ورزش

«رقص آخر» ۵ ستاره فوتبال اروپا/ از رونالدو تا بهترین گلزن فرانسه

آخرین تجربه حضور در یورو؛

در بین بازیکنان حاضر در رقابت های یورو ۲۰۲۴ پنج بازیکن برای آخرین بار در یورو شرکت خواهند کرد و امیدوارند با کسب قهرمانی به دوران حضور خود در تیم ملی کشورشان پایان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت های اروپا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رقابت ملی فوتبال در قاره اروپا است و کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها برای ستاره های فوتبال جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. رقابت های یورو ۲۰۲۴ از ۲۵ خرداد به میزبانی کشور آلمان و با حضور ۲۴ کشور برگزار خواهد شد و برخی از ستاره ها احتمالا برای آخرین بار حضور در این بازی ها را تجربه خواهند کرد.

«رقص آخر» تونی کروس در آلمان

تونی کروس پیش از این اعلام کرده است بعد از رقابت های یورو ۲۰۲۴ کفش هایش را برای همیشه آویزان خواهد کرد و از دنیای بازیکنی فوتبال کنار خواهد رفت. این ستاره ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال آلمان که اخیرا با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب عنوان قهرمانی شده امیدوار است بتواند با قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

تونی کروس در «رقص آخر» خود این فرصت را دارد تا در خانه و پیش چشم هوادارانش جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او پیش از این و در سال ۲۰۲۱ از دنیای ملی خداحافظی کرده بود اما پس از صحبت با «جولیان ناگلزمن» سرمربی ژرمن‌ها تصمیم خود را تغییر داد. تونی کروس بخشی از تیم قدرتمند آلمان بود که در جام جهانی ۲۰۱۴ قهرمان جام جهانی شد و در جام جهانی ۲۰۱۰ عنوان سوم را کسب کرد.

او در دوران حضورش در رئال مادرید به کهکشانی ها کمک کرد ۲۱ جام را به دست بیاورند و اکنون می خواهد طلسم قهرمان نشدن آلمان در یورو را بشکند و این تیم را برای اولین بار در قرن ۲۱ صاحب جام اروپایی کند.

«رقص آخر»  ۵ ستاره فوتبال اروپا/ از رونالدو تا بهترین گلزن فرانسه

اولیویه ژیرو؛ بهترین گلزن تاریخ فرانسه

«اولیه ژیرو» فرانسوی یکی از بازیکنانی است که همواره نادیده گرفته شده است و نامش با حضور مهاجمانی مانند مسی، رونالدو و بنزما جلوه کمی داشته است. این مهاجم ۳۷ ساله تصمیم دارد پس از این دوره از یورو، از تیم ملی کناره گیری می کند و به ماجراجویی ۱۳ ساله خود با تیم ملی فوتبال فرانسه پایان می دهد.

او که در ۱۳۱ بازی ملی ۵۷ گل به ثمر رسانده است بهترین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه است و اعلام کرده است قصد دارد بعد از بازی های یورو ۲۰۲۴ از دنیای ملی خداحافظی کند و جا را به جوان تر های تیمش بدهد.

ژیرو در سال ۲۰۱۸ موفق شد عنوان قهرمانی جهان را با فرانسه به دست بیاورد و در جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید. او در خصوص حضورش در این بازی ها گفته است: انتظار ندارد زمان زیادی برای بازی به او برسد و امیدوار است نسل جدید بازیکنان فرانسه بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

او که در تیم آث میلان ایتالیا حضور داشت اخیرا به تیم «لوس آنجلس اف سی» در لیگ فوتبال آمریکا (ام ال اس) پیوسته است.

«رقص آخر»  ۵ ستاره فوتبال اروپا/ از رونالدو تا بهترین گلزن فرانسه

لوکا مودریچ؛ رهبر کرواسی

لوکا مودریچ، بیشترین بازی ملی را برای تیم ملی کرواسی انجام داده است و در یورو ۲۰۲۴ بار دیگر این تیم را رهبری خواهد کرد؛ مسابقاتی که احتمالا آخرین تورنمنت مهم او قبل از بازنشستگی از فوتبال ملی خواهد بود.

مودریچ کار خود را با تیم ملی فوتبال کرواسی به عنوان یک ذخیره طلایی در جام جهانی ۲۰۰۶ آغاز کرد و اکنون که ۳۸ سال سن دارد می خواهد به لطف حضور بازیکنان بزرگی که در این تیم حضور دارند بتواند در اروپا تاریخ‌سازی کند.

او اخیرا با رئال مادرید به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید و قراردادش را با این تیم برای یک سال دیگر تمدید کرد. او علی رغم سنش همچنان یک مهره کلیدی در رئال مادرید و تیم ملی کرواسی است و حساب ویژه ای روی او باز شده است.

مودریچ در سال ۲۰۱۸ توانست کرواسی را به عنوان نایب قهرمانی جهان برساند و در سال ۲۰۲۲ هم عنوان سوم را کسب کرد و بی گمان نمی خواهد به همین سادگی طلای یورو را از دست دهد.

«رقص آخر»  ۵ ستاره فوتبال اروپا/ از رونالدو تا بهترین گلزن فرانسه

مانوئل نویر؛ پرسه در زمین

مانوئل نویر دروازه بان ۳۸ ساله تیم ملی فوتبال آلمان هم احتمالا آخرین حضور ملی خود را در یورو ۲۰۲۴ تجربه خواهد کرد. البته نویر از جام جهانی ۲۰۲۲ که تیم ملی آلمان در همان مرحله گروهی حذف شد برای این تیم بازی نکرده است و سال گذشته هم دچار شکستگی پا شد و مدت ها از دنیای فوتبال فاصله گرفت و «مارک آندره تراشتگن» به سنگربان شماره یک بایرن مونیخ و آلمان تبدیل شد.

با وجود دروازه بان های بزرگی مانند تراشتگن و اولیویه بومن به نظر نمی رسد فرصت بازی به نویر برسد اما او امیدوار است با قهرمانی آلمان در این بازی ها بتواند با جام قهرمانی یورو از بازی های ملی کناره گیری کند.

نویر دروازه بانی است که تنها در محوطه جریمه حضور ندارد. از باکس خارج می شود، نقش مدافع را بازی می کند و حتی در صورت نیاز برای گلزنی وارد محوطه جریمه حریف می شود و از این رو پست «سوییپر کیپر» را به او داده اند و اگر این فرصت به او برسد که در یورو به میدان برود می تواند باز هم طرفداران فوتبال را با خروج های خود به وجد آورد.

«رقص آخر»  ۵ ستاره فوتبال اروپا/ از رونالدو تا بهترین گلزن فرانسه

کریستیانو رونالدو؛ مرد تمام نشدنی پرتغال

کریستیانو رونالدو پس از دعوت از سوی روبرتو مارتینز سرمربی پرتغال، قرار است برای ششمین بار در یورو به میدان برود. این اتفاق برای این مهاجم ۳۹ ساله بسیار مهم و ارزشمند است و او که آمادگی جسمانی اش به سدی برای سن و سالش تبدیل شده است امید دارد بتواند برای دومین بار فاتح جام ملت های اروپا شود و با توجه به سنی که دارد باید این دوره از یورو ۲۰۲۴ را آخرین حضور رونالدو در عرصه ملی قلمداد کنیم.

آقای گل فوتبال جهان در حال حاضر ۳۹ ساله است و اگر در دوره بعدی یورو (یورو ۲۰۲۸) هم به میدان برود می تواند رکورد گابور کرالی دروازه بان مجارستانی با ۴۰ سال و ۸۶ روز را به عنوان مسن ترین بازیکن تاریخ یورو بشکند.

البته رونالدو هنوز صحبتی از خداحافظی با بازی های ملی نداشته و حتی احتمال حضورش در جام جهانی ۲۰۲۶ را هم رد نکرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا