ورزش

صربستان يا آلمان، تاريخ از نو نوشته مى شود

فينال جام جهانى و تعبير روياى بزرگ كم سابقه ها

در فینال روز یکشنبه در مانیل در یک رویارویی تمام اروپایی شکل می گیرد؛ جایی که آلمان و صربستان به دنبال اولین قهرمانی خود هستند.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از خبرگزارى فرانسه، این دو کشور با حذف تیم های آمریکا و کانادا در نیمه نهایی، جهان را شگفت زده کردند، جایی که صربستان با نتیجه 95 بر 86 با سهولت نسبی بر کانادا پیروز شد، در حالی که آلمان با نتیجه 113 بر 111 ایالات متحده آمریکا را شکست داد. در حالی که صربستان قبلاً در سال 2014 برای اولین بار از زمان فروپاشی یوگسلاوی، به فینال رسیده بود، آلمان برای اولین بار در تاریخ خود در فینال رقابت می کند. اين تيم قبلا فقط مقام سوم را کسب کرده، توسط نسل دیرک نویتزکی در سال 2002 در ایندیاناپولیس كه بهترين نتيجه در تاریخ این تيم محسوب می شود.

1922760

گوردون هربرت سرمربی کانادایی آلمان گفت: “این گروه از بازیکنان می خواهند مدال طلا را کسب کنند. هنوز به جایی که می‌خواهیم نرسیده‌ایم.”

واگنر ستاره آلمان که برای اورلاندو مجیک در NBA بازی می کند، گفت: “ما به یک هدف بزرگ داريم و یک برد تا آن فاصله داریم. از اولین روزی که در تابستان همدیگر را دیدیم، معتقد بودیم که گروه خاصی هستیم و می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم.”

توپ <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a8%d8%b3%da%a9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84'>بسکتبال</a>
بازی یکشنبه برای دو کشور که در المپیک 2024 پاریس صندلی رزرو کرده اند، اهمیت زیادی دارد، زیرا آنها در آستانه یک فرصت طلایی برای در آغوش گرفتن این عنوان برای اولین بار هستند. صربستان با تیمی کهنه سرباز به رهبری بوگدان بوگدانوویچ كه بهترین گلزن تيم است، در مقابل نسل فعلی آلمان یکی از بهترین های تاریخ خود به شمار می رود که توسط برادران فرانتس و موریتز واگنر و بازیساز دنیس شرودر هدایت می شوند.

تیم آلمان همچنان تنها تیم بدون شکست در جام جهانی کنونی است، چرا که در راه رسیدن به فینال در تمام دیدارهای خود پیروز شد. اين تيم بعد از اينكه در دوره قبلى جام جهانى در رده هفدهم قرار گرفت، قد و قامت خود و پیشرفت فوق العاده فنی خود را در چهار سال اخیر به اثبات رساند.

صربستان نيز همیشه ثبات بالایی را حفظ کرده است، زیرا توانست غیبت برجسته ترین ستاره بی چون و چرای خود، نیکولا جوکیچ، بازیکن اصلی دنور ناگتس را جبران کند، که ترجیح داد تابستان امسال استراحت کند. تیم ملی صربستان به رهبری مربی باتجربه سوتیسلاو پسیچ که قبلاً توانسته بود یوگسلاوی را به عنوان قهرمانی جام جهانی در سال 2002 برساند. 

بوگدانوویچ در بازی مقابل کانادا که مملو از ستارگان لیگ آمریکا بود، عملکرد برجسته دیگری را با کشورش ارائه داد، جایی که او گلزنی کرد. 23 امتیاز به اضافه 3 پاس گل و 4 ریباند. مارکو گودوریچ بازیکن تیم ملی صربستان نیز گفت: “این بزرگترین مسابقه زندگی ما است. نماینده کشورمان و این پیراهن برای خودمان، برای خانواده‌مان و برای همه مردم صربستان، افتخار بزرگی است و نمی‌توانیم تا دیدار فینال صبر کنیم.”

1922761

گودریک در مورد غیبت جوکیچ، بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ آمریکا، پس از اینکه دنور ناگتس را به قهرمانی رساند، ادامه داد: “مهم نیست چه کسی اینجا نیست. هر کسی که اینجا باشد، هر کسی که پیراهن صربستان را بپوشد، ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما تا آخر می جنگیم، این در خون ماست.”

از سوی دیگر، کانادا و آمریکا برای کسب مقام سوم و مدال برنز به مصاف هم خواهند رفت که شاید دو کشوری را که روی کسب طلا حساب می کردند، نجات دهد. استیو کر، سرمربی تیم ملی ایالات متحده آمریکا پس از باخت در نیمه نهایی اعتراف کرد که جهان توانسته به تیم آمریکا برسد. این مسابقات سخت است. ما دیگر در سال 1992 زندگی نمی کنیم. بازیکنان در سراسر جهان بهتر هستند، تیم ها بهتر هستند و بردن یک جام جهانی یا یک بازی المپیک آسان نیست.”

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا