ورزش

روسیه: یوفا معطل کند شاید به آسیا برویم!

فدراسیون فوتبال روسیه می‌گوید این فدراسیون ممکن است بار دیگر بررسی گزینه جدایی از یوفا و انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا را از سر بگیرد.

به گزارش “ورزش سه”، خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد مدیران فدراسیون روسیه در صورت کند پیش رفتن مذاکرات‌شان با یوفا برای تغییر در تحریم‌های فوتبال روسیه ممکن است بار دیگر بررسی گزینه انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا را از سر بگیرند. این خبر را الکسی سوروکین، رئیس سابق کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 روسیه، که از سیاستمداران مشهور این کشور است اعلام کرد.

سوروکین در این باره گفت:” من به نوبه خودم می‌توانم این را تایید کنم که مذاکراتی مفصل با یوفا در جریان است تا مشخص شود ما اجازه خواهیم داشت در چه رقابتهایی حضور پیدا کنیم. امیدواریم همکاران اروپایی‌مان مواضع سازنده‌تر و پویاتری داشته باشند. ولی بگذارید اینطور بگوییم که ماجرا از سمت اروپایی‌ها با سرعت کافی پیش نمی‌رود. ما این را درک می‌کنیم که این برای آنها مساله دشواری است ولی من ترجیح می‌دهم که آنها همکاری بیشتری داشته باشند”.

1857848

این سیاستمدار روس در ادامه گفت:” شخصا معتقدم که گزینه انتقال ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا کاملا از روی میز برداشته نشده است. اگر مشخص شود که شرایط فعلی قرار است مدت زمان خیلی زیادی ادامه داشته باشد کاملا ممکن است که به انتقال به آسیا برگردیم. موضع یوفا باید تغییر کند و این تغییر نباید خیلی کند باشد”.

در فوریه 2022 یوفا و فیفا باشگاه‌های روسیه و تیم ملی این کشور را از شرکت در تمامی رقابتهای بین‌المللی محروم کردند. علت این تصمیم جنگ اوکراین اعلام شد. الکساندر دویکوف، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه، در ماه نوامبر اعلام کرد که این فدراسیون به فکر انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

اما در 30 دسامبر فدراسیون روسیه اعلام کرد کارگروهی تشکیل داده تا با یوفا و دیگر سازمانهای بین‌المللی فوتبال درباره بازگشت باشگاه‌ها و تیم ملی این کشور به رقابتهای بین‌المللی مذاکره کند. از آن زمان روسیه اعلام کرد که پیوستن به ای‌اف‌سی را معلق کرده است.

1857849

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا