ورزش

شارکی: برای گرایی غیبت نزدیم/ستاد مشخص می‌کند از چه کسی تست بگیرد نه مربی و فدراسیون


قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: ما برای هیچ کشتی‌گیری غیبت نزدیم و جهت اطلاع به فدراسیون ایمیل زدیم.

فرزاد شارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه فدراسیون کشتی اعلام کرده به دلیل ناهماهنگی‌های ستاد ملی مبارزه با دوپینگ یک ورزشکار غیبت خورده، عنوان کرد: ورزشکاران کشتی که در لیست آر تی پی (RTP) قرار دارند ایمیل شخصی ندارند، طرف حساب نادو فرد است نه فدراسیون. ورزشکار باید آدرس خود را وارد کند و اوست که مستقیم مورد خطاب قرار می‌گیرد. متاسفانه در کشتی و برخی رشته‌ها هنوز این فرهنگ‌سازی نشده، ورزشکار یا ایمیل ندارد یا اگر دارد آن را چک نمی‌کند.

قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، خاطرنشان کرد: ما رونوشتی را به فدراسیون جهت اطلاع ایمیل کردیم. مسئولیت هر اتفاق و غیبت از تست عدم ثبت آدرس ورزشکار است. پیش از این می‌خواستیم آموزشی را برای فدراسیون‌ها بگذاریم که نگذاشتند. دو سال است این کار را انجام می‌دهیم اما هنوز برای فدراسیون‌ها جا نیفتاده که تست دوپینگ فقط در زمان مسابقه انجام نمی‌شود بلکه وقتی ورزشکار خواب است ممکن است از او تست بگیرند.

شارکی تصریح کرد: فدراسیون کشتی یک ایمیل مشترک برای همه دارد که یک شخص ثالث کارها را انجام می‌دهد. ورزشکاری بود که آدرس پر نکرده بود، وقتی خواستیم از او تست بگیریم این ورزشکار را پیدا نکردیم. ما غیبتی برای کسی نزدیم بلکه به فدراسیون به عنوان مطلع ایمیل زدیم. این وظیفه ستاد است که از ورزشکار تست بگیرد آن هم سرزده. ستاد مختار است هر زمانی که می‌خواهد از ورزشکار تست بگیرد.

وی در خصوص اظهارات محمد بنا که گفته بود در جام تختی فقط از نفرات اول تست دوپینگ گرفته شده، یادآور شد: ما بودجه محدود داریم و ستاد می‌داند که از چه کسی تست بگیرد از چه کسی نگیرد. پول ما به همه تست‌ها نمی‌رسد بنابراین باید مدیریت کنیم. هر تست برای ما حدوداً ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد. هزینه‌های تست معمولاً ۲۰ تا ۲ هزار یورو است، اگر تست فردی مشکوک باشد باید بیشتر هم هزینه کنیم و اینکه چه کسی دیکته می‌کند تا از کدام ورزشکار تست دوپینگ گرفته شود ستاد است نه مربی و فدراسیون. اگر ما به حرف مربی و فدراسیون گوش کنیم متخلف هستیم.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در خصوص انتقال نمونه‌ها و بازگشت آنها از کلن بدون جواب، گفت: ما قبل از تحریم با dhl کار می‌کردیم اما با توجه به اینکه الان یکی دو شرکت بیشتر نمی‌توانند انتقال کالا را انجام دهند که هزینه آنها بسیار بالاست قرار شد از طریق پست نمونه‌ها را ارسال کنیم که ارسال نمونه‌ها معمولا برای ما ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد. ما کم کاری نکردیم، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نمونه‌ها را گرفته و ارسال کرده است.

وی افزود: ۱۴ اسفندماه ۶۵ نمونه را به آزمایشگاه کلن ارسال کردیم که ۱۰ نمونه کشتی جام تختی هم در بین آنها بود. زمانی که از آزمایشگاه خواستم جواب ۱۰ نمونه را به ما زودتر اعلام کنند به من گفتند نمونه‌ها به دستشان نرسیده و به پست برگشت خورده است.

شارکی اظهارداشت: ما نه با وادا کار داریم نه IOC. خودمان نمونه می‌گیریم که اگر مثبت باشد خودمان هم ورزشکار را محروم می‌کنیم. وادا فقط یک سیاست گذار کلی است و هر چند وقت یک بار ما را چک می‌کند. اگر فدراسیون می‌خواهد نمونه‌های بیشتری از مسابقات بگیرد باید هزینه آن را بپردازد چون استطاعت ما هم حدی دارد.

انتهای پیام/



قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: ما برای هیچ کشتی‌گیری غیبت نزدیم و جهت اطلاع به فدراسیون ایمیل زدیم.

خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا