ورزش

ظهور یک غول ۲۲۰ سانتی متری در والیبال روسیه!

ماکسیم ساپوژکوف، ستاره ۲۲ ساله باشگاه ورونا پدیده جدید والیبال روسیه است.

به گزارش “ورزش سه”، بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین، روس‌ها با تحریم های سنگین و عجیبی و غریبی در ورزش مواجه شده اند. یکی از مهم ترین این مجازات ها محرومیت روسیه از حضور در لیگ ملت‌های والیبال و در ادامه گرفتن میزبانی قهرمانی جهان از این کشور و غیبت آن ها در این مسابقات بود. 

روسیه همواره یکی از قدرت‌های اصلی والیبال دنیا بوده اما در یک سال گذشته به واسطه این محرومیت ها نتوانسته در بخش ملی عرض اندام کند. با این حال چنین موضوعی نیز باعث نشده که چرخه بازیکن سازی این کشور در والیبال از کار بیفتد.  

ماکسیم ساپوژکوف پدیده جدید والیبال روسیه است که بهترین بازیکن سری‌آ ایتالیا بعد از گذشت دو هفته از مسابقات بوده است. این ستاره جوان و فقط ٢٢ ساله در جریان پیروزی ٣-٢ ورونا برابر پیاچنزا در هفته اول ٢۵ امتیاز برای تیمش کسب کرد و قابلیت‌های حیرت انگیز خود را به رخ ستاره‌های حریف کشید.

ورونا روز گذشته در چارچوب هفته دوم سری‌آ به مصاف یک تیم مدعی دیگر رفت و موفق شد با نتیجه ٣-٢ ترنتینو را شکست دهد. ساپوژکوف در این بازی آمار شگفت انگیز ٣٩ امتیاز را به ثبت رساند تا مشخص شود یک غول جدید در والیبال دنیا ظهور کرده است؛ بازیکنی که قطعا در آینده حرف‌های بیشتری هم برای گفتن خواهد داشت.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا