ورزش

دستور تاج درباره داوران لیگ سریع اجرا شد

بی‌نام و نشان‌ها در سکوت کنار رفتند

کمیته داوران فدراسیون فوتبال در هفته های گذشته رویکرد متفاوتی را در چینش قاضی های لیگ برتر در پیش گرفته است.

به گزارش “ورزش سه”، یکی از انتقادهای مهمی که از ابتدای فصل جاری لیگ برتر به کمیته داوران وارد بود، تعدد قاضی‌ها برای مسابقات بود. کمیته داوران در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر برای نزدیک به 40 داور وسط ابلاغ قضاوت صادر کرده بود که این مساله شک و شبهه‌هایی را نیز ایجاد کرد.

در آن مقطع برخی معتقد بودند فشارهای وارد شده از سوی روسای برخی هیات های فوتبال به کمیته داوران باعث شده تا داورانی ناشناخته در لیگ برتر سوت بزنند و عده‌ای دیگر نیز مسائل دیگری را مطرح کردند.

در نهایت کار به جایی رسید که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در کلاس دانش‌افزایی داوران که در نیم فصل برگزار شد،دستور به کاهش تعداد داوران در لیگ برتر داد و از آن پس این مساله در اولویت برنامه های خداداد افشاریان قرار گرفته است.

کمیته داوران در چند هفته گذشته لیگ برتر به ندرت از داوران کم نام و نشان استفاده کرده است. اگرچه در یکی دو مورد چنین اتفاقاتی رخ داده و اشتباهات مرگباری را از سوی آنها شاهد بودیم. با این حال برای اکثر مسابقات داوران باتجربه انتخاب می‌شوند.

در هفته بیست و یکم لیگ برتر نیز شاهد قضاوت داورانی هستیم که در سال‌های گذشته در لیگ برتر نام آنها را بارها شنیده‌ایم و از تجربه مناسبی در امر داوری برخوردار هستند. بی شک این مساله در کاهش اشتباهات داوری نیز تاثیرگذار است و اگر ادامه دار باشد،‌می‌تواند به بهبود وضعیت داوری مسابقات کمک شایانی انجام بدهد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا