چهار امتیاز در سه هفته پایانی کاری نمی‌تواند انجام دهد و باید برای حفظ همان رتبه سومی‌اش بجنگد. در صورت مساوی فاصله یک امتیازی با استقلال حفظ خواهد شد اما ممکن است فاصله با سپاهان به 3 برسد و باز هم قهرمانی تا حدود 80-70 درصد از دست رفته است و فقط باید امیدوار بود که در نهایت بالاتر از رقیب سنتی در رده دوم قرار بگیرد.
اما پیروزی در دربی داستان دیگری را رقم خواهد زد و می‌تواند پرسپولیس را به سوی قهرمانی هل دهد. بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال معتقدند برنده این دربی قهرمان لیگ خواهد شد چرا که روحیه و انرژی بسیار بیشتری را خواهد گرفت و با توجه به اینکه هر دو تیم روی دور برد هستند و شرایط خوبی دارند وضعیت بسیار بهتری پیدا خواهد کرد و در سه بازی بعدی هم حتماً پیروز می‌شود. این گروه معتقدند سپاهان با وجود اینکه روی کاغذ شانس بیشتری دارد و حریفانش راحت‌تر به نظر می‌رسند اما امتیاز خواهد داد و اینگونه است که پیروزی در دربی حکم طلا پیدا خواهد کرد.

1854438

پرسپولیس برای دربی آماده است و هر طور که به این بازی نگاه کند، بازیکنان سراسر انگیزه و اشتیاقند تا پیروز شوند. البته در فاصله چهار روز مانده تا آن مسابقه شور و شوق دربی در تمرین و رختکن پرسپولیس دیده نمی‌شود اما هر چه به این مسابقه بزرگ نزدیک شویم اثراتش را در رفتار و تمرین بازیکنان خواهیم دید.
یحیی گل‌محمدی به‌عنوان رهبر فنی پرسپولیس روز سه‌شنبه و در روز تولد سیامک نعمتی بازیکنان را جمع و برای آنها حرف زد اما سخنرانی تهییج‌کننده گل‌محمدی احتمالاً امروز یا فردا در تمرینات نهایی و مهم قبل از بازی ایراد خواهد شد.
یحیی در دو مقطع سرمربیگری‌اش در پرسپولیس هیچ وقت در جریان 90 دقیقه به استقلال نباخته و از این حیث روحیه بالایی دارد. او در لیگ برتر ایران، باشگاه پرسپولیس و البته دربی مربی باتجربه‌ای است و چم و خم این بازی را خوب یاد گرفته. البته در راه رسیدن به این تجربه بعضاً تصمیماتی هم گرفته که به مذاق هواداران خوش نیامده اما حالا با آن پشتوانه غنی می‌تواند تصمیمات مفیدی برای تیمش در این بازی فینال‌گونه بگیرد.
در تمرین پرسپولیس هیچ کس درباره دربی حرف نمی‌زند اما یکی از بازیکنان مهم سرخ‌ها که مقابل مس کرمان هم شرایط خوبی داشت با تعریف و تمجید از تیم استقلال روی این موضوع تأکید می‌کرد که می‌توانیم شکست‌شان دهیم. این بازیکن می‌گفت با توجه به اینکه سه بازی اخیر پیروز بوده‌ایم و شرایط روانی خوبی داریم باید قبل از دربی خوب تمرین کنیم و اگر تمرین خوبی داشته باشیم استقلال با وجود اینکه روی دور برد است قابل شکست به نظر می‌رسد.

1854437

پرسپولیسی‌ها می‌گویند استقلال به خاطر آن برد شش گله و رسیدن به صدر جدول با غرور به این دربی خواهد آمد و این‌طوری فرصت ضربه زدن به این تیم پیش خواهد آمد.
پرسپولیسی‌ها برای این بازی استرس ندارند و ریلکس به نظر می‌رسند چرا که همه باتجربه‌اند و غیر از پریرای تازه وارد همه این بازی بزرگ و اتمسفر خاص آن را تجربه کرده‌اند و می‌شناسند. آنها خودشان خوب می‌دانند که پیروزی در این دربی بیشتر از همیشه اهمیت دارد و اصلاً به همین خاطر بود که بعد از بازی با مس کرمان درباره پول و مطالبات عقب افتاده‌شان حرف نزدند. پس با بالاترین انگیزه و توان به دوئل با رقیب سنتی خواهند رفت و اصلاً دوست ندارند کم بیاورند و شانس قهرمانی‌شان را از دست بدهند.

محمد قراگوزلو

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا