ورزش

سقوط به لیگ 2؛ تیم ستاره ها و پایان آرزوها

امروز نه اما فردا دیر است

یکی از سه تیم سقوط کرده در بازی های این فصل دسته اول شاهین شهرداری بوشهر است. تیمی که معرف ستاره های زیادی به فوتبال کشور بوده است. از مهدی طارمی در گذشته گرفته تا محمد محبی در یکی دو فصل اخیر.

به گزارش “ورزش سه”، سخت است تصور این مسئله شهری که یکی از بزرگ ترین بنادر کشور را دارد و یا شرکت پارس جنوبی جم که یکی از متمول ترین شرکت های تجاری ایران است از پس هزینه های یک تیم در دسته اول بر نیامده باشد و به این بهانه به دسته دوم سقوط کند!

روزی که شهرداری بوشهر تصمیم به احیای شاهین گرفت؛ تیمی که تاریخ تاسیس آن به 11 اردیبهشت سال 1329 بر می گردد قابل پیش بینی بود خیلی زود دست کم به رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور صعود کند و این اتفاق رخ داد و فصل گذشته با مربیگری داوود مهابادی در حال بازگشت به لیگ برتر بود که در هفته های پایانی با شکست در برابر فجر سپاسی این شانس را از دست داد و تصور می شد این فصل هم به بازی های خوب خود در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور ادامه می دهد و تا هفته های پایانی یکی از مدعیان صعود خواهد بود. اما در بالای جدول خبری از شاهین نیست. مس کرمان مدعی اول صعود است و بعد ملوان انزلی. پشت سر این دو تیم آرمان گهر سیرجان است. با مدیریت فنی حمید کللی فرد؛ مربی بوشهری که برای اولین بار شاهین بوشهر را لیگ برتری کرد. در میانه های جدول هم اثری از شاهین نیست. حتی در بین تیم هایی که برای بقاء در جدول لیگ یک تلاش می کنند به این خاطر که شاهین شهرداری بوشهر به لیگ 2 سقوط کرده است و در هفته های باقی مانده لیگ یک تنها برای اعاده حیثیت بازی می کند.

بله درد شاهین در سرزمین دارا بی پولی است. شهرداری بوشهر که تصمیم به احیای شاهین گرفته بود این بار تصمیمش عدم حمایت بود!!! و در فوتبال حرفه ای تیمی که بی پول است با هر استعدادی به دسته پایین تر سقوط می کند. ستاره هایی شبیه مهدی طارمی، محمد محبی، مهدی قایدی، حسین ماهینی، دانیال ماهینی، مهرداد و مهدی کریمیان و… در صف انتظار و دلخوش به ادامه ی حضور شاهین شهرداری بوشهر در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور بودند تا خودی نشان دهند و پیراهن تیم های بزرگ تر را برتن کنند اما به نظر می رسد آنها باید در اندیشه جستجوی آرزوهای خود در سرزمین های دیگر باشند. یا اینکه فوتبال را با همه دلخوشی ها رها کنند چون برای برخی از این ستاره ها غم نان مهمتر از فوتبال است و باید برای گذران زندگی درآمد کسب کنند.

ای کاش حالا که سال های سال است فوتبال ما دولتی است در توزیع بودجه عدالت رعایت می شد و دست کم در شهرهای فوتبال خیزی چون بوشهر که مهد استعداد و ستاره است حکم به حمایت از تیم هایی چون شاهین بوشهر می شد تا فوتبال باشگاهی و تیم ملی یک بار دیگر این ستاره ها را به خود می دید. ستاره ای چون مهدی طارمی که در 17 سالگی پیراهن شاهین بوشهر را برتن کرد و امروز در لیگ برتر پرتغال و در خط حمله پورتو جولان می دهد و یک بازیکن قابل بحث است. مهاجمی که نامزد دریافت جایزه پوشکاش هم شده است. به خاطر گل زیبایی که تیم چلسی زد.

امروز با وجود سقوط شاهین شهرداری بوشهر به لیگ 2 برای حمایت از این تیم دوست داشتی که قدمتش بیش از نیم قرن است دیر نیست اما فردا قطعا دیر است.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا