ورزش

طارمی تا آخرین نفس برای پورتو می‌جنگد!

روایت روزنامه پرتغالی از درخشش دوباره ایرانی

روزنامه اوجوگو نوشت که مهدی طارمی با دو گلی که در بازی های اخیر به ثمر رسانده، تعهداتش به پورتو را ثابت کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، مهدی طارمی که به تازگی مجددا به ترکیب پورتو بازگشته است، طی دو مسابقه اخیر توانست دو گل را وارد دروازه تیم های فامالیسائو و ویتوریا گیمارش بکند و همین موضوع سبب شده تا او بتواند در ترکیب اصلی اژدها، جایی برای خود دست و پا کند.

روزنامه اوجوگو در شماره امروز خود، تصویری از طارمی را روی جلد برده و با تیتری بزرگ، نوشته است: “طارمی تا آخرین نفس” و اینگونه از انگیزه های مهاجم ایرانی برای درخشش در ترکیب تیم در هفته های پایانی دوران حضورش در پورتو نوشته است.

در گزارش اوجوگو که در صفحات میانی خود این بار از تیتر “طارمی نقش گلمن را از سر گرفت” استفاده کرده، نوشته است: مهاجم ایرانی در دو بازی اخیر گل زد و آماده می شود تا موقعیت اصلی خود را به عنوان مهاجم اصلی در دیدار برابر کاساپیا حفظ کند.

اوانیلسون، بهترین گلزن این فصل پورتو، فردا برای دومین بازی متوالی غایب است تا دوران محرومیت خود را پشت سر بگذارد. در بازی با گیمارش، مهدی از ابتدا کار را شروع کرد و با گلزنی به اعتماد کادرفنی پاسخ داد.

طارمی تا آخرین نفس برای پورتو می‌جنگد!

بازگشت طارمی به کمپ تمرینی پورتو با به سایه رفتن او همراه شد. با توجه به قطعی شدن جدایی در پایان فصل و پیوستن به اینتر، اوا نیلسون وظیفه گلزنی برای تیم را برعهده گرفت و مهدی خود را از شخصیت یک مهاجم گلزن که به آن عادت کرده بود، محروم کرد.

با این حال، هفته گذشته یک نقطه عطف به همراه داشت و با دو گل در دو چالش اخیر مقابل فامالیسائو و ویتوریا گیمارش (جام حذفی)، او خود را آماده می کند تا برای دومین بازی متوالی و به دلیل محرومیت اوا نیلسون، کار را از ابتدا آغاز کند.

این بازیکن برزیلی فردا مقابل کاساپیا باید دومین بازی از دوران محرومیت خود را به دلیل اخراج در بازی با فامالیسائو سپری کند. حالا دیدن طارمی در یازده نفر ابتدایی تیم پورتو در یک بازی از رقابت های لیگ، سناریویی است که از اواسط دسامبر رخ نداده است. حقیقت این است که او در تعهدات اخیر، نقش برجسته ای داشت و نقش گلزن را از سر گرفت و پس از گلزنی نیز به لوگوی اژدها روی سینه اش اشاره کرد.

ملی پوش 31 ساله ایرانی، در نیمه دوم مقابل فامالیسائو به میدان رفت و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. او چهارشنبه گذشته پنالتی برابر ویتوریا گیمارش در جام حذفی را به گل تبدیل کرد که بازگشت آبی و سفید را آغاز کرد و منجر به راهیابی اژدها به فینال جام حذفی پرتغال شد.  

2013011

طارمی در سه سال گذشته همواره بهترین گلزن باشگاه پورتو بوده است. با این حال، آمار گلزنی او در فصل جاری، کمتر از رکوردهای گذشته است. او در 29 بازی 8 گل زد و 4 پاس گل داد. اعدادی که در مقایسه با سال‌های 2022/23 کمرنگ می‌شوند.  جایی که او با 31 گل و 12 پاس گل، بهترین فصل دوران حرفه ای خود را تجربه کرد. با این حال، همانطور که در دو دیدار قبلی اتفاق افتاد، این ایرانی همچنان بازیکن مفیدی است. فردا فرصت جدیدی برای اثبات این موضوع وجود خواهد داشت.

دوئل با کاساپیا در ریو مایورو به دور از دراگائو خواهد بود، اما در مورد استادیوم خانگی پورتو رکوردی وجود دارد که در سلطه گلزنی طارمی است. مهدی با 43 گلی که در ورزشگاه آبی و سفید به ثمر رسانده است، در رتبه سوم گلزنان برتر پورتو در دراگائو با هالک برابری می کند. این بازیکن ایرانی تا پایان قراردادش دو بازی دیگر برای شکست دادن برزیلی دارد: یک بازی کلاسیک پرتغال با اسپورتینگ و یک دربی با بوآویستا. موسی مارگا با 46 گل و جکسون مارتینز با 49 گل بالاتر از او هستند، شکستن رکورد آنها سخت است اما غیرممکن نیست.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا