ورزش

ساپینتو: باید در تمام‌کنندگی خودمان را تقویت کنیم/ هواداران معترض هم ما را دوست دارند

سرمربی استقلال در مورد تساوی مقابل پیکان در هفته پنجم می‌گوید.


به گزارش ایلنا، ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری بعد از بازی با پیکان اظهار داشت: درباره بازی در نیمه اول خیلی قوی ظاهر شدیم، خیلی پرس بالایی انجام دادیم و نگذاشتیم که بازی کنند. کل نیمه اول را حریف را کنترل کردیم. در اوایل بازی شانس ها و فرصت های زیادی خلق کردیم. در بازی های ترکیبی خوب عمل کردیم و باید در تمام کردن خودمان را تقویت کنیم.

بازی کردن برابر تیمی که اتوبوسی دفاع می کند خیلی سخت است چون نمی خواهند شکست بخورند و منتظر اشتباه ما هستند تا از آن استفاده کنند. بعضی مواقع دوست داشتیم توپ را با دست بگیریم و داخل دروازه بگذاریم. با 9 بازیکن دفاع می کردند. خوب دفاع کردند ولی واقعیت این است که اول در بازی گل نزنید کار سخت می شود. تنها کاری نکردیم این بود که گل نزدیم.

وی افزود: اگر به آمار نگاه کنید از لحاظ آماری ما خیلی جلوتریم ولی برای تیمی که اتوبوسی دفاع می کند کار سخت است. خودمان را باید تقویت کنیم و باید در قسمت تهاجمی تقویت کنیم و در گلزنی باید خوب عمل کنیم. در بازی خانگی دو امتیاز از دست دادیم و می شد به بالای جدول برویم. لایق پیروزی بودیم، این فوتبال است و اگر گل نزنید برنده نمی شوید.

سرمربی استقلال در واکنش به اعتراض هواداران در پایان بازی توضیح داد: این برای هواداران نرمال است. ما را دوست دارند و دوست دارند که برنده شویم. ما هم اینجا هستیم که برنده شویم. ما با تمام وجود کار می‌کنیم که استقلال برنده شود. من به شانس اعتقاد ندارم، من به کار کردن و تلاش ایمان دارم. ما نیاز داریم طوری بازی کنیم که لایق آن هستیم. باید برنده باشیم و یک فوتبال مثبت بازی کنیم. اینطوری هم کار می کنیم و درست است که باید خودمان را تقویت کنیم ولی خیلی چیزهای خوبی انجام می دهیم. اگر این بازی دو سه گل در نیمه اول می زدیم یک بازی متفاوتی می شد. طرفداران هم می خواهند که برنده باشیم و من هم می خواهم برنده باشیم. بازی را خواهم دید و نقاط ضعف و قوت را کار خواهیم کرد. تسلیم نمی شویم و ادامه می دهیم. خواهیم جنگید و ایمان داریم که قهرمان خواهیم شد.

ساپینتو در مورد اعتراضش به تصمیمات داور توضیح داد: دوباره، دوباره اگر بازی را نگاه کنید خطاهای کوچک و پنجاه پنجاه ها برای حریف بود. وقت تلف می کردند و دروازه بان هم وقت تلف می کرد. همه دیدند که صحنه داخل محوطه جریمه پنالتی بود و یک بار دیگر این اتفاق افتاد. داور نزدیک بود و بازیکن یک مرتبه توپ را با دست لمس کرد. هر بازی یک چیزی علیه خودمان داریم. بازی سپاهان و همینطور بازی قبلی. این هم از این بازی. امتیاز از دست دادیم. زمان آن رسیده که داوران عملکردشان را بهبود ببخشند. اینطور فرصت ها را از ما می گیرند. این شرایط سخت است. امیدوارم برای بازی بعدی خوب عمل کنند.در بازی قبلی هم خوب بودیم، این تصمیم داور در نتیجه بازی تاثیرگذار بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای عبور از دفاع اتوبوسی راهکاری نداشتید توضیح داد: باید ادامه بدهیم. ما بازی های بیشتری اینطور خواهیم داشت. اگر شما دیده باشید برابر این تیم ها اگر فرصتی نداشتیم اینطور نبود. برابر تیمی که اینطور بازی کرد موقعیت داشتیم ولی باید روی تمام کردن ها کار کنیم و امیدوارم که بهتر شویم.

سرمربی استقلال در مورد صحبت‌های مجتبی حسینی درباره اینکه فرصت های اصلی را پیکان خلق کرد، گفت: این نظر ایشان است و من هم احترام می گذارم. شاید یکسری چیزهایی را فراموش کردند. اگر آمار را ببینند 600 پاس رد و بدل کردیم، 17 شوت زدیم، 10 موقعیت داشتیم و نمی دانم که چه بازی ای را ایشان دیدند! باید از ایشان تشکر کنم که یک امتیاز از ما گرفتند هیچوقت یک چیز را قاطی نکینم.  باید ریسک پذیر باشید. لیگ رقابتی است و تیم ها منظم هستند. انها ها خوب کار کردند‌.

ساپینتو در مورد مثلث خط حمله تیمش اینطور گفت: ما کار می‌کنیم و من واقعاً باید بازی را ببینیم و نقاط قوت و ضعف را ببینیم و بهبود ببخشیم. برای مثال مهدی قایدی اولین بازی بود که فیکس بود ولی کاملاً آماده نیست. بقیه بازیکنان هم همینطور. به عنوان یک مربی دوست دارم که با بهترین بازیکنانم بازی کنم. دنبال یک چیز خیلی عالی هستم که بهترین بازیکنان را استفاده کنند. من امروز تمام تفکراتم را به تیم دادم و دیدید که کوین به عنوان دفاع راست بازی کرد. بازی را با یک سیستم متفاوت بازی کردیم. بازی 433 شروع کردیم و با 442 تمام کردیم. یک سیستم جایگزین که این هفته روی آن کار کردیم. روی چالش های این سیستم هم کار کردیم و ما روی فرصت ها کار می کنیم که بتوانیم استفاده کنیم و امتیاز بگیریم و برنده شویم. بازیکنان دیگری هم داریم و دنبال بهترین مهره هستم تا بهترین بازیکنان را در ترکیب بگذارم بر اساس استراتژی هایی که داریم. نبردیم ولی خیلی کارهای خوبی انجام دادیم. بازی به بازی خیلی خوب شدیم و رفته به رفته بازیکنان هم به شرایط مطلوب خواهند رسید. ممنون از شما.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا