ورزش

دست رد امیر عابدزاده بر سینه پدر

عابدز اروپا ادامه می دهد

برای امیر تا الان واقعگرایی بر احساس اولویت داشته و به نظر همین سرنوشت حرفه ای او را رقم خواهد زد.

به گزارش”ورزش سه” در حالی که استوری احمدرضا عابدزاده که عکس خودش را کنار امیر با لوگوی پرسپولیس که انداخته بود روی پیراهن پسرش و این تیتر:” عشق پرسپولیس” بیانگر احساسات این اسطوره فوتبال ایران بود اما آنچه تا امروز سرنوشت حرفه ای عابدزاده کوچکتر را رقم زده تصمیمات واقعگرایانه بوده است.  
امسال هم رویه در مورد امیر احتمالا تغییر نخواهد کرد و او ماجراجویی هایش را در اروپا ادامه خواهد داد هرچند کار او با پونفرادینا بعد از دو فصل حضور در این تیم به پایان رسیده است. پایانی که برای این تیم اسپانیایی تلخ بود و بعد از چهار فصل حضور در لیگ2 به لیگ دسته پایین تر سقوط کرد. او در دو فصل حضورش در پونفرادینا توانست در 65 مسابقه با پیراهن این تیم در مسابقه حضور یافته و 18 کلین شیت را با وجود دریافت 81 گل به ثبت رساند.  

با این وجود اولین چیزی که بعد از پایان کار امیر و پونفرادینا در رسانه های ایرانی مطرح شد بازگشت او به ایران بود. خبری که طی تمام سالهایی که امیر در خارج از ایران حضور دارد شنیده شده اما هیچوقت رنگ واقعیت نگرفته است. اولین گزینه ای که همیشه درباره عابدزاده کوچکتر مطرح می شود پرسپولیس است و البته منطقی هم هست چرا که شاید در تاریخ کم باشند بازیکنانی که تمام دوران طفولیت و نوجوانی شان را در یک باشگاه گذرانده باشند. از این نظر محمدپروین را می توان در پرسپولیس با او مقایسه کرد که از همان کودکی در تمرینات و حتی روی نیمکت تیم حضور داشت.  

1898170

امیرمتولد 1372 است و یکسالش بوده که احمدرضا عابدزاده به عنوان یکی از مهمترین ستاره های فوتبال ایران به پرسپولیس پیوست. از همان اولین روزهایی که او توان راه رفتن داشته در تمرینات حضور پیدا کرده و تا شانزده سالگی به طور مستمر در این تیم حضور داشته است. اتفاقی جالب اما جالب تر اینجاست که او هیچگاه شماره یک تیم بزرگسالان را به تن نکرد. برخلاف پدرش که به مدت 7 سال به عنوان ستاره اصلی و کاپیتان در این تیم حضور داشت. شاید همین باعث شده که حتی خود احمدرضا هم وقتی دید علی بیرانوند قصد جدایی دارد علاقه اش به حضور امیر در پست شماره یک پرسپولیس علنی کرد. 

با این وجود اما اکنون بیرانوند اینجاست و از طرف دیگر  به نظر می رسد امیر کماکان می خواهد در خارج از ایران به فوتبالش ادامه بدهد. در خبرهای غیررسمی صحبت از پیشنهاداتی از کشور اسپانیا مثل رئال ساراگوسا که در لیگ2 حضور دارد شنیده می شود هرچند با توجه کارنامه موفقش او در فوتبال پرتغال و لیگ برتر این کشور احتمال بازگشت به آنجا نیز هست.  

آنچه مشخص است اینکه با وجود اینکه احمدرضا و امیر هر دو دروازه بان های مطرح و ملی پوشی اما شاید تفاوت زیادی در نحوه تصمیم گیریشان وجود داشته باشد آنجا که پدر با قلب تصمیم می گیرد و پسر همیشه واقعگرایی را انتخاب می کند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا