ورزش

عبدی: برای موفقیت در جام جهانی باید سخت کوش تر باشیم


سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: باید خیلی سخت‌کوشانه رفتار کنیم تا بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم و بازی‌های خوبی را ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسین عبدی پس از شکست ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل ژاپن و ناکامی در صعود به فینال جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: به اندازه‌ای که می‌توانستیم در این ۳ روز آماده شدیم و برای این بازی هم آمادگی لازم را داشتیم اما باید آمادگی اتفاقاتی که در جریان بازی می‌افتد‌،  مثل افت  انرژی و افت تمرکز را هم به دست آوریم.

وی افزود: همانگونه که دیدید ۲ گل اول ژاپن روی موقعیت‌هایی زده شد که قابل پیش‌بینی و قابل انتظار بود. آرزوی یک بازی خوب برای ژاپن در فینال را دارم و امیدوارم یک نمایش خوب نشان بدهند. این بازی برای ما خوب پیش می‌رفت تا جاییکه گل اول را دریافت کرده و پس از آن هم گل دوم را خوردیم‌. می‌دانستم اگر بتوانیم یک گل بزنیم، می‌توانیم به بازی برگردیم. به همین دلیل به بازیکنانم گفتم ۹۰ دقیقه تلاش خود را ادامه بدهید.

سرمربی تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد: می‌دانستم چند بازیکن ما نمی‌توانند بازی را ادامه بدهند. ۲ بازیکن ما محروم بودند. ۲۰ درصد از نفرات خود را در زمین نداشتم و این یکی از کمبودهای تیم من بود‌. ما فرصت های خوبی برای گلزنی داشتیم که آنها را از دست دادیم.  یکی از فرصت‌های خوب ما از کنار دروازه عبور کرد و گل نشد. احساس می‌کنم کمک داور سبب رد نظر داور برای اعلام پنالتی شد. در ۵۰ سالگی چگونه نتوانست تشخیص بدهد آن صحنه پنالتی بود و هند نبود. داور حدود ۲ متر با صحنه فاصله داشت. داور وسط تصمیم گرفت این حرکت پنالتی است اما نمی‌دانم. باید صحنه‌ها را پس از بازی ببینم.

عبدی عنوان کرد: شاید هم حق با داور است اما مقداری سخت است که تصمیم گرفته شده خود را بار دیگر بازگردانید. به هر حال بازی در این سطح بسیار زیبا و باید از آن لذت ببرید. این بازی قابل احترام بود. همانگونه که دیدید من تا جایی از بازی خیلی عصبانی بودم اما برای احترام گذاشتن به بازیکنان حریف در شرایطی که ۲ بر صفر از ژاپن عقب بودیم، به بازیکنان این تیم آب تعارف کردم. باید به همه احترام گذاشت اما به همین شکل انتظار دارم داور هم برای ما احترام قائل باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که خطا برای ما بود، یک بازیکن ژاپن به بازیکن ما نزدیک شد اما داور سر ما فریاد کشید.  به داور در این مورد اعتراض کردم که می‌توانستید محترمانه از او بخواهید محل خطا را ترک کند و احتیاجی به فریاد کشیدن نبود. بازیکنان و مربیان همگی آموزش دیده و تجربه دارند که آرامش خود را در چنین صحنه‌هایی حفظ کرده و احترام همه را نگه دارند. به هرحال بازی بسیار سختی بود و ژاپنی‌ها خیلی خوب می‌توانستند توپ را کنترل کنند. اگر بازی را می بستند و به زمین خودشان بازمی‌‌گشتند، در آن حالت مقداری تمرکز خود را از دست می‌دادند و فرصت گلزنی برای ما پیش‌ می‌آمد‌.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: به هر ۴ تیمی که توانستند به جام جهانی برسند تبریک می‌گویم و ما هم با ایجاد امکانات بهتر می‌توانیم، آمادگی بهتری به دست آوریم.

عبدی درمورد دلیل شکست سنگین مقابل ژاپن، گفت: ما مدتی قبل همین تیم را ۳ بر یک شکست داده بودیم اما اکنون ۳ بر صفر باختیم. این ذات فوتبال است که وقتی در این سطح گلی به ثمر می‌رسانید، می‌توانید به گل‌های بیشتری هم برسید اما در ۸ ماه گذشته تیم ما فقط یک اردو در دبی داشت و فقط ۲ بازی با عربستان انجام دادیم.

وی تاکید کرد: اگر تدارکات بهتری داشته باشید، نتایج بهتری هم می‌گیرید اما تیم ما به دلیل تحریم‌ها و ترانسفر نشدن پول‌های ایران از فیفا نتوانست این شرایط را داشته باشد‌‌‌. از فیفا و هرکس مسئول این کار است التماس و خواهش کردم فوتبال و این بازی زیبا را با مسائل سیاسی ترکیب نکنند. به این خاطر که برای پیشرفت فوتبال ایران به این پول نیاز داریم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: به خاطر همین تحریم‌ها نتوانستیم تدارکات لازم برای حضور در این مسابقات را داشته باشیم اما از مردم ایران و هواداران فوتبال می‌خواهم همچنان از تیم ما حمایت کنند و همه تحریم‌ها حتی پول هایی که نمی‌توانیم از فیفا و AFC دریافت کنیم، فراموش کنند‌. باید این تیم  حمایت شود. در ۴_۳ ماه آینده اردو خواهیم داشت. باید برای بازی‌های آتی آمادگی و تجربه لازم را به دست آوریم.

عبدی گفت: تمام بازی‌ها از ابتدا تا آخر پرچالش و سخت بودند و تمام تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، خودشان را برای این بازی‌های سخت آماده کرده بودند. برخی تیم‌ها خوب نتیجه گرفتند، تعدادی تلاش خود را کردند و برخی تیم‌ها نیز تمرکز لازم را نداشته و بازی‌ها را واگذار کردند اما به هر حال هر ۴ تیم ازبکستان، ژاپن، کره‌جنوبی و ایران باید تجاربی که از این مسابقات به دست آوردند برای جام جهانی به کار بگیرند زیرا نماینده آسیا هستند.

او خاطرنشان کرد: ما فقط برای ایران یا ژاپن و کره و ازبکستان بازی نمی‌کنیم بلکه همه ما تیم‌های آسیا هستیم. فلسفه من این است ما برای تایلند،  عمان، سوریه و… بازی خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در پایان گفت: این بازی خیلی جالبی بود. پنالتی در آن رقم نخورد و ما نتوانستیم گل بزنیم اما آب و هوا هم شرایط خاصی داشت. این فوتبال است. در بازی وقتی گل اول را می‌زنید دنبال گل دوم هستید. گل اول خیلی مهم است. ما باید تا پایان بازی بهترین خودمان باشیم. من به بازیکنان افتخار می‌کنم. آنها مایه غرور هستند.

عبدی تصریح کرد: باید خیلی سخت‌کوشانه رفتار کنیم تا بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم و بازی‌های خوبی را ارائه دهیم. باید از همه اهالی رسانه و همچنین میزبانی تایلند تشکر ویژه داشته باشم.

پایان پیام/

 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا