ورزش

سعید معروف و این جای خالی دوست نداشتنی!

یکی از پرافتخارترین بازیکنان آسیا؛

سعید معروف یکی از درخشان ترین بازیکنان تاریخ قهرمانی آسیا بوده است.

به گزارش “ورزش سه”، میرسعید معروف، پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره ای که در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان رفت سه بار توانست با تیم ملی والیبال روی سکو برود و همچنین عناوین فردی ارزشمندی را کسب کند.

معروف اولین بار در سال ۲۰۰۵ در سوفانبوری تایلند در نوزده سالگی این تورنمنت را تجربه کرد که البته ذخیره امیر حسینی بود و فرصت زیادی برای خود نمایی نداشت. تیم ملی والیبال ایران علی رغم بردن ژاپن و استرالیا در عین ناباوری همگان از دور گروهی حذف شد تا اولین حضور معروف با خاطره‌ای تلخ تمام شود.

او در دومین دوره خود در سال ۲۰۰۷ با سرمربیگری زوران گاییچ پا به عرصه مسابقات گذاشت که در نهایت نتوانستند در بین چهار تیم قرار بگیرند و بازهم دست خالی این مسابقات را ترک کردند.

بولت سرشاخه
سال ۲۰۰۹ فلیپین و کسب اولین مدال
سعید معروف در سومین حضور خود در قهرمانی آسیا توانست به اولین مدال دست پیدا کند. او با درخشش خود تیم ملی والیبال را به مدال نقره مسابقات رساند تا بالاخره مزد اعتماد مربیان را بگیرد و از زیر سایه سنگین امیر حسینی بیرون بیاید. سعید معروف در سال ۲۰۱۱ با توجه به دعوت امیر حسینی از تیم ملی کناره گیری کرد تا در این دوره که با قهرمانی ایران همراه شد حضور نداشته باشد.

بولت سرشاخه
سال ۲۰۱۳ امارات و اولین‌ قهرمانی سعید معروف
سعید که در آن زمان بیست و هشت ساله شده بود با بازگشت به تیم ملی والیبال ایران در چهارمین حضور خود بالاخره طعم قهرمانی را چشید و علاوه بر قهرمانی عنوان بهترین پاسور و ارزشمندترین بازیکن مسابقات را نیز به دست آورد تا تورنمنتی رویایی را پشت سر گذاشته باشد.

بولت سرشاخه
سال ۲۰۱۹ تهران و آخرین حضور
او در پنجمین و آخرین حضور خود در قهرمانی آسیا به دومین قهرمانی‌اش دست پیدا کرد تا طی پنج دوره حضور در این مسابقات به دو قهرمانی و یک دومی دست پیدا کرده باشد. او همچنین دو بار عنوان بهترین پاسور، یک بار عنوان ارزشمندترین بازیکن و یک بار هم محبوب ترین بازیکن مسابقات را به دست آورده است.

سعید معروف از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ عضو تیم ملی والیبال بوده است و  پس از سید محمد موسوی بیشترین بازی ملی را در کارنامه خود دارد. بازیکنی که با توجه به برگزاری بازی‌های امسال در شهر خودش یعنی ارومیه جایش از هر کس دیگری خالی‌تر باشد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا