ورزش

سرنوشت عجیب یک ستاره: از دزدی تا یورو!

یواخیم اندرسن، ستاره تیم ملی دانمارک، مسیری عجیب و پر فراز و نشیب را تا رسیدن به یورو ۲۰۲۴ طی کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، اندرسن در حال حاضر در ۲۸ سالگی یکی از اصلی‌ترین چهره‌های تیم ملی دانمارک در رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ است اما وقتی جوان‌تر بود نمی‌توانست رفتار درست و رهبری قدرتمندی که در حال حاضر در درون و بیرون زمین به نمایش می‌گذارد را نشان دهد.

او تقریباً تمام دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در کشور خودش سپری کرد و دو سال در تیم کپنهاگن و ۲ سال هم در تیم میدتیلند حضور داشت اما در سن ۱۶ سالگی اشتباه کوچکی کرد که باعث شد زندگی شخصی و حرفه‌ای او برای مدتی طولاتی تحت تاثیر قرار بگیرد.

اندرسن یک کیسه نوشیدنی بدون الکل را از آشپزخانه آکادمی دزدید اما لو رفت و بلافاصله جریمه شد. او در طول دوران کریسمس از این باشگاه کنار گذاشته شد و همچنین مجبور شد که خلاصه‌ای از کتابی را که مدیر آکادمی درباره استعداد تمرین کردن نوشته بود بنویسند و ارائه کند.

سرنوشت عجیب یک ستاره: از دزدی تا یورو!

پدر این بازیکن از رفتار او بسیار عصبانی و ناراحت بود و تصمیم گرفت که یک درس دیگر را هم به او بدهد و تهدید کرد که باید در فروشگاه مک دونالد کار کند و به او گفت:« تو صددرصد این کار را خواهی کرد. اگر قرارداد حرفه‌ای با تو امضا نکنند، جوانی‌ات را هدر دادی. می‌توانی دست برداری، به خانه بیایی، در مک دونالد کار کنی، شب‌ها بیرون بروی و با هر کس دوست داری قرار بگذاری.»

این بازیکن پس از این اتفاق به خارج از کشور رفت و مدتی را در تیم توئنته سپری کرد. این انتقال به ارزش ۶۷۰ هزار یورو انجام شد که با توجه به سن او و این واقعیت که هنوز در تیم جوانان بود مبلغ قابل توجهی به حساب می‌آمد.

او در تیم زیر ۱۷ و زیر ۱۹ سال این باشگاه بازی کرد و پس از آن به تیم اول رسید و سه فصل در هلند حضور داشت. سپس برای سمپدوریا، لیون و فولام به میدان رفت و حالا هم سه سال است که در کریستال پالاس حضور دارد و حتی توانسته است در این فصل چند بار با بازوبند کاپیتانی به میدان برود.

اندرسن در سن ۲۳ سالگی به تیم ملی دانمارک راه پیدا کرد و تا به حال ۲۲ بازی با پیراهن این تیم انجام داده است و حالا از تمام ویژگی‌های لازم برای حضور در ترکیب اصلی تیمش در مسابقات یورو ۲۰۲۴ برخوردار است. دانمارک با انگلیس و صربستان و اسلوونی هم گروه است و آنها باید امروز روبروی اسلوونی به میدان بروند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا