عکس و فیلمورزش

صف پرسپولیسی‌ها علیه مدیران، آرزوی نکونام و فیلم هندی در اهواز در زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر


در زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر شاهد صف بازیکنان پرسپولیس برای مصاحبه علیه مدیران باشگاه، آرزوهای فوتبالی نکونام و فیلم هندی جذاب در دربی خوزستان بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته دوم لیگ برتر در سه روز سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد.  در دو ورزشگاه در اراک و قزوین نیز بانوان تماشاگر بدون هیچ مشکلی در ورزشگاه حاضر شدند. نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر می اندازیم؛

نتایج هفته دوم لیگ برتر:

پیکان تهران صفر- گل گهرسیرجان صفر

آلومینیوم اراک یک – استقلال خوزستان صفر

تراکتور تبریز صفر- پرسپولیس یک

شمس اذر قزوین یک – هوادار تهران 2

مس رفسنجان یک – نساجی مازندران یک

ذوب آهن اصفهان  صفر- سپاهان اصفهان 2

فولاد خوزستان یک – صنعت نفت آبادان 2

استقلال یک – ملوان انزلی صفر

زیبایی ها هفته

گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن

این هفته مصادف با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن بود و به همین دلیل در مسابقات مختلف لیگ برتر مراسمی جهت تقدیر از این عزیزان قبل از بازی ها برگزار شد. در تبریز یاد و خاطره شهدای آذربایجان هم گرامی داشته شد.

ناراحتی رسانه های بیگانه از حضور بانوان!

برخی رسانه های فارسی زبان معاند وقتی دیدن در این هفته نیز در دو مسابقه آلومینیوم اراک – استقلال خوزستان و شمس آذر قزوین – هوادار تهران،  بانوان تماشاگر حضور داشتند شروع به گلایه کردند و ادعای واهی را مطرح کردند! انگار حضور بدون مشکل بانوان در ورزشگاه ها باعث ناراحتی و عصبانیت برخی مجریان و کارشناسان ورزشی خارج نشین شده است!

شگفتانه قلعه نویی برای لیگ 

برنامه حضور مربیان تیم ملی در مسابقات مختلف لیگ برتر از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد و نامی از امیر قلعه نویی در هیچ مسابقه ای نبود اما سرمربی تیم ملی در اقدامی جالب برای دیدن مسابقه پیکان تهران و گل گهرسیرجان به ورزشگاه دستگردی آمد و حتی بعد از مسابقه با خبرنگاران مصاحبه هم کرد و گفت: برای  دعوت از ملی پوشان تحت تاثیر حاشیه ها و فضای مجازی قرار نمی گیرد و هر بازیکنی که خوب باشد به تیم ملی دعوت می کند.

جالب اینجاست در این مسابقه دو مربی سابق تیم ملی هم حضور داشتند، وحید هاشمیان از دستیاران ویلموتس و مارکار آقاجانیان دستیار ایرانی کی روش. ظاهرا این بازی خیلی برای مربیان تیم ملی سابق و کنونی اهمیت داشت.

کلیشه ای ترین جمله ورزش ایران!

سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان بعد از شکست مقابل آلومینیوم اراک یک جمله کلیشه ای در ورزش ایران را بر زبان آورد و گفت این باخت چیزی از ارزش های بازیکنان ما کم نمی کند! این جمله آنقدر در مسابقات ملی و بین المللی مختلف از سوی مدیران وقت استفاده شده که اکنون آن را به عنوان جمله ای طنز آمیز در محافل ورزشی بیان می کنند! با این حال انصافا تیم استقلال خوزستان مقابل آلومینیوم خوب بازی کرد ولی یک اشتباه فردی دروازه بان این تیم باعث باخت استقلال خوزستان شد.

قبولی تبریزی ها و قاب خاطره انگیز ورزشگاه یادگار امام تبریز

 مسابقه دو تیم تراکتور و پرسپولیس  با حضور بیش از 70 هزار نفر هوادار برگزار شد و ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز برای رصد نحوه میزبانی تراکتوری ها در تبریز حضور داشت که خوشبختانه تماشاگران پرشور تراکتور برای میزبانی در آسیا نمره قبولی گرفتند. به طوریکه در پایان مسابقه نیز تقریبا تمامی بازیکنان پرسپولیس از رفتار تماشاگران میهمان ابراز رضایت کردند.

عکس هایی که از این ورزشگاه پر از تماشاگر گرفته شد از جمله قاب های خاطره انگیز فوتبال ما برای سال های سال خواهد بود. در واقع در ورزشگاه یادگار امام تبریز جای سوزن انداختن نبود حتی بدون اینکه ما کریس رونالدو، نیمار و بنزما را بخریم! کاش مسئولان بیشتر قدر این هواداران مشتاق را بدانند.

بازیکن هفته:

سیدحسین حسینی را باید بازیکن هفته نامید دروازه بان استقلال با مهار پنالتی مهران احمدی بازیکن ملوان زمینه ساز دومین برد آبی پوشان را فراهم آورد و اگرچه حسین مرادمند گل سه امتیازی برای استقلال زد اما مهار پنالتی در دقایق ابتدایی مسابقه باعث بالابردن روحیه استقلالی ها شد.

تقدیر پیکان از بازیکن سابق خود و شوخی هفته

باشگاه پیکان در اقدامی جالب توجه پیش از شروع مسابقه با گل گهرسیرجان از سامان فلاح بازیکن خود تجلیل کردند.  پیکانی ها فلاح را به گل گهر فروختند و از فروش این بازیکن سود هم بردند جالب است هنگام مراسم تقدیر یکی از تیم گل گهر گفت: این همه پول رضایت نامه ندادیم که با پیکانی ها عکس یادگاری بگیری! شوخی اقتصادی و طعنه آمیز هفته هم همین گفتار بود!

پینوکیوی پرسپولیسی

هواداران تراکتور هنگام گرم کردن بازیکنان دو تیم با شعار پینوکیو سربه سر علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس گذاشتند اما بیرانوند از این شعار نه تنها ناراحت نشد بلکه با اشاره به بینی بزرگش و نشان دادن آسمان آن را لطف خداوند دانست و برای هواداران بوسه فرستاد! پینوکیو پرسپولیسی خیلی از پینوکیوی اصلی خوش اخلاق تر و مهربان تر است!

هدیه های 3 امتیازی برادران پورحمیدی

حسن پورحمیدی دروازه بان تیم استقلال خوزستان و حسین پورحمیدی دروازه بان تیم تراکتور تبریز تاثیرگذارترین بازیکنان هفته لقب گرفتند! این دو با دو اشتباه مهلک باعث شکست تیم هایشان شدند و سه امتیاز به حریفان هدیه دادند. هم دروازه بان استقلال خوزستان و هم دروازه بان تراکتور با دو خروج اشتباه  باعث گلزنی حریفان شدند.

همین مساله باعث شد که برخی صفحات مجازی سر به سر این دو بازیکن بگذارند! البته برخی از هواداران پرسپولیس هم کنایه ای به مهاجمان تیم خودشان زدند و گفتند دروازه بان حریف تاثیرگذارتر از شما ها بود!

فیلم هندی در اهواز

مدیران باشگاه فولاد خوزستان و نفت آبادان در اقدامی جالب از سرمربیان اسبق خود تجلیل کردند. فولادی ها قبل از بازی به عبدالله ویسی بازیکن اسبق فولاد تابلو فرشی با عکس خودش هدیه دادند و با او عکس گرفتند و نفتی ها هم از منصوریان تجلیل کردند!

این در حالی است که هواداران نفت که به اهواز سفر کرده بودندقبل از مسابقه حتی با علیرضا منصوریان در ورزشگاه عکس سلفی و یادگاری گرفتند! فقط یک سوال باید ازآنها پرسید وقتی منصوریان را این همه دوست دارید چطور باشگاه به او اجازه داد از تیم جدا شود؟!

داور هفته و اولین بازی بدون کارت تراکتور و پرسپولیس

مسابقه تراکتور و پرسپولیس یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آنهم اینکه هیچ بازیکنی از دو تیم در این مسابقه پرتنش و حساس کارت زردی دریافت نکرد تا یکی از زیبایی های قشنگ این فصل لیگ برتر رقم بخورد. بازیکنان با وجود بازی درگیرانه و جنگنده کارت زردی نگرفتند و داور مسابقه امیر عرب براقی هم به خوبی در این بازی قضاوت کرد و بیخود و بی جهت به بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان نداد!

قضاوت عرب براقی آنقدر خوب بود که کارشناسان داوری در این مسابقه بیکار بودند و نتوانستند ایرادی از داوری بگیرند اما کاش در فوتبال ما به داوری که کارش را بدون نقص انجام می دهد هم بها بدهیم و نامش را بارهار و بارها تکرار کنیم نه اینکه فقط وقتی داوری اشتباه تاثیرگذار داشت به او بپردازیم.

گل هفته

اولین گل فصل مس رفسنجان  به تیم نساجی مازندران زده شد را می توان گل هفته نامید چون این گل را  حسن جعفری با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند و مانع باخت تیمش هم شد.

سپاهان؛ پرستاره و هجومی و متفاوت با استقلال و پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در این فصل یک تیم کامل، پرستاره، منسجم و تاکتیکی نشان داده تیمی که بدون تعارف در این دوهفته ابتدایی لیگ یک سر و گردن از حریفانش بالاتر و بهتر بوده است. زردپوشان اصفهانی ابتدا تراکتور را در خانه شکست دادند و بعد هم ذوب آهن را در خانه حریف بردند تا برنده دربی شوند. البته این تیم تفاوت عمده ای با دو ضلع دیگر مدعی قهرمانی دارد و زرد پوشان اصفهانی برخلاف استقلال و پرسپولیس مشکل مالی ندارند

پدیده هفته:

محمد جواد حسینی نژاد هافبک جوان تیم سپاهان را می توان پدیده هفته نامید او با وجود جوانی بازی درخشانی در دربی اصفهان انجام داد و نامش بر سر زبان ها افتاد و همه از کشف چنین بازیکنی در فوتبال ما خوشحال شدند.

آرزوی هفته:

جواد نکونام در نشست خبری خود خیلی رک و صریح گفت: برای استقلال امتیاز گرفتن و بردن مهم است نه اینکه بگویید بازی زیبا! برخی می خواهند سراستقلال با این حرف ها کلاه بگذارند چون تیم های دیگر چندین بازی را یک بر صفر می برند اما در موردشان چنین حرفی زده نمی شود!( احتمالا منظورش پرسپولیس بود) نکونام حتی وقتی در مورد سبک دفاعی و مشابه با کارلوس کی روش از او سوال کردند گفت: روزی که مثل کی روش شوم بهترین روز زندگی ام خواهد بود!

زشتی های هفته

تراکتور؛ ناکام بزرگ لیگ 23

خیلی ها تصور می کردند ،تراکتور تبریز با توجه به بازیکنانی که جذب کرد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل باشد بخصوص اینکه پاکو خمز سرمربی اسپانیایی و موفق فصل گذشته را هم حفظ کرده بود اما در کمال ناباوری تراکتور از دو مسابقه ابتدای فصل که با دو مدعی دیگر لیگ بود هیچ امتیازی کسب نکرده است.

تراکتوری ها با قرعه سختی روبه رو شده اند ولی زنوزی مالک باشگاه تراکتور در این خصوص شب قبل از بازی با پرسپولیس ادعا کرد: «کارشناسان فوتبال معتقدند بهترین تیم تاریخ لیگ برتر را گردهم جمع کرده‌ایم و من به این موضوع باور دارم….ما که سال‌هاست در فوتبال ایران حضور داریم، می‌دانیم که طی این سال‌ها چه بازیکنانی در باشگاه بوده‌اند. آیا تاکنون چنین بازیکنان بزرگ داخلی و خارجی همچون اعضای کنونی تراکتور در یک تیم کنار هم جمع شده‌اند؟ چهار بازیکن خارجی‌مان جزو بهترین خارجی‌های لیگ ایران هستند. معمولاً باشگاه‌ها یکی دو ستاره دارند، ولی اکثر بازیکنان ما ستاره و دارای تجربه ملی و بین المللی هستند.»

درگیری منصوریان با هواداران فولاد

علیرضا منصوریان قبل از شروع لیگ هم با تماشاگران فولاد درگیری داشت ولی با این حال مدیران باشگاه با این مربی ادامه همکاری دادند! منصوریان در جریان بازی با نفت آبادان با تماشاگران باشگاه خودش درگیری پیدا کرد و بعد از مسابقه و باخت خانگی هم گفت: تیمش دچار بحران سکو شده است! بحرانی عجیب و منحصر به فرد در جهان فوتبال که شاید فقط گریبان تیم های منصوریان را می گیرد! البته او گفت کارکردن در فولاد صبر ایوب می خواهد زیرا آنها سر حسین فرکی را شکستند و اسکوچیچ را هم در فرودگاه کتک زدند! 

پرسپولیسی ها در صف مصاحبه علیه باشگاه!

بازیکنان پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل تراکتور در اقدامی عجیب همگی در کنار هم توی صف ایستادند و تا علیه مدیریت و هیات مدیره باشگاه مصاحبه کنند! رسانه ها نیز بیش از یک ساعت بیرون در رختکن منتظر تشریف فرمایی بازیکنان ناراضی پرسپولیس شدند و بعد مشخص شد که این صف مصاحبه اعتراضی به دلیل پرداخت نشدن آپشن های قرارداد بازیکنان پرسپولیس بوده که البته آپشن ها مبالغ قابل توجهی بوده است اما واقعا دور از انصاف است که بازیکنی تمام مبلغ قراردادش را بگیرد و بعد برای آپشن ها معترض شود.

برخی مدیران باشگاهی ما فکر می کنند آپشن قرارداد مثل مهریه است که در قدیم می گفتند کی داده کی گرفته؟! اکنون مشخص شد که بازیکنان برای گرفتن آپشن هم می توانند حسابی علیه باشگاه حرف بزنند ضمن اینکه مهریه هم این روزها وصول می شود! قابل توجه مدیران محترم

حرف حق  هفته

امیرحسین حسین زاده بازیکن جدید تراکتور بعد از باخت به پرسپولیس فاش کرد که برخی از بازیکنان تیمش از این شکست ناراحت نیستند! او گفت: برای خیلی‌ها انگار برد و باخت مهم نیست و فقط بازی می‌کنند و می‌روند. حرف من درباره هم‌تیمی‌هایم نیست. حتی درباره خودم صحبت می‌کنم. من هم جزو همین تیم هستم اما یک عده انگار تمرکز ندارند و زحمات بقیه را هم هدر می‌دهند. اتفاقاتی می‌افتد که نباید رخ بدهد. امکاناتی که اینجا وجود دارد در برخی از تیم‌های اروپایی هم نیست. آدم دلش می‌سوزد که برخی در زمین برای‌شان برد و باخت مهم نیست و آخرش هم خوشحال و خندان می‌روند. ما می‌گوییم قهرمان می‌شویم اما قهرمانی به این راحتی نیست و با این شرایط نمی‌شود برای قهرمانی جنگید.

تاخیر در آغاز مسابقه

تاخیر بیش از 15 دقیقه در شروع مسابقه تراکتور و پرسپولیس از جمله نکات منفی این هفته بود! این بازی به دلیل تجمع بیش از اندازه تماشاگران مقابل ورزشگاه و ترافیک ایجاد شده در اطراف ورزشگاه با یک ربع تاخیر آغاز شد و اتوبوس دو تیم و همچنین عوامل اجرایی مسابقه هم با تاخیر به ورزشگاه رسیدند!

سوال هفته!

قبل از آغاز مسابقه دو تیم تراکتور و پرسپولیس ، یحیی گل محمدی برای بازدید از چمن ورزشگاه به میدان آمد و هواداران تبریزی یکصدا علیه سرمربی پرسپولیس شعارهای تندی سر دادند! در همین زمان خبرنگاری با دوربین روشن به سمت سرمربی پرسپولیس رفت و گفت: از وضعیت چمن راضی هستی؟!! قیافه سرمربی پرسپولیس بعد از این سوال دیدنی بود! 

رفتار بد هفته:

محمد ربیعی از مربیان با دانش و خوب فوتبال ایران است که همواره از حاشیه ها دوری کرده اما شنیدیم بعد از باخت در دربی اصفهان برای اعتراض به رختکن داوران رفته است! این بدترین رفتار هفته دوم لیگ است! بر فرض داور مرتکب اشتباه شده آیا با رفتن به رختکن داوران در پایان بازی اشتباه برطرف خواهد شد؟هرچند برخی از مدیران عالی رتبه فوتبال ما از فصل گذشته چنین رفتاری را در فوتبال انجام دادند!

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا