ورزش

سایه نام های آشنا بر نیمکت های لیگ یک

لیگ دسته اول فوتبال درحالی هفته دوازدهم خود را پیش رو دارد که خیلی از مربیان سرشناس ترجیح دادند در ابتدای فصل صبر پیشه کنند تا پس از گذشت چند هفته، نوبت خودنمایی به آن ها برسد.


به گزارش ایلنا، پس از گذشت یازده هفته از مسابقات لیگ دسته اول، احتمال دارد چند تیم برای تقویت سراغ مربیانی بروند که در حال حاضر بیرون از گود نتایج تیم ها را دنبال‌ می‌کنند. نام هایی مدعی که در سال های نه چندان دور هدایت تیم‌های لیگ یکی و گاها لیگ برتری را بر عهده داشتند و پیش بینی می‌شود بار دیگر به جرگه مربیان فعال در لیگ آزادگان بپیوندند.

که در ادامه این مطلب شرایط چند تن از مربیان را باهم بررسی خواهیم کرد:

پاشا 2

*مهدی پاشازاده

مدافع اسبق تیم ملی و استقلال که پس از ورود به عرصه مربیگری نشان داد از آن دسته سرمربیان صاحب سبک است، پس از چند فصل خوب در لیگ دسته دوم و صعود با تیم های جنوبی، شانس حضور در لیگ دسته یک را پیدا کرد. پاشازاده در مقطعی هدایت چوکا تالش را دو فصل پیش بر عهده گرفت و ابتدای سال جاری اخباری مبنی بر پیوستن او به خوشه طلایی ساوه به گوش می‌رسید اما طولی نکشید که پاشازاده از هدایت طلایی پوشان ساوه ای صرف نظر کرد تا در حال حاضر جزو مربیان خانه نشین لیگ بشمار برود. قطعا پاشازاده گزینه قابل قبولی برای تیم های کم حاشیه است که حضور در میانه های جدول را جستجو می کنند.

روانخواه

*امیدرضا روانخواه

مصدومیت در سن کم اتفاقی تلخ‌ برای هافبک توانمند شیرازی فوتبال ایران بود که باعث شد امید روانخواه خیلی زود از دنیای بازیگری خداحافظی کند. ورود روانخواه به عرصه مربیگری با انتقاداتی همراه بود اما صعود روانخواه و نیرو زمینی از لیگ دو به لیگ آزادگان باعث شد تا همه منتظر ادامه مسیر او باشند. فصل دوم هدایت نیرو زمینی اما برای هافبک اسبق استقلال خوب پیش نرفت و نیروی امید برای ماندن در لیگ‌ کافی نبود تا خیلی زود سرباز ها به لیگ دو باز گردند. سقوط قطعا تاریک ترین نقطه هر مربی در دوران حرفه ای و کاری اوست اما روانخواه با قبول هدایت بادران تهران، نشان داد مسائل خارج از بعد فنی را هم خوب می شناسد. هزینه های سرسام آور و باز ماندن از سقوط هم منجر به خانه نشینی روانخواه نشد و او سال بعد سر از نیمکت خیبر خرم آباد درآورد. یک ناکامی بزرگ دیگر و این بار عدم صعود با خیبر شاید می توانست آخرین نقطه کاری روانخواه بعنوان سرمربی باشد اما اعتماد مدیران سایپا به او، حسابی اهالی فوتبال را شوکه کرد. روانخواه که تبحر خاصی در نتیجه نگرفتن با تیم های بزرگ دارد، این بار سایپا را در معرض سقوط قرار داد که اخراج وی از جمع خودروسازان، تا به اینجا آخرین صفحه از فعالیت کاری او بوده است. روانخواه اگر چه در نتیجه گیری ضعیف عمل کرده اما اعتماد به یک مربی بازیکن ساز که سبک فوتبالی روز دنیا را ارائه می کند، می تواند آینده درخشانی داشته باشد.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%88%d8%b1%db%8c'>محسن عاشوری</a>

*محسن عاشوری

مغز متفکر سال های نه چندان دور پرسپولیس در عرصه مربیگری هم حرف های زیادی برای گفتن داشت و موفق شد همراه با خوشه طلایی طعم صعود به لیگ یک را بچشد. عاشوری‌ در اولین سال حضور خوشه طلایی ساوه در لیگ‌ یک از این تیم یک غول بی رحم ساخته بود اما چند بازی ضعیف و‌ حواشی ایجاد شده پایانی بود بر همکاری عاشوری با ساوجی ها. قبول هدایت بادران پر مهره ریسک بزرگی برای بازیکن اسبق تیم ملی بود که عاشوری موفق در این راه قدم بر می داشت تا اینکه باز هم قصه تکراری گریبان عاشوری را گرفت. چند صباحی خانه نشینی و این بار حضور روی نیمکت خیبر باز هم توجهات را به محسن عاشوری معطوف کرد اما دوباره سر و‌کله یک مربی جوان و‌ اطرافیان با نفوذش پیدا شد و عاشوری از هدایت خیبر انصراف داد. بی شک یکی از گزینه های مطمئن برای تیم‌ های مدعی می‌ تواند اعتماد به محسن عاشوری باشد.

ویسی

*عبدالله ویسی

خالق شگفتی با لستر فوتبال ایران خیلی سریع و ناباورانه از سطح اول فوتبال کنار رفت. ویسی که قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ برتر و سابقه حضور روی نیمکت سپاهان و پیکان لیگ برتری را در کارنامه دارد، همراه با خیبر از صعود به لیگ برتر باز ماند تا خیلی زود افتخار جاودانه او در فوتبال از یاد خیلی ها برود. ویسی اگر چه کمی از فوتبال حرفه ای دور بوده اما قطعا عبدالله ویسی با توجه به توانایی هایش که پیشتر به همه فوتبال اثبات شده، می تواند جز‌و گزینه های نزدیک به نیمکت های لیگ یکی باشد.

نصرتی

*محمد نصرتی

مدافع تیم ملی در جام جهانی آلمان تا همین چند سال پیش با پیراهن تیم های تبریزی در بالاترین سطح از فوتبال کشور مشغول به بازیگری بود.

نصرتی پس از ورود به دنیای مربیگری، هدایت تیم های گل اکسین البرز و پارس جنوبی جم در لیگ دسته اول را بر عهده گرفت؛ نصرتی اگر چه شروع های نسبتا خوبی با این تیم ها داشت اما رفته رفته افت کیفیت تیم هایش همراه با عدم نتیجه گیری در بعضی دیدار ها شد و در مجموع، محمد نصرتی با عملکردی معمولی از این تیم ها جدا شد. نصرتی در مقطعی به کادر فنی تراکتور نیز اضافه شد و حتی صحبت هایی مبنی بر اینکه هدایت تی تی ها را در فصل جاری بر عهده داشته باشد نیز مطرح شد اما در حال حاضر محمد نصرتی گوش به زنگ مدیران تیم هاییست که برای تقویت تیم خود، به دنبال یک سرمربی جوان و با انگیزه هستند.

علی لطیفی

*علی لطیفی

در سال های اخیر نیمکت تیم های لیگ یکی معمولا در تسخیر استقلالی های سابق بوده است. علی لطیفی یکی از اسم های آشنا در مربیگری تیم های میانه جدولی است. شاید شادی گل های معروف لطیفی بعنوان یک سرمربی، او را از سایر همکارانش متمایز می کند. گل ریحان البرز یکی از تیم هایی است که لطیفی سابقه هدایت آن را در لیگ یک دارد. ماجرا های عجیب و باورنکردنی لطیفی در کرج و این تیم هیچ گاه از یاد علاقه مندان به فوتبال فراموش نخواهد شد. لطیفی حتی بعضا با چند تیم وارد مذاکره می‌شود و البته بدون عقد قرارداد رسمی و خیلی زود به کارش پایان می دهد. داستان لطیفی و ملوان و اسپانسر چند ده میلیاردی هم یکی دیگر از نکات جالب توجه درباره این سرمربیست. اما به هر حال داشتن ارتباطات همیشه می تواند اهرمی برای رسیدن به جایگاه های دور از ذهن باشد؛ پس اگر نام علی لطیفی را در چند هفته آینده حوالی تیم های لیگ یکی شنیدین، خیلی تعجب نکنید!

کلانتری

*علی اصغر کلانتری

یکی از با اخلاق ترین مربیان چند سال اخیر فوتبال ایران، بدون شک علی اصغر کلانتری بوده و هست. سرمربی سابق فجر سپاسی شیراز که موفق شده بود همراه با این تیم عنوان قهرمانی در لیگ یک‌ را به دست بیاورد، پس از عدم کسب نتایج قوی همراه با فجر در لیگ برتر جایگاه خود را از ‌دست داد و فجر سپاسی که بعد از چندین و چند سال راهی لیگ برتر شده بود، فقط یک سال در بالاترین سطح فوتبال ایران دوام آورد. کلانتری اما همیشه جزو مربیان بی حاشیه و کم ادعای فوتبال است. شاید با کمی رایزنی می توانست در ابتدای فصل، مجددا روی نیمکت فجر بنشیند اما کلانتری خانه نشینی را ترجیح داد تا پس از گذشت چند هفته از مسابقات به یکی از بهترین گزینه ها برای تیم هایی که در فکر تغییر کادر فنی خود هستند، تبدیل شده باشد.

*داوود مهابادی

در میان جمع کثیری از استقلالی های سابق که وارد عرصه مربیگری شدند، داوود مهابادی بعنوان یک پرسپولیسی کماکان سنگر قرمز پوشان در این وادی را حفظ کرده و طی سال های گذشته با قبول هدایت چندین و چند تیم در لیگ برتر و لیگ یک، جزو مربیان پر کار محسوب می شود. مهابادی نشان داده همواره آمادگی قبول هر تیمی با هر شرایطی را دارد. از تیم های مدعی برای صعود تا تیم هایی که فقط چند بازی برای نیفتادن فرصت دارند، همگی می توانند برای شوک به نیمکت روی داوود مهابادی حساب ویژه ای باز کنند. ضمن اینکه ارتباط اجتماعی خوب مهابادی باعث شده تا در اکثر شهر های کشور از مقبولیت میان مردم‌ و علاقه مندان به فوتبال نیز برخوردار باشد که این شاید وجه تمایز مهابادی از سایر همکاران اوست. 

سهراب

*سهراب بختیاری زاده

یکی از گل زن های تاریخ تیم ملی در جام جهانی، با ورود به عرصه مربیگری خیلی زود نشان داد مثل دوران بازیگری، ایران صاحب یک مربی مقتدر و با دانش شده است. بختیاری زاده که کار را از استان خوزستان و تیم استقلال شروع کرد، نسبتا عملکرد خوبی با این تیم داشت و جنوبی ها را به ظهور یک استعداد جوان‌ در مربیگری امیدوار کرد. بختیاری زاده در ادامه هدایت خوشه طلایی ساوه را نیز در مقطعی به دست گرفت اما مشکلات حل نشدنی این تیم باعث شد تا سهراب خیلی زود از خیر کار کردن در لیگ یک بگذرد و از خوشه طلایی جدا شد. در ابتدای فصل جاری نیز صحبت های زیادی مبنی بر قبول هدایت چند تیم لیگ یکی و حضور در کادر فنی چند تیم لیگ برتری حوالی وی مطرح بود اما تاکنون بختیاری زاده بطور رسمی با هیچ تیمی اعلام همکاری نکرده و شاید طی هفته های آتی، مدیران فوتبالی برای خروج از بحران یا فشار انتقادات به دنبال او بروند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا