ورزش

عکس‌هایی که دل چینی‌ها را به برانکو قرص می‌کند!

ایوانکوویچ با موفقیت در شرق بیگانه نیست

برانکو ایوانکوویچ از کشور چین و لیگ این کشور خاطرات شیرینی در ذهن دارد.

به گزارش ورزش سه، صبح امروز با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال چین، پس از برکناری الکساندر یانکوویچ از هدایت تیم ملی ملی چین، مقرر شد تا برانکو ایوانکوویچ پیرمرد کروات به عنوان سرمربی این تیم آغاز کار کند. مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس که پیش از این در جام ملت‌های آسیا به عنوان سرمربی تیم ملی عمان حضور داشت، حالا در چین مسیر قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.
چین در مقدماتی جام جهانی 2026 با کره جنوبی، تایلند و سنگاپور هم تیمی است و در این مسیر تاکنون از دو بازی، 3 امتیاز گرفته و پایین‌تر از تایلند و کره جنوبی در رتبه سوم قرار دارد. چینی‌ها مشتاق هستند تا در ادامه مسیر مقدماتی جام جهانی بتوانند با توجه به افزایش سهمیه آسیایی‌ها، اکنون شرایط به سمتی باشد که چین بتواند پس از حضور در جام جهانی 2002، بار دیگر راهی به جام جهانی پیدا کند.

عکس‌هایی که دل چینی‌ها را به برانکو قرص می‌کند!

ایوانکوویچ از سال 2009 تا 2011 مربی شاندونگ چین بود و در سال 2010، توانست در اولین فصل خود، این تیم را با رکورد 63 امتیاز به قهرمان سوپر لیگ چین در سال 2010 برساند. این تیم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2011 را کسب کرد  اما شاندونگ در دور اول با 7 امتیاز حذف شد تا ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا، علتی برای برکناری برانکو بود اما هیچکس مشت‌های گره شده و لبخند ملیح برانکو را پس از قهرمانی در لیگ را فراموش نمی‌کند.

1994475

برانکو حالا به عنوان سرمربی تیم ملی چین می‌تواند باز هم آغاز فرایند جوانگرایی در فوتبال این کشور باشد و دور نیست که از فوتبال چین که در جام ملت‌های آسیا  2023، از زدن یک گل هم عاجز بود، با حضور برانکو تبدیل به یک چهره خاص شود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا