ورزش

عملکرد دختران وزنه‌بردار در قهرمانی جهان

از تکرار اوتی تا فاصله کاپیتان با اوج

سه دختر وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان نتوانستند مطابق وزنه‌های انتخابی خوب کار کنند.

به گزارش”ورزش سه” و به نقل از ایسنا، تیم ملی زنان ایران با چهار نماینده در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان شرکت کرد که تنها یک نماینده توانست نسبت به وزنه‌های انتخابی بهتر کار کند.

با توجه به اختلاف رکوردی که بین وزنه‌برداران ایران و نفرات برتر جهان وجود دارد، توقع گرفتن مدال وجود نداشت اما این انتظار می‌رفت دختران ایران وزنه‌های انتخابی را به درستی مهار کنند و همچنین بتوانند نسبت به مسابقه قبلی خود افزایش رکورد داشته باشند اما به غیر از ریحانه کریمی، سه نماینده دیگر ایران در قهرمانی جهان افزایش رکورد مجموع نداشتند.

 ریحانه کریمی برای قهرمانی بزرگسالان جهان،  از دسته ۵۹ به ۶۴ کیلوگرم آمد و نسبت به قهرمانی جوانان آسیا  ۱۳ کیلوگرم رکورد مجموع خود را ارتقاء داد. 

1923099

فاطمه کشاورز دیگر نماینده ایران در  دسته ۶۴ کیلوگرم، امسال دو مسابقه را به خوبی را پشت سر گذاشت. او در قهرمانی بزرگسالان آسیا رکورد ۱۹۴ کیلوگرم را ثبت کرد و مدال برنز گرفت. رکورد او در جوانان آسیا ۱۹۷ کیلوگرم بود و به مدال طلا رسید. در بزرگسالان جهان نتوانست ارتقاء رکورد داشته باشد و رکورد مجموع او ۱۹۴ کیلوگرم بود. کشاورز در حرکت یک ضرب نسبت به قهرمانی جوانان آسیا که در مرداد بود، یک کیلوگرم ارتقاء رکورد داشت اما در دوضرب موفق نشد خوب کار کند.

در دسته ۷۶ کیلوگرم، الهه رزاقی در دومین حضور خود در قهرمانی جهان باز هم اوت کرد و بدون رکورد مجموع ماند. رزاقی تنها در دوضرب توانست هفتم جهان شود. ورزشکار ایران در قهرمانی جهان ۲۰۲۲ هم رکورد مجموع نداشت و اوت کرد.

الهام حسینی باتجربه‌ترین و قدیمی‌ترین  وزنه‌بردار تیم زنان ایران بود. او برای چهارمین مرتبه در قهرمانی جهان وزنه زد که نسبت به مسابقات قبلی از آمادگی بالایی برخوردار نبود. حسینی نسبت به قهرمانی آسیا۲۰۲۳، ۱۶ کیلوگرم کمتر وزنه زد. حسینی تنها دو حرکت صحیح داشت و نشان داد در شرایط ایده‌ال قرار نداشت.

1872794

عملکرد دختران ایران به شرح زیر است:

دسته ۶۴ کیلوگرم 

وزنه‌برداریکضربدوضربرکوردمجموع قهرمانی جهانرکوردمجموع مسابقات قبلی
ریحانه کریمی۸۴ ۸۹ ۹۲۱۰۷ ۱۰۸ ۱۱۲

۲۰۱ کیلوگرم

سیزدهم جهان

۱۸۸ کیلوگرم در دسته ۵۹ جوانان آسیا
فاطمه کشاورز۸۲ ۸۷ ۸۹۱۰۷ ۱۱۲ ۱۱۵

۱۹۴ کیلوگرم

بیستم جهان

۱۹۷ کیلوگرم در جوانان آسیا

دسته ۷۶ کیلوگرم

وزنه‌برداریکضربدوضربرکوردمجموع قهرمانی جهانرکوردمجموع مسابقات قبلی 
الهه رزاقی۹۰ ۹۱ ۹۳۱۱۳ ۱۱۸ ۱۱۹بدون رکوردبدون رکورد در قهرمانی جهان ۲۰۲۲

رزاقی با این در حال دوضرب عملکرد خوبی داشت و توانست هفتم جهان شود.

دسته ۸۱ کیلوگرم

وزنه‌برداریکضربدوضرب رکوردمجموع قهرمانی جهانرکوردمجموع مسابقات قبلی 
الهام حسینی۹۶ ۱۰۱ ۱۰۳ ۱۲۳ ۱۲۵ ۱۳۰۲۲۱ کیلوگرم ۲۳۷ کیلوگرم در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳
منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا