ورزش

شرایط تیراندازان نگران کننده است/بااین شرایط امیدی به موفقیت نیست

یک کارشناس با مهر مطرح کرد؛

کارشناس و پیشکسوت تیراندازی می‌گوید مسابقات مونیخ جنبه تدارکاتی داشت اما ورزشکاران و به ویژه المپین‌ها موفق نشدند انتظارات را برآورده کنند که این موضوع برای تیراندازی نگران کننده است.

مسعود کلهری کارشناس تیراندازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد تیم ملی تیراندازی در مسابقات جام جهانی مونیخ اظهار کرد: در بین نفرات اعزامی فدراسیون به مسابقات مونیخ سه ورزشکار المپیکی داشتیم که در ماده تپانچه هانیه رستمیان نمایش مطلوبی داشت. رستمیان هر چند در تپانچه ۱۰ متر موفق شد رکورد قبلی خود را ارتقا دهد و نتیجه مطلوبی کسب کند اما در ۲۵ متر که ماده تخصصی اوست موفقیت چشمگیری نداشت.

وی افزود: رستمیان از استعدادهای خوب ماست که در چند رویداد اخیر هم با صعود به فینال مسابقات نشان داده که آمادگی خوبی دارد اما با همه این وضعیت باید پذیرفت که او در فینال عملا نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند. ۵ مرداد بازیهای المپیک شروع خواهد شد و در این فرصت اندک نیز بعید به نظر می‌رسد که کادر فنی بتواند تمرین خاصی را به او بدهد. مهمترین فاکتور در حال حاضر برای المپین‌های ما از جمله هانیه رستمیان حفظ آرامش آنهاست که بتواند با شرایط روحی و روانی مناسبی راهی بازیها شوند.

این کارشناس تیراندازی با اشاره به وضعیت دو المپین دیگر ایران در تیراندازی گفت: فاطمه امینی و شرمینه چهل امیرانی دیگر نماینده‌های ما در المپیک هستند که در مسابقات جهانی مونیخ هم حضور داشتند. رقابت‌های مونیخ واقعا با کیفیت بود و برخلاف انتظار تیم‌های خیلی خوب و قوی شرکت کرده بودند. متاسفانه هر دو ورزشکار ما در جریان این مسابقات نمایش خوبی نداشتند و حتی نتوانستند رکوردهای همیشگی خود را ثبت کنند. البته باید پذیرفت که مسابقات جهانی مونیخ یک رویداد ارزیابی قبل از المپیک برای ما بود اما به هر شکل افت رکورد در این دور تیرانداز در آستانه بازیهای المپیک جای نگرانی دارد.

وی اضافه کرد: درست است که مسابقات جهانی مونیخ جنبه تدارکاتی داشت ولی انتظار هم از ورزشکاران این بود که بتوانند رکوردهای بهتری را ثبت کنند. با توجه به نتایج به دست آمده حضور در فینال المپیک برای ورزشکاران تفنگ سخت خواهد بود.

کلهری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید ترکیب تیم ملی برای المپیک با توجه به رکوردها تغییری خواهد کرد؟ گفت: در رشته تیراندازی سهمیه به دست آمده برای کشور است نه فرد؛ به همین خاطر کمیته ملی المپیک هم در همه ادوار المپیک اعلام کرده است که اگر ورزشکار اعزامی به هر دلیلی نتواند به این بازیها اعزام شود فدراسیون می‌تواند ورزشکار دیگری را جایگزین کند. البته روال فدراسیون جهت اعزام به المپیک همیشه اینگونه بوده که همان فردی که سهمیه را به دست آورده هم به المپیک می‌رود چون زحمت آن را کشیده و در قبال آن احساس مسوولیت می‌کند. تاکنون موردی نداشتیم که یک فرد سهمیه را بگیرد و شخص دیگر راهی المپیک شود به همین دلیل فکر می‌کنم برای پاریس هم همین المپین‌ها اعزام خواهند شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا