ورزش

رکوردشکنی ستاره جوان هلند: این رویایم بود!

بارت فربروخن، دروازه‌بان تیم ملی هلند، با حضور در بازی روز گذشته برابر لهستان به جایگاه دومین دروازه‌بان جوان تاریخ یورو رسید.

به گزارش “ورزش سه”، فربروخن روز گذشته در ترکیب تیم ملی هلند در اولین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ که برابر تیم ملی لهستان برگزار شد و با تساوی ۱-۱ به پایان رسید حضور داشت تا رکورد جذابی را به نام خودش به ثبت برساند.

این ستاره جوان با ۲۱ سال و ۳۰۳ روز سن توانست این جایگاه را به دست آورد تا به عنوان دومین دروازه‌بان جوان تاریخ رقابت‌های یورو دست پیدا کند. این ستاره جوان که در باشگاه برایتون حضور دارد از این که توانسته است در چنین رقابت مهمی برای تیم ملی کشورش به میدان برود بسیار خوشحال است.

رکوردشکنی ستاره جوان هلند: این رویایم بود!

او پس از پایان این دیدار در گفت‌وگو با NOS اظهار داشت: «از زمانی که به آلمان آمدیم جو خوبی در همه جا وجود دارد و ما گاهی ویدیوهایی می‌بینم که مردم نارنجی پوش در خیابان‌ها در حال رفت و آمد هستند. این چیزی بود که در این ورزشگاه هم دیدیم و واقعا به شکلی فوق‌العاده زیبا بود.

این چیزی است که من همیشه رویای آن را در سر داشتم و تا حالا که ناامید نشده‌ام. فکر می‌کنم در یک ساعت اول، به جز آن کرنر واقعا خوب بودیم. من باید بیشتر تلاش کنم و روی مهارهایم کار کنم. خوشبختانه امروز توانستم به تیمم کمک کنم و از این بابت خوشحال هستم.»

تنها خوزه ایریبار که در مسابقات جام ملت‌های اروپای ۱۹۶۴ در دروازه اسپانیا قرار داشت از فربروخن جوان‌تر است. او در آن زمان ۲۱ سال و ۱۰۸ روز داشت و توانست این رکورد را به نام خودش به ثبت برساند. عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ این مسابقات هم به لامین یامال قرار دارد که روز شنبه با ۱۶ سال و ۳۳۸ روز برای اسپانیا به میدان رفت. 

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا