ورزش

صعود به لیگ برتر ایران با ۶۵ میلیارد تومان!

مسعود عبدی می‌گوید مجموع هزینه‌های باشگاه خیبر خرم‌آباد در فصل گذشته ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ورزش سه، باشگاه خیبر خرم‌آباد که فصل آینده در لیگ حضور خواهد داشت، در حال آماده‌سازی استادیوم لر آره‌نا است اما با توجه به اینکه این تیم قطعا در ابتدای فصل برای برگزاری مسابقات مهیا نخواهد بود، باید در هفته‌های ابتدایی در ورزشگاه تختی خرم‌آباد به میدان برود؛ استادیومی که شرایط میزبانی از هواداران را ندارد.

مسعود عبدی، مالک خیبر که صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، درباره روند ساخت استادیوم لر آره‌نا صحبت کرد و درباره هزینه‌های این باشگاه در فصل گذشته که منجر به صعود این تیم به لیگ برتر شد، توضیحاتی ارائه داد.

صعود به لیگ برتر ایران با ۶۵ میلیارد تومان!

او ابتدا درباره سابقه این باشگاه گفت: خیبر خرم‌آباد ۱۳۶۴ تاسیس شده و چهلمین سال تاسیس خیبر است. این تیم در دهه ۶۰ در سطح اول فوتبال ایران بوده و یک بار قهرمان جام حذفی شده است. دهه ۷۰ با عناوین مختلف از جمله فجر ۵۷ در فوتبال حضور داشتیم، اما مردم همان خیبر خرم‌آباد را تشویق می‌کردند. یک بار در سال ‌۷۸ به پلی‌آف صعود به لیگ یک با بهمن کرج بازی کردیم که متاسفانه صعود نکردیم. پس از آن با وجود زحماتی که می‌کشیدند، اما مردمی اداره می‌شد. تیم در لیگ یک یا لیگ دو بود. باشگاه مالک مشخصی نداشت و با کمک‌های مردمی و توسط هیئت فوتبال اداره می‌شد. هیئت فوتبال خیلی زحمت کشید تا اسم تیم حفظ شود. خدا را شکر از زمانی که ما آمدیم، تیم همیشه مدعی صعود بوده و امسال هم از یک جایی به بعد صدرنشین بودیم و قهرمان لیگ شدیم.

او در خصوص هزینه‌های باشگاه خیبر در فصل گذشته توضیح داد: حدود ۳۵ میلیارد تومان رقم قرارداد کادر و بازیکنان شد. باشگاه هزینه‌های دیگری از جمله پرواز چارتر داشت. در حوزه زیرساخت هزینه کردیم و در مجموع امسال تقریبا ۶۵ میلیارد تومان هزینه کردیم؛ البته با هزینه‌هایی که در زیرساخت داشتیم. همین الان ورزشگاه جدید خرم‌آباد را در فاز توسعه شروع کردیم. نام کاسه ورزشگاه، لر آره‌نا و نام مجموعه ورزشی، شهدای لرستان است. آنجا کار سنگینی انجام می‌دهیم. گام اول دو زمین را شروع کردیم و الان روی سکوهای روبرو کار می‌کنیم. یک طرح ایده‌آل داریم، چون تخصص خود من ساخت و ساز است و دکترای عمران دارم. روی آن کار می‌کنیم. انشالله یک ورزشگاه فاخر در ایران بسازی که لرها به ان افتخار کنند.

1588102

عبدی ادامه داد: ساخت ورزشگاه از سال ۱۳۸۸ شروع شده بود و در دولت شهید رییسی خیلی زحمت کشیده شد و به یک فازی از بهره‌برداری رسید اما برای اینکه بتواند استاندارد AFC را بگیرد، روی آن کار کردیم. طبق ماده ۲۷ به باشگاه واگذار شد و باشگاه الان در حال فعالیت عمرانی است. فکر می‌کنم از هفته هفتم- هشتم یا اواخر آبان ماه بتوانیم در لیگ برتر در این زمین بازی کنیم. اما برای اینکه طرح‌مان کامل به نتیجه برسد، دو سال زمان می‌برد. دو سال بعد تبدیل به استادیومی تبدیل می‌شود که بتوانیم بازی‌های بین‌المللی در آن برگزار کنیم.

مالک خیبر در پایان گفت: با توجه به اینکه ورزشگاه جدیدمان زمان می‌برد، مجبور هستیم که چند هفته در تختی خرم‌آباد بازی کنیم. باید اصلاحاتی فوری صورت بگیرد که از همین دیروز شروع شده است. باید نظر سازمان محترم لیگ و همچنین استانداردهای AFC را رعایت کنیم، اما مقداری هم باید کمک کنند. ما باید در خرم‌آباد با حضور هواداران بازی کنیم. حتما در دو ماهی که زمان داریم، کار را پیش می‌بریم. ما باید هم تختی را به‌سازی کنیم و هم ورزشگاه جدید را و هم تیم را ببندیم.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا