ورزش

دشان: انتخابات تمرکز بازیکنان فرانسه را بهم نمی‌زند

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه، می‌گوید بازیکنانش بدون توجه به فضای سیاسی کشورشان در مسابقات یورو شرکت خواهند کرد.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال فرانسه فرداشب در اولین بازی‌اش از یورو 2024 به مصاف تیم ملی فوتبال اتریش خواهد رفت.

دیدیه دشان در نشست خبری پیش از این بازی گفت:”بازی اول بسیار مهم است، خیلی تعیین کننده نیست اما بسیار مهم خواهد بود. برنده شدن در این بازی شما را در موقعیت خوبی قرار می‌دهد و این هدف ماست، حتی اگر اتریش هم همین فکر را کند. ما باید در این بازی اول به خوبی حمله کنیم تا خود را در موقعیت خوبی قرار دهیم.”

دشان: انتخابات تمرکز بازیکنان فرانسه را بهم نمی‌زند

اهمیت برد؟

هیچ مربی سطح بالایی وجود ندارد که به بازیکنان بگوید اگر برنده نشدید مهم نیست. این یک رقابت است، اما نیازی نیست که روی آن زیاده روی کنم.

اتریش؟

ما چهار بازی آخر اتریش را آنالیز کرده‌ایم. ما تجزیه و تحلیل ویدیویی کاملی داشتیم. وجه مشترک همه آن بازی‌ها پرس بود. البته آن‌ها کیفیت و استعداد زیادی در تیمشان دارند، اما نقطه قوت اتریش توانایی اعمال پرس و فشار است. خیلی خوب بازی می‌کنند، این اولین بازی است و ما باید تمرکز داشته باشیم.

2044381

ترس از تاثیر انتخابات پارلمانی روی تمرکز بازیکنان؟

هر کسی تحلیل خودش را خواهد داشت. ما باید بدانیم که بازیکنان ما فوتبالیست‌های بزرگی هستند، اما مهمتر از همه آن‌ها شهروندان فرانسوی هستند که جدا از شرایطی نیستند که فرانسه ممکن است، تجربه کند.

هیچ توصیه ای از طرف من یا فدراسیون وجود ندارد که بگویم: آن‌ها می آیند و این آزادی وجود دارد که بتوانند با کلمات خود، با حساسیت خود، چیزهایی را بیان کنند. در سطح خودم، باید در بازی فردا خیلی چیزها را حل کنم.

من عضو کادرفنی هستم، نه عضو کادر بازیکنان، و بحث هایی پیرامون سیاست وجود دارد، همانطور که گاهی اوقات بوده است. من شخصاً فقط می‌توانم آنچه را که برایم مهم‌تر به نظر می‌رسد دنبال کنم، حتی اگر هرگز به عنوان یک ورزشکار موضع سیاسی نداشته باشم.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا