ورزش

عثمان دمبله بارسلونا را به هم ریخت

کسی فکر جدایی او را نمی‌کرد

تا هفته گذشته هیچکس تصور نمی‌کرد عثمان دمبله بارسا را ترک کند، ولی او اکنون در یک‌قدمی پی‌اس‌جی قرار دارد.

به گزارش “ورزش سه”، به نقل از اسپورت، عثمان دمبله دو روز پیش به پی اس جی و پیشنهاد مالی بسیار بالاتر این باشگاه پاسخ مثبت داد و تا به الان تلاش‌های بارسا و ژاوی برای منصرف کردن او نتیجه‌ای نداشته است.

1903694

تا دیشب بند فسخ او 50 میلیون یورو بود و پاریس به راحتی می‌توانست این مبلغ را بپردازد، ولی دمبله نمی‌خواست پس از 6 سال اینگونه از بارسا برود و موجب ناراحتی هواداران شود. او درخواست کرده که دو باشگاه پای میز مذاکره بروند. اکنون بند فسخ او 100 میلیون یورو ارزش دارد، ولی ممکن است در مذاکرات رودررو پی اس جی بتواند با رقمی بین 70 تا 80 میلیون یورو انتقال را نهایی کند.

اگر بند فسخ 50 میلیون یورویی فعال می‌شد، 25 میلیون یورو به دمبله می‌رسید و طبق قرارداد بارسا فقط 25 میلیون یورو دریافت می‌کرد. طبق قانون لالیگا، باشگاه تنها 40 درصد این مبلغ یعنی 10 میلیون یورو را می‌توانست صرف خرید بازیکن جدید کند، اما حالا بارسلونا خوشبین است با انتقالی گران‌تر، رقم بیشتری به جیب بزند.

1903815

اگر فرض بگیریم بارسا بتواند 100 میلیون یورو دمبله را بفروشد، می‌تواند روی 40 میلیون یورو برای خرید بازیکن جدید حساب کند. بارسا یک مدافع راست می‌خواهد و روی فرسنادا، مدافع وایادولید، نظر مثبت داشت که گزینه‌ای ارزان‌تر بود، اما حالا با انتقال دمبله می‌تواند روی خرید بازیکنی باتجربه‌تر و باکیفیت مثل ژوائو کانسلو فکر کند.

در هر صورت بارسا ترجیح می‌داد دمبله بماند، چرا که در ایده‌های ژاوی یک بازیکن کلیدی بود و حالا تمام برنامه‌هایش به فاصله دو هفته تا شروع لالیگا به هم ریخته است. 

بارسا حالا به جای دمبله و در پست او نیز به بازیکنی جدید نیاز دارد. این بازیکن می‌تواند عبده باشد و او را حفظ کنند یا اینکه به دنبال خرید یک بازیکن بزرگ بروند که به دلیل شرایط مالی بارسا، کمی دشوار به نظر می‌رسد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا