ورزش

رکورد خاص احمد نور از امارات تا جام جهانی

هافبک ایرانی تنها نماینده لیگ امارات در قطر

امارات علیرغم صرف هزینه‌های زیادی که برای ارتقای لیگ این کشور داشته، در جام جهانی تنها یک نماینده خواهد داشت؛ احمد نوراللهی!

به گزارش “ورزش سه”، شاید عجیب و غیرقابل باور باشد که در شرایطی که لیگ امارات طی فصول اخیر موفق شده بیشتر ستاره‌های فوتبال را به خدمت بگیرد، اما باشگاه‌های این کشور در جام جهانی 2022 که قرار است کمتر از 5 روز دیگر در قطر برگزار شود، تنها یک نماینده خواهند داشت که آن هم مربوط به باشگاه شباب الاهلی و احمد نوراللهی از ایران خواهد بود.

احمد نوراللهی که فصل گذشته با پایان قراردادش با پرسپولیس راهی امارات شده و پیراهن تیم شباب الاهلی را بر تن کرده، در دومین فصل حضور در این تیم اکنون به عنوان تنها نماینده لیگ این کشور در جام جهانی قطر حاضر خواهد بود. باشگاه‌های اماراتی با توجه به اسپانسرهای ویژه و حمایت‌های مناسبی که از آنها صورت می‌گیرد، طی فصول گذشته توانسته‌اند از حیث جذب بازیکنان مطرح و صاحبنام، شرایط جالبی را دنبال کند. هرچند بیشتر ستاره‌هایی که معمولا توسط باشگاه‌‌های این کشور جذب می‌شوند، از جمله ستاره‌هایی هستند که سال‌های پایانی فوتبال خود را دنبال می‌کنند یا اینکه از شرایط حضور در سطح اول فوتبال اروپا و همچنین آسیا به دور هستند. با این حال شاید دور از ذهن بود که این لیگ که طی سالیان اخیر در تلاش بوده، سطح کیفی خود را در مسیر موفقیت و جاه‌طلبی‌ که دنبال می‌کند، تنها یک نماینده در جام جهانی قطر داشته باشد.

اما این اتفاق برای فوتبال ما می‌تواند جالب و ویژه در نظر گرفته شود که از کل لیگ امارات، تنها نماینده این کشور در جام جهانی بازیکنی ایران خواهد بود. احمد نوراللهی هافبکی که در دوره حضورش در پرسپولیس روند رو به رشدی را تا مسیر پیشرفت دنبال کرد و در آخرین قهرمانی این تیم نیز نقش پررنگی از خود به جا گذاشت. او رفته رفته در مسیر حضورش ثابت در ترکیب تیم ملی نیز قرار داشت و در دوران هدایت تیم ملی توسط دراگان اسکوچیچ به جایگاه ثابتی رسیده بود. نوراللهی هرچند پیش از جام جهانی و در ترکیب تیم الاهلی امارات دچار آسیب دیدگی نگران کننده‌ای شده بود، اما با پیگیری روند درمانی و در شرایطی که کارلوس کی‌روش نیز شرایط وی را به طور جدی دنبال می‌کرد، اکنون توانسته عضوی از لیست ایران برای جام جهانی لقب گیرد.

نوراللهی در جام جهانی قطر با نفراتی همچون احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علی کریمی و روزبه چشمی در رقابت برای حضور در پست شماره 6 خواهد بود و باید دید تنها نماینده لیگ امارات در جام جهانی و در ترکیب ایران، چه شرایطی را دنبال خواهد کرد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا