ورزش

سه ايرانى ديگر در فينال كشتى فرنگى جوانان جهان

3 فرنگی کار جوان ایرانی موفق به صعود به فینال رقابت های قهرمانی جوانان جهان در 5 وزن دوم شدند.

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات نیمه نهایی 5 وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در صوفیه بلغارستان،عصر امروز برگزار شد که 5 نماینده کشورمان هم به روی تشک رفتند که 3 نفر از آنها توانستند با غلبه بر حریفان خود به دیدار فینال صعود کنند و دو کشتی گیر ایرانی نیز راهی رده بندی شدند. 
سعید اسماعیلی که با انجام چند مسابقه جذاب و نفس گیر و غلبه بر حریفانی از آمریکا، ژاپن و اوکراین به نیمه نهایی وزن 60 کیلوگرم رسیده بود، برای صعود به فینال در مقابل نیهات ممدلی از آذربایجان و قهرمان امیدهای اروپا قرار گرفت. نخستین اخطار مسابقه به اسماعیلی داده شد اما کشتی گیر آذربایجانی نتوانست از این فرصت استفاده کند؛ اتفاقی که برعکس آن در وقت دوم به وقوع پیوست تا نماینده کشورمان به دلیل گرفتن امتیاز آخر در آستانه برتری قرار بگیرد و با مدیریت کشتی در ثانیه های باقی مانده،  نبرد قهرمانان سال 2019 نوجوانان جهان را به سود خود خاتمه دهد. اسماعیلی فردا شب و برای کسب مدال طلا به مصاف سورن آقاجانیان از ارمنستان خواهد رفت.


نماینده ایران در وزن 67 کیلوگرم یعنی دانیال سهرابی که با 3 برد مقتدرانه برابر کشتی گیران کشورهای قرقیزستان، مصر و فرانسه، راهی نیمه نهایی شده بود، در این مرحله به مصاف نیکا برولادزه گرجستانی و قهرمان جوانان اروپا رفت که در ابتدای کار حریف را خاک کرد تا وقت اول را با پیروزی دو بر صفر به پایان ببرد. در وقت دوم به نماینده کشورمان اخطار دادند و او را در خاک حریف نشاندند اما فنونی که حریف در خاک اجرا کرد، به دلیل استفاده از پا امتیازی نداشت و در نهایت با رد شدن اعتراض مربیان گرجستان، نتیجه ۳ بر ۱ به سود سهرابی شد. در ادامه، کشتی گیر گرجستانی موفق شد نماینده کشورمان را خاک کرده و او را به بیرون پرتاب کند تا پس از رد شدن اعتراض مربیان ایران، کشتی گیر کشورمان ۵ بر ۳ عقب بیفتد. در ۳۰ ثانیه مانده به پایان کار نیز سهرابی اقدام به انجام فن سنجاب پرنده کرد که با اقدام به موقع حریف، به پل رفت و با ضربه فنی شکست خورد تا راهی دیدار رده بندی شود.


در وزن 72 کیلوگرم، امیر عبدی پس از شکست نمایندگان ژاپن، جمهوری چک و مجارستان، برابر الکساندرو سولووی از مولداوی به میدان رفت. در وقت نخست مسابقه و با اخطار داوران، حریف در خاک نشست اما عبدی نتوانست از این فرصت استفاده کند و فنی اجرا نکرد. در وقت دوم نیز فعالیت عبدی باعث شد تا بار دیگر به حریف اخطار کم کاری داده شود که این بار هم عبدی موفق به گرفتن هیچ امتیازی در حالت خاک نشد تا نتیجه همان 2 بر صفر باقی بماند. در ادامه، کشتی گیر مولداویایی پای عبدی را در ضد حمله از تشک خارج کرد و پس از اینکه با اخطاری بدون امتیاز، عبدی را در خاک او نشاندند، یک سالتو بارانداز ۴ امتیازی اجرا کرد تا با نتیجه ۵ بر 2 از سد عبدی عبور کند و نماینده کشورمان مانند سال گذشته به مسابقه رده بندی برود.
علیرضا مهمدی که در وزن 82 کیلوگرم برای ایران به روی تشک رفت، برای صعود به نیمه نهایی رقبایی از مکزیک، چین تایپه و مصر را از پیش روی برداشت و برای رسیدن به دیدار پایانی به مصاف آلپرن بربر ترکیه ای رفت که کمتر از یک ماه پیش قهرمان نوجوانان جهان شد. نخستین اخطار مسابقه به کشتی گیر ترکیه ای داده شد اما او مقاومت کرد و مهمدی نتوانست امتیازی در این حالت بگیرد ولی در لحظات باقی مانده از وقت اول، نماینده کشورمان موفق شد حریف را در کنار تشک خاک کند و یک بار نیز او را به بیرون برد تا وقت نخست را با برتری ۴ بر صفر به پایان برساند. قهرمان جوانان آسیا در ابتدای وقت دوم نیز دوباره پای حریف را از تشک خارج کرد و اگرچه یکبار در خاک حریف قرار گرفت، اما بار دیگر در کنار تشک او را خاک کرد تا پس از رد شدن اعتراض مربیان ترکیه،  نتیجه مسابقه ۸ بر ۲ شود. در ادامه نیز اتفاق خاصی نیفتاد تا نماینده کشورمان به دیدار فینال و جدال با آچیکو بولکوادزه گرجستانی راه پیدا کند.


آخرین نماینده ایران در 5 وزن دوم علی عابدی درزی بود که پس از گذشتن از سد حریفان رومانیایی و مولداویایی خود، در دیدار نیمه پایانی رو در روی ریچارد کارلسون از استونی و قهرمان جوانان اروپا قرار گرفت. عابدی درزی، مثل دو بازی قبلی نخستین اخطار را دریافت کرد و در خاک حریف نشست و در این حالت امتیازی از دست نداد تا وقت نخست با نتیجه ۱ بر صفر به سود نماینده استونی به اتمام برسد. در وقت دوم نیز برعکس این اتفاق رخ داد تا نماینده کشورمان با نتیجه ۱ بر ۱ و به دلیل گرفتن امتیاز آخر پیش بیفتد. علی رغم اینکه اخطار بدون امتیاز سوم را نیز به عابدی دادند اما کشتی با همان نتیجه ۱ بر ۱ به پایان رسید تا علی عابدی درزی ششمین فینالیست ایران لقب بگیرد و فردا شب در برابر یوسف ماتسیف قزاقستانی به میدان برود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا