ورزش

رشته‌ای با هزار و یک مشکل و بدون ثبات مدیریت/ منافع شخصی مانع برگزاری انتخابات دوچرخه‌سواری؟


دوچرخه سواری که با هزار و یک مشکل دست و پنجه نرم می‌کند، این روزها انتخاباتش هم اسیر حواشی شده و خبری از برگزاری آن نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین سوالاتی که در مورد فدراسیون دوچرخه سواری وجود دارد این است که چرا انتخابات آن برگزار نمی‌شود. بیش از یک سال است که فدراسیون با سرپرست ادره می‌شود و با وجود ثبت نام از افراد برای حضور در انتخابات و اعلام تایید صلاحیت مدیریتی نامزدها هنوز خبری از برگزاری مجمع و تعیین رئیس آینده نیست.

دوچرخه سواری از جمله رشته‌هایی است که طی سال‌های گذشته به دلیل ضعف مدیریت افت شدیدی کرده و ورزشکاران و ملی پوشان این رشته هم بارها از بی انگیزگی و از دست رفتن فرصت‌ها صحبت کرده‌اند. رشته‌ای که زمانی قهرمانی آسیا را یدک می‌کشید و چند سهمیه المپیک را کسب می‌کرد، حالا شرایطی را پیدا کرده که ناکامی پشت ناکامی را تجربه می‌کند.

وقتی برنامه‌ای برای آینده وجود نداشته باشد و مدیرانی انتخاب شوند که به جای چرخاندن چرخ‌های این رشته، چوب لای چرخ آن می‌گذارند و تنها به فکر منافع شخصی خود هستند، چطور می‌توان به پیشرفت آن و ساختن قهرمانان امیدوار بود.

استارت ناکامی‌ها دوچرخه سواری ایران از دوره دوم مدیریت خسرو قمری خورده شد. طی 5، 6 سال گذشته علاوه بر اینکه توجهی به قهرمانان و پرورش استعدادها نشد، بلکه در بخش زیر ساخت‌ها هم نه تنها چیزی به دوچرخه سواری ایران اضافه نشد، بلکه یک ساختمان نیمه کاره نیز روی دست فدراسیون ماند.

آنچه مسلم است اینکه انتخابات فدراسیون باید در سریعترین زمان ممکن برگزار و رئیسی انتخاب شود که دوچرخه سواری ایران و ظرفیت‌‌های آن را به خوبی بشناسد و این رشته را به جایگاهی که شایسته آن بوده و هست، برساند.

 

محمود پراش سرمربی تیم ملی دل پری از این وضعیت دارد و در گفتن‌وگو با فارس عنوان کرد: نمی‌دانیم چرا برگزاری انتخابات تا این حد طول کشیده است. 2 سال است فدراسیون ثبات ندارد و دو سال قبل از آن هم درگیر کرونا بود. عملا عمر قهرمانان و ورزشکاران در حال تلف شدن است.

وی در مورد اینکه به نظر شما چرا برگزاری انتخابات تا این حد طول کشیده است، می‌گوید: به نظر من یک سری روابط نمی‌گذارد انتخابات برگزار شود. برخی افراد به دنبال منافع شخصی خود هستند و اگر منافع ملی در نظر گرفته می‌شد، حتما تا الان برگزار شده بود.

پراش با اشاره به نتایج دوچرخه سواری تاکید کرد: در این چند سال در کسب نتیجه ضعیف بودیم و قطعا در سال‌های آینده بدتر هم خواهد شد. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا