ورزش

دعوا بالا گرفت: بهترین ورزشکار تاریخ کیست!

با قهرمانی خاص و شگفت‌انگیز نواک جوکوویچ در مسترز سینسیناتی این بار صحبت در خصوص بهترین تنیسور تاریخ به یک بحث بزرگ در رابطه با انتخاب برترین ورزشکار تاریخ کشیده شده است.

به گزارش “ورزش سه”، نواک جوکوویچ بعد از قهرمانی تاریخی در رولن گروس ۲۰۲۳ موفق شد رکورد مشترک خود با رافائل نادال را بشکند و به تنهایی و با ۲۳ عنوان قهرمانی گرند اسلم پر افتخارترین مرد تنیس باز تاریخ لقب بگیرد. این رکورد واقعیت این که او تنها مردی است که هر یک از چهار گرند اسلم دنیای تنیس را حداقل سه بار برده است و موفق شده است هر یک از مسترزهای ۹ گانه‌ی هزار امتیازی دنیای تنیس را نیز حداقل دوبار فتح کند، در کنار سایر رکوردهایی چون بیشترین تعداد هفته صدرنشینی بخش مردان، او را به موفق‌ترین و به گفته اکثر گزارشگران و متخصصان تنیس بهترین تنیس باز تاریخ بخش مردان تبدیل کرده است.

اندی رادیک، تنیس باز فاتح گرند اسلم و گزارشگر شبکه تنیس چنل عنوان کرده است که عملکرد جوکوویچ بحث پیرامون بهترین تنیس باز تاریخ بخش مردان را به پایان رسانده و اگر کسی فرد دیگری را به جز او بهترین مرد تاریخ این رشته می‌داند، بر اساس سلیقه شخصی و نه بر اساس واقعیت‌های آماری و دستاوردها، این انتخاب را کرده است.

اما  پس از قهرمانی جوکوویچ با چاشنی بازگشت در مسترز سینسیناتی، شبکه خبری یورو اسپورت با منتشر کردن توییت یکی از طرفداران تنیس که نوشته بود: “نواک جوکوویچ بهترین ورزشکار تاریخ است.” ، سوال بزرگتری را از کاربران خود مطرح کرد. آیا حقیقتا نواک جوکوویچ می‌تواند بهترین ورزشكار تاریخ لقب بگیرد؟

1914060

انتشار این سوال در شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری یورو اسپورت در دو روز گذشته باعث بحث‌های گسترده‌ای میان کاربران شده است. بسیاری از طرفداران جوکوویچ و طرفداران رشته تنیس این موضوع را تایید کرده‌اند و به دشواری ورزش تنیس در مقایسه با سایر ورزش‌ها تاکید کرده‌اند و معتقد بودند که بهترین تنیس باز تاریخ قطعا بهترین ورزشکار تاریخ نیز هست. البته بخشی از طرفداران تنیس حتی جوکوویچ را بهترین تنیس باز تاریخ نیز در نظر نمی‌گیرند و موفقیت‌ها و تاثیرگذاری او را از فدرر، نادال و سرنا ویلیامز بزرگتر نمی‌دانند.

بسیاری دیگر بر طولانی بودن دوران فعالیت جوکوویچ و این واقعیت که او در ۳۶ سالگی همچنان بر نوک قله تنیس ایستاده اشاره کرده‌اند و به علت طولانی بودن اوج این بازیکن او را از بزرگانی چون یوسین بولت برتر دانسته‌اند.

از طرفی طرفداران سایر رشته‌های ورزشی بر این موضوع تاکید کرده‌اند که جوکوویچ از ورزشکارانی مثل مایکل فلپس، تام بریدی، لبران جیمز، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و تایگر وودز بزرگتر نیست و دلیلی برای این انتخاب وجود ندارد. برخی از کاربران هم به این نکته اشاره کردند که اساسا ورزش‌ها با یکدیگر قابل قیاس نیستند و ماهیت این گفت و‌ گو را بی معنی دانسته‌اند.

شما کاربران سایت ورزش سه می‌توانید نظرات خود در خصوص برترین ورزشکار تاریخ را ثبت کنید تا با سایر خوانندگان به اشتراک گذاشته شود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا