ورزش

زرنگ‌بازی چینی‌ها در بازی های آسیایی به ضرر رویینگ ایران

کمیته برگزاری بازی های آسیایی هانگژو در مورد رشته رویینگ تصمیماتی گرفته که گرفتن مدال طلا را برای کشورهای دیگر محدود کرده است.

افشین فرزام در گفت و گو با ایسنا درباره ی اینکه برای بازی های آسیایی قول مدال طلا در رویینگ داده است یا خیر، بیان کرد: خیر، محدودیتی که چین برای کشورهای دیگر از جمله ایران ایجاد کرده باعث شده است که نتوانیم قول مدال طلا دهیم.  چین ماده هایی که هر دوره در بازی های آسیایی وجود داشت را حذف کرده است مثلا در  سبک وزن فقط دونفره مانده است و چهار نفره و یک نفره که همیشه مدال گرفتیم را حذف کرده اند. رشته تخصصی نازنین ملایی هم سبک وزن است که حذف شده است. چینی ها ماده هایی که ممکن است کشورها در آن قوی باشند را حذف کرده اند و شرایط را به سمتی برده اند که برای خودشان ایده ال باشد. ما هم از این بابت تحت فشار خواهیم بود.

او ادامه داد: همچنین از بازی های آسیایی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸، به این صورت بود که کشورها از ۱۴ ماده می توانستند در ۱۰ ماده شرکت کنند و مدال ها پخش می شد.  برای بازی های آسیایی هانگژو، چین علاوه براینکه ماده هایی که خودش می تواند خوب باشد را انتخاب کرده، اعلام کرده است در هر ۱۴ ماده شرکت می‌کند. اگر به بازیهای آسیایی گوانگژو  و اینچئون مراجعه کنید می‌بینید ما در ماده‌هایی طلا گرفتیم که کشور چین حضور نداشت. شرایطی که چین به قاره آسیا تحمیل می کند مورد مخالفت خیلی از کشورها  و حتی کنفدراسیون رویینگ آسیا قرار گرفته است.

فرزام در پاسخ به این پرسش که اعتراضی هم در این مورد انجام شده است؟ تصریح کرد: پیگیری ها در حال انجام است  و وحید مرادی نایب رییس کنفدراسیون آسیا با شورای المپیک  صحبت کرده و نامه نگاری ها با میزبان انجام شده اما هنوز نتیجه ای نداشته است. کنفدراسیون آسیا نظرش براین است ماده‌ها طبق روال قبل باشد. از نظر قانونی هم کنفدراسیون ها در مورد ماده ها  نظر فنی می دهند اما چین هنوز نظر کنفدراسیون را مورد اهمیت قرار نداده است.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چقدر شانس گرفتن مدال در بازی های آسیایی وجود دارد؟ تاکید کرد: تمام تلاشمان را می کنیم تیم کیفی و آبرومند راهی بازی ها کنیم. دربازیهای آسیایی جاکارتا تیم مردان ما مدال نگرفت. اکنون برای بازی های آسیایی هانگژو مسئولیت تیم مردان برعهده من گذاشته شده است و تمام تلاشم را می کنم که بتوانیم عدم مدال آوری در جاکارتا را جبران کنیم.

 انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا