ورزش

طلسم خانواده امیری در بیست و هشت سالگی!

آنها دیر می‌رسند چون درس دارند

برادر وحید امیری حرفهای جالبی بعد از قهرمانی در لیگ یک دارد: دبیر فلسفه و منطق که هرروز سر کلاس می‌رود و البته درس را اولویت زندگی خود قرار داده است.

به گزارش “ورزش سه”، فرید امیری، نام یکی از بازیکنان تیم خیبر خرم‌آباد است که این فصل موفق شد با قهرمانی در لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کند. نکته جالب اینکه فرید، برادر وحید، کاپیتان تیم پرسپولیس است که حالا با سن و سال کمتر از برادر بزرگتش پای به لیگ برتر خواهد گذاشت.

برادر وحید امیری در گفتگوی خود با خبرنگار ما نکات جالبی را به زبان آورده و در مورد زندگی خود و تاثیر وحید امیری در فوتبالش صحبتهای خاصی را مطرح کرده است. فرید همچنین از مسیر پر پیچ و خم رسیدن به فوتبال حرفه‌ای صحبت کرده و به این سوال پاسخ داده که چرا خانواده امیری اینقدر دیر به فوتبال معرفی می‌شوند؟

این گفتگو را در ادامه بخوانید:

* در مورد صعودتان به لیگ برتر صحبت کن.
ما فصل خیلی سختی را داشتیم، چون سه هفته لیگ را با دو شکست روبرو شدیم اما همانطوری که مالک و مدیرعامل محترم به تیم و مجموعه و کادرفنی اعتماد کامل داشتند، ما کارمان را ادامه دادیم و در ادامه هم توانستیم قهرمانی لیگ آزادگان را کسب کنیم.

* جشن بزرگی هم گرفتید.
من خودم که دیشب حضور مردم را دیدم واقعا برایم باورنکردنی بود.

طلسم خانواده امیری در بیست و هشت سالگی!

* مگر چه اتفاقی افتاد؟
چهل سالی بود که خرم آباد در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشت. مردم تشنه این بودند که تیمشان صعود کند و خداراشکر این اتفاق رقم خورد. خداراشکر یک شخص عاشق فوتبال مثل دکتر عبدی پیدا شد و این بستر را با سرمایه شخصی فراهم کرد و ما هم توانستیم به این نتیجه کسب کنیم. دیشب مرد و زن و بچه و پیرمرد در جشن بودند و برایم باورنکردنی بود. به نظر من شما یک تراکتور جدید و حتی پرشورتر از این تیم را خواهید داشت و شما به عینه در لیگ برتر خواهید دید.

* تو در چه پستی بازی میکنی؟
فصل خیلی سختی داشتیم چون رقابت خیلی خوبی در تیم وجود داشت و بازیکنان تیم اکثرا لیگ برتری بودند. البته رقابت ما کاملا دوستانه بود. من وقتی در استقلال خوزستان بودم پشت فوروارد بازی میکردم اما این فصل اغلب دفاع چپ بازی کردم و بعد هم به دفاع راست منتقل شدم و فکر میکنم رضایت کادرفنی را جلب کردم. دیروز هم ما بازی نکردیم و بازیکنان جوانتر بازی کردند تا آنها هم فرصت نمایش خودشان را داشته باشند.

* تیمتان هم بازیکنان باتجربه زیادی دارد از جمله مهدی کیانی.
ما بزرگان زیادی داریم از جمله آقای کیانی، کوروش ملکی و… اما حاج مهدی وزنه سنگینی بود و خیلی مواقع تیم را جمع میکرد و به موقع وارد میشد. به نظرم محال که نه، اما اگر نبود کارمان خیلی سخت می‌شد. وجودش یکی از ارکان صعود ما بود.

* جالب است که حالا قرار است با برادرت وحید امیری رودررو شوی.
من از اینکه برادر حاج وحید هستم، باعث افتخارم است.

* در خانه حاج وحید صدا میکنید؟
بله بله. من باید سعی کنم از نظر اخلاقی و فنی مثل حاج وحید باشم و به صورت کامل فوتبالی نشان بدهم که در خور خانواده امیری باشد. این کار من را سخت می‌کند اما اینطور هم هست که اگر یک چشمه از خودم را نشان بدهم، میگویند مثل وحید است و کارم را راحت تر میکند.

2042625

* در لیگ برتر چرا چهره نشدی؟
من سال 97 لیگ برتر بودم و حتی در ورزشگاه آزادی به استقلال تهران گل زدم که اولین گل خورده تیم فرهاد مجیدی بود. به هر حال قسمت این بود و از مسیرم ناراضی نیستم.

* پس سابقه خوبی داری.
بله من فوتسالیست بودم و سال 2012 با حسین آقای شمس در مسابقات جهانی حضور داشتم. همبازی و دوست خوب من مسلم اولاد قبادبود که بهترین بازیکن آسیا هم شد.

* تو دبیر هم هستی؟
بله بله بله! من امسال هم یک مستندی درست کردم که چطور فوتبال و تدریس را باهم اداره می‌کنم. هر بازی بعد از اینکه میرفتم سر کلاس فضای خیلی جالبی بود  و اگر نمیبردیم باید به بچه ها توضیح میدادم که چرا اشتباه کردیم و… .

* خیلی جالب است که هم دبیری هم فوتبالیست.
من همیشه به بچه ها گفتم که از همین مدرسه شروع کردم و دوست دارم این را نشان بدهم که آدم به هرچیزی بخواهد میرسد.

* چند سال داری؟
28.

* چرا خانواده امیری در 28 سالگی معروف می‌شوند؟
نمیدانم. ما چون از خانواده فرهنگی آمدیم همیشه درس اولویتمان بوده و فوتبال اولویت بعدی. اما الان سعی میکنیم برادرزاده و خواهرزاده که فوتبالیست با استعدادی هستند، زودتر معرفی شوند.

2042627

* تو هم پرسپولیسی هستی؟
من الان فقط طرفدار خیبر هستم و خیبری ام. از وقتی که حاج وحید پرسپولیسی است، ما هم بیشتر بازی این تیم را دیدیم.

* رابطه ات با حاج وحیدتان چطور است؟
سوای برادری رفاقت باهم داریم و همیشه مشورت میکنیم و همیشه وقتی فوتبالی سخت میگذرد، سعی میکنیم باهم صحبت کنیم. امسال از نظر فوتبالی خیلی برایمان سخت بود اما هم من و هم حاج وحید پایان خوبی داشتیم.

* پس به نظر خیلی صمیمی هستید و خیلی هم شبیه همید.
بله من سعی کردم الگوی اخلاقی و رفتاری‌ام حاج وحید باشد، اما فکر کنم یک نمه شوخ‌تر نسبت به حاج وحید هستم. خیلی جا دارد به حد آقا وحید برسم اما سعی میکنم از نظر اخلاقی و فنی به او برسم.

* سال بعد در خیبر هستی؟
اگر صلاح بدانند و من را بخواهند.

* صعود به لیگ برتر باعث نمی‌شود معلمی را کنار بگذاری؟
نه من علاقه خیلی زیادی دارم چون شغل پدری من معلمی بود. حتی دیر رسیدن به فوتبال من به خاطر معلمی بوده و قطعا این را ادامه خواهم داد و دوست دارم دانش آموزان این را به عینه ببینند که اگر بخواهند میتوانند به هرجایی برسند.

* در چه رشته ای دبیر هستی؟
من دبیرستان هستم و تربیت بدنی. قبلا فلسفه و منطق درس میدادم.

2042628

* چقدر جالب. 
بله من در دانشگاه الهیات محض خواندم.

* کدام دانشگاه؟
من تربیت معلم خواندم دانشگاه شهید مدرس سنندج.

* فوتبالیست خارجی چه کسی را دوست داری؟
من بیشتر درگیر درس بودم و زیاد نمیتوانستم فوتبال ببینم اما با رونالدینیو و تیری آنری به فوتبال علاقه مند شدم. تیری آنری را خیلی دوست دارم اما از وقتی بزرگ شدم فقط حاج وحید.

* تو فوتبالیست بهتری هستی یا وحید امیری؟
من چون فوتسال بازی کردم تنها تفاوتی که داریم من دو پا هستم و راحت میتوانم شوت بزنم و سانتر کنم.

* پای تخصصی ات کدام است؟
راست است اما بیشتر با چپ گل میزنم.

* قبول داری پاس گل وحید امیری آفساید بود؟
به نظر من باید بگردیم دنبال چیزهایی که این مسائل را دیگر نبینیم. وی ای آر نیاز فوتبال ماست. شما لیگ یک و لیگ دو را نگاه میکنید همه معترض هستند و به نظر من مقصر اصلی هم داوران نیستند. چون امکاناتی که باید باشد نیست، به نظرم در بازی پرسپولیس هم اگر آن صحنه آفسصاید بود، حامد لک هم باید اخراج می‌شد.

* صحبت پایانی؟
دوست دارم از مالک و مدیرعامل تیممان تشکر کنم و همچنین از هواداران خیبر. مطمئن باشید یک سورپرایز در راه لیگ ایران است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا