ورزش

عجیب‌ترین استادیوم فوتبال آسیا اینجاست (عکس)

به ورزشگاه کیم ایل سونگ سلام کنید؛

صعود کره شمالی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی فرصتی فوق العاده را برای تماشای فوتبال در پیونگ یانگ به دست می‌دهد.

به گزارش “ورزش سه”، چند ماه پیش دیدار تیم‌های ژاپن و کره شمالی به میزبانی استادیوم کیم ایل سونگ، خبرنگاران خارجی را برای سفر به پیونگ یانگ و پوشش این بازی مشتاق کرد اما دولت کره شمالی اغلب درخواست‌ها برای حضور خبرنگاران را مورد پذیرش قرار نداد. با این حال صعود کره شمالی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی احتمالا فرصتی را به دست می‌دهد که تیم‌ها و نفرات بیشتری به ورزشگاه بزرگ پایتخت کره شمالی بروند.

استادیوم کیم ایل سونگ که نود و هشتمین سال زندگی خود را پشت سر می‌گذارد، استادیومی 50 هزار نفری است که سال‌ها به عنوان محل سخنرانی رهبر سیاسی این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت اما بعد از بازسازی به محل برگزاری بازی‌های تیم ملی زنان و مردان کره شمالی تبدیل شده است.

عجیب‌ترین استادیوم فوتبال آسیا اینجاست (عکس)
تصویری از استادیوم شهر پیونگ یانگ و خبرنگارانی که یک رویداد ورزشی را در سال 2018 پوشش می‌دهند.

این ورزشگاه از سال 2019 و با همه‌گیری کرونا، هیچ تیم خارجی را به حضور نپذیرفته بود تا اینکه ژاپن در این ورزشگاه به میدان رفت. با این حال آخرین حضور پرتعداد خبرنگاران خارجی در استادیوم شهر پیونگ یانگ به سال 2018 برمی‌گردد.

این ورزشگاه که در میانه جنگ کره بارها از سوی آمریکا بمباران شده بود، چند باری هم میزبان تیم ملی ایران بوده است. ایران در مقدماتی جام جهانی 2006 موفق شد با گل رحمان رضایی حریف را شکست دهد و در مقدماتی جام جهانی 2010 تیم شگفتی‌ساز کره شمالی توانست ایران را متوقف کند. نکته جالب این دو حضور ایران، تجربه فوتبالیست‌های ایرانی و همچنین اعضای تیم ایران بود که صحبت‌های جالبی از این ورزشگاه دارند.

2042768

امکان دارد کره شمالی در این دوره با تیم ملی ایران همگروه شود که این همگروهی چالشی ویژه برای تیم ملی ایران خواهد بود، چرا که با حضور پرشور تماشاگران این کشور، پیروزی برابر آنها ساده نخواهد بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا