ورزش

سرمربی تیم ملی کوراش: هدف ما بازی‌های آسیایی ژاپن است

سرمربی تیم ملی کوراش کشورمان گفت: ما در ترکیب تیم ملی پوست‌اندازی کردیم و هدف‌مان بازی‌های آسیایی ژاپن است.

الیاس علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره نایب قهرمانی تیم ملی کوراش کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات این دوره از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. ازبکستان با ترکیب کامل در بخش آقایان و بانوان حاضر شده بود تا بتواند نتیجه بگیرد. با این شرایط ما در تمامی اوزان آقایان موفق به کسب مدال شدیم. در وزن 73 کیلوگرم توسط الیاس پاکدل به مدال طلا رسیدیم و در اوزان 60، 66، 81، 90، 100 کیلوگرم نیز نقره گرفتیم. همچنین در اوزان آزاد به مدال برنز دست یافتیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما و ازبکستان از رقبای سنتی این رشته و هر دو نیز صاحب سبک هستیم و سالیان زیاد در این رشته سرمایه‌گذاری کردیم. با این حال تیم‌های بزرگ همیشه بعد از رویدادهای بزرگ پوست‌اندازی می‌کنند. ما رویداد بزرگ و سنگین بازی‌های آسیایی هانگژو را در سال گذشته پشت سر گذاشتیم و بعد از این مسابقات از ترکیب اصلی خود خیلی دور شدیم و خیلی از نفرات آن مسابقات در ترکیب تیم ملی در قهرمانی آسیا تهران حضور نداشتند.

 

سرمربی تیم ملی کوراش کشورمان تأکید کرد: با ترکیب بسیار جوانی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کردیم. تقریباً 50 تا 60 درصد نفرات ترکیب ما در حال حاضر می‌توانند در مسابقات جوانان جهان نیز حضور داشته باشند. این اتفاق نوید اتفاقات بهتری را در آینده می‌دهد و قطعاً باید به این جوانان اعتماد کنیم. هر سرمربی یک تفکر دارد و برای من بازی‌های آسیایی دوره آینده در ژاپن مهم است و امیدوارم باز هم با سرمایه‌گذاری مناسب در این مسابقات هم مانند جاکارتا و هانگژو صاحب مدال‌های خوشرنگی شویم و برای کاروان ورزشی افتخار کسب کنیم.

علی‌اکبری در مورد اینکه از عملکرد نفرات تیم راضی بوده است، گفت: در بعضی وزن‌ها از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستیم و برخی بچه‌ها نیز نتوانستند آنطور که باید و شاید ظاهر شوند. یکی از دلایل آن نیز عدم تجربه کافی بود، چرا که ورزشکار هر چقدر هم توانمند باشد گاهی اوقات به زمان نیاز دارد تا به خودباوری برسد. از فدراسیون ووشو و انجمن کوراش خواهش می‌کنم به این بچه‌ها اعتماد کنند و اجازه بدهند این سیستم ادامه پیدا کند. نفرات تیم قهرمانی آسیا سه بار از فیلتر انتخابی گذشتند و کسی در ترکیب حضور نداشت که به‌صورت گلخانه‌ای انتخاب شود. یکی از اهداف و آرزوهای من این است که تیمی بسازیم که طلاهای بیشتری در این رشته صید کند، اما نیازمند سرمایه‌گذاری و زمان است.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا