ورزش

عابدزاده بی‌سر و صدا در راه لیگ برتر!

جستجو در مخفیگاه پسر عقاب؛

پسر گلر اسطوره‌ای ایران دوباره به پرتغال برگشته تا بتواند دوباره به شرایط خوب گذشته برگردد.

به گزارش “ورزش سه”، امیر عابدزاده پس از اینکه دوران سختی را سپری کرد و در حالی که انتظار داشت در دومین فصل بازی در پونفرادینا اسپانیا از لالیگا 2 صعود کنند و کارِ نیمه تمام در نخستین سال بازی برای این باشگاه را به اتمام برسانند، با شوک سقوط همراه تیمش مواجه شد تا مجبور به بازگشت به لیگ برتر پرتغال شود و دوران تازه‌ای را از سر بگیرد.

عابدزاده که سابقه چهار فصل بازی در ماریتیمو را داشت، در تابستان 2021 راهی پونفرادینا اسپانیا شد تا شرایط جدیدی را تجربه کند و در سال منتهی به جام جهانی بدرخشد و به شانس بازی برای تیم ملی را به دست بیاورد، اما با وجود حضورش در اردو و آسیب دیدگی علیرضا بیرانوند هم نوبت به او نرسید، اما این گلر حالا تصمیم گرفته در پرتغال دوباره به شرایط خوب گذشته برگردد.

پسر احمدرضا عابدزاده در سال گذشته 31 بازی برای پونفرادینا انجام داد که در نهایت سقوط تلخ از رقابت‌های لالیگا 2 را همراه با این تیم تجربه کرد تا دوباره راهی پرتغال و ماریتیمو شود و برای بازگشت به لیگ برتر تلاش کند.

امیر عابدزاده که چهار فصل خودش را در ماریتیمو نشان داده و تبدیل به شماره یک شده بود، در بازگشت به این باشگاه شرایط سختی را تجربه کرد و روی نیمکت قرار می‌گرفت و فقط در دو دیدار از مراحل سوم و چهارم جام حذفی پرتغال حضور ثابت داشت که با وجود عدم کلین‌شیت، به برتری رسیدند و عملکردش موجب شد در لیگ دسته دوم هم به کار گرفته شود.

امیر عابدزاده پس از دو بازی در جام حذفی، در هفته دوازدهم فصل 24-2023 نخستین بازی خود برای ماریتیمو در لیگ دو پرتغال را انجام داد و مقابل سانتا کلارا صدرنشین به میدان رفت که نمایش او موجب شد در تمام بازی‌های بعدی نیز به کار گرفته شود.

دروازه‌بان ایرانی ماریتیمو که در 16 مسابقه متوالی لیگ دو پرتغال جایگاه ثابتی در این تیم به دست آورده، توانسته در نیمی از بازی‌ها کلین‌شیت کند و با نمایش موثر، تیمش را هم در مسیر صعود به لیگ‌برتر قرار بدهد.

ماریتیمو که همراه با عابدزاده دو پیروزی متوالی در جام حذفی به دست آورده بود، در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها که گلر ایرانی را در ترکیب نداشت، با نتیجه سه بر صفر مقابل لیریا شکست خورد و فرصت رسیدن به جمع هشت تیم نهایی و رقابت با اسپورتینگ لیسبون را از دست داد، اما در لیگ دو شرایط بهتری دارد.

ماریتیمو در حال حاضر 49 امتیازی و تیم چهارم جدول لیگ دسته دوم پرتغال است و با توجه به اینکه هفت هفته از این رقابت‌ها باقی مانده، امیر عابدزاده و هم‌تیمی‌هایش این شانس را دارند با حضور در بین دو تیم بالانشین، صعود مستقیم را تجربه کنند یا تیم سوم شوند و به مرحله پلی‌آف بروند.

تیم فوتبال ماریتیمو فردا شب (یکشنبه) در هفته بیست و هشتم لیگ دو پرتغال مقابل تیم رده هفتمی تورنسی قرار می‌گیرد که امیدوار است به یک پیروزی دیگر دست پیدا کند و امیر عابدزاده هم به دنبال ادامه درخشش خود است.

عابدزاده در چهار بازی از پنج مسابقه گذشته لیگ دو پرتغال کلین‌شیت کرده و امیدوار است فردا برای چهارمین هفته پیاپی این کار را مقابل تورنسی انجام بدهد و آمارش را بهتر کند.

ماریتیمو در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل لیگ دو پرتغال اختلاف 10 امتیازی با سانتاکلارا صدرنشین، 7 امتیازی با تیم دوم جدول و 3 امتیازی با ناسیونال رده سومی دارد که امیدوار به گرفتن جایگاه این تیم‌ها برای صعود مستقیم یا از طریق پلی‌آف به لیگ برتر است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا