ورزش

ستاره رئال مادرید، پسر طلایی فوتبال اروپا می‌شود


هافبک انگلیسی تیم رئال مادرید در صدر بهترین بازیکنان جوان فوتبال اروپا جای گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جود بلینگام» ستاره انگلیسی جدید تیم رئال مادرید در صدر بهترین بازیکنان زیر ۲۱ سال فوتبال اروپا قرار گرفته و در آستانه کسب جایزه «پسر طلایی» است.

این جایزه به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا تعلق می‌گیرد و بلینگام ۱۹ ساله که در فصل گذشته در تیم دورتموند حضور داشت و به عنوان بهترین بازیکن بوندس‌لیگا معرفی شد، شانس بیشتری به نسبت بقیه در کسب این عنوان دارد.

جای‌گرفتن بلینگام در صدر این فهرست توسط الگوریتم‌های کامپیوتری که رقابت‌کنندگان بر سر این عنوان را ارزیابی می‌کند، صورت گرفته است.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده توسط این الگوریتم‌ها، بلینگام که با مبلغ ۸۵ میلیون پوند از دورتموند به رئال مادرید پیوسته، حالا ارزش ۱۳۰ میلیون پوندی پیدا کرده است.

ستاره خط میانی جدید رئال مادرید پس از «ادن هازارد» که با قیمت ۱۰۶ میلیون پوند از چلسی راهی سانتیاگو برنابئو شد، دومین خرید گران‌قیمت تاریخ کهکشانی ها لقب گرفت.  

پس از بلینگام، «جمال موسیالا» ستاره تیم بایرن مونیخ و «گاوی» نابغه خط میانی بارسلونا قرار گرفته‌اند. «آنتونیو سیلوا» مدافع میانی بنفیکا و «الخاندرو بالده» مدافع کناری بارسلونا هم در رده‌های چهارم و پنجم هستند.


۲۰ بازیکن برتر زیر ۲۱ سال اروپا

فوق‌ستاره‌هایی نظر «لیونل مسی» در سال ۲۰۰۵، «کیلیان امباپه» در سال ۲۰۱۷ و «ارلینگ هالند» در سال ۲۰۲۰ هم این جایزه را به ویترین افتخارات خود اضافه کرده بودند.

بلینگام سومین بازیکن انگلیسی خواهد بود که این عنوان را از آنِ خود می‌کند. «رحیم استرلینگ» مهاجم کنونی تیم چلسی ۱۰ سال پیش و «وین رونی» مهاجم پیشین منچستریونایتد ۱۹ سال پیش، موفق به کسب این جایزه شده بودند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا