ورزش

غلامی: شاملی در گروه مرگ بود

مربی سپاهان اشتباه کرد

پیشکسوت و کارشناس هندبال گفت: به نظر من و خیلی دیگر از کارشناسان کار درستی نبود که بازیکنان خارجی که با سایر بازیکنان سپاهان هماهنگ نبودند فیکس داخل زمین باشند. شاید اگر مربی از بازیکنان سپاهان استفاده می‌کرد نتیجه بهتری گرفته می‌شد.

به گزارش “ورزش سه” مصطفی غلامی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص حذف نماینده‌های ایران از جام هندبال باشگاه‌های آسیا اصفهان اظهار کرد: سپاهان زحمت زیادی برای برگزاری این مسابقات کشید و امکانات خوبی را در نظر گرفت. تیم خیلی خوبی را هم آماده کرده بود و امید داشت که به نیمه نهایی می‌رسد. حتی سرمربی خارجی تیم ملی هندبال را نیز به خدمت گرفت. وویوویچ هم سه بازیکن از کشور خودش برای تقویت تیم سپاهان آورد. با همه این اوصاف چند مشکل وجود داشت که تیم به مرحله نیمه نهایی نرسید.

جذب دیرهنگام مربی و بازیکنان خارجی

پیشکسوت هندبال ایران در خصوص مشکلاتی که سبب حذف سپاهان شد گفت: یکی از مشکلات این بود که خیلی دیر و به فاصله تنها چند روز تا آغاز مسابقات بازیکنان خارجی به تیم سپاهان پیوستند. هماهنگی بازیکنان با یکدیگ ر خیلی موثر است. بنابراین اگر بازیکنان خارجی را زودتر می‌گرفتند، فکر می‌کنم نتیجه بهتری کسب می‌شد. همچنین اگر آنها وویوویچ را دو سه ماه قبل‌تر یا در نیم فصل لیگ جذب می‌کردند که با رحیمی‌زاده و قشقایی هماهنگ‌تر می‌شد بهتر بود. البته لیگ به دلیل مسابقات ملی طولانی شد و اینها همه تاثیرگذار خواهد بود.  

اشتباهات مربی سپاهان بی‌تاثیر نبود

مربی اسبق تیم ملی هندبال مردان ایران در ادامه گفت: سپاهان در دیدار اول مقابل الریان با ۸ اختلاف باخت، به نظر من مربی در این بازی اشتباهاتی کرد. به نظر من و خیلی دیگر از کارشناسان کار درستی نبود که بازیکنان خارجی که با سایر بازیکنان هم هماهنگ نبودند فیکس داخل زمین باشند. شاید اگر مربی از بازیکنان سپاهان استفاده می‌کرد نتیجه بهتری گرفته می‌شد. البته در اینصورت هم شاید سپاهان می‌باخت اما حداقل با اختلاف گل کمتر که خیلی در نتیجه پایانی موثر بود. در دیدار با الکاظمه همین‌کار اتفاق افتاد و بازیکنان خود سپاهان که با هم هماهنگ و دو سال با هم بازی کرده بودند فیکس زمین شدند. رحیمی زاده با این بازیکنان واقعا کار کرده بود و آنها قهرمان ایران شده بودند. این اختلاف ۸ گل خیلی راهها را به روی سپاهان بست.

چون الکویت حذف شد سپاهان را از صعود به نیمه نهایی محروم کردند

وی به شائبه تبانی دو تیم الکاظمه و الریان اشاره کرد و گفت: قبل از بازی الریان و الکاظمه گفتم که چون الکویت با سه باخت اوت شده باید الکاظمه بالا بیاید. چون مسئولان کنفدراسیون آسیا که همه کویتی هستند نمی‌گذارند که دو تا تیم کویتی حذف شوند. به نظر من در بازی الریان و الکاظمه هم مشخص بود که صحبت شده بود که الکاظمه نبازد. همین هم شد. حتی شوت آخر را به میله بیرون دروازه زد. حتی دفاع را هم باز گذاشته بودند. متاسفانه با این اتفاق تیم سپاهان را با این همه هزینه و تلاش از صعود به نیمه نهایی محروم کردند. 

نیروی زمینی شاملی در گروه مرگ بود

کارشناس هندبال در خصوص عملکرد نیروی زمینی شاملی نیز گفت: شاملی هم تیم خیلی خوبی بود. ظهرابی و مسئولان تیم زحمت زیادی کشیده بودند. شاملی بدون بازیکن خارجی وارد این مسابقات شد. تیم خیلی خوبی بود اما متاسفانه در گروه مرگ قرار داشت. در این گروه حتی تیم پرقدرتی مثل الکویت اوت شد. الکویتی که شاملی را با ۱۰ اختلاف برد. البته همگروه‌های سپاهان هم تیم‌های خوبی بودند اما سپاهان تیم بزرگی بود.

تیم های عربی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند

غلامی در ادامه گفت:‌ در اولین دوره جام باشگاه‌های آسیا که در اردن برگزار شد ذوب آهن روی سکوی سوم ایستاد. در مسابقات تهران نقره گرفتیم و شرایطمان خوب بود. البته در اوایل این مسابقات مشخص بود که تیم‌های روی سکو کدام‌اند اما بعد رفته رفته شرایط بهتر شد. تیم‌های عربی خیلی برای هندبال هزینه می‌کنند ولی ما اینطور نیستیم. باید خود را تقویت کنیم و در مسابقات بعدی شرایط بهتری داشته باشیم.

سپاهان میزبان خوبی برای مسابقات جام باشگاه های آسیا بود

کارشناس و پیشکسوت هندبال در پایان گفت: با حذف سپاهان زحمات مدیرعامل و مسئولان تیم کم نمی‌شود. همکاری فدراسیون، تربیت بدنی، هیات استان و همه و همه سبب شد که میزبانی خوبی از مسابقات داشته باشیم‌ و این یک سرافرازی برای هندبال کشور شود. آنها یک نامردی در حق ما کردند که تبانی دو تیم بود و می‌خواستند یک نماینده از کویت به یک چهارم برسد. حتی خود رییس فدراسیون هم از این امکانات و این سالن در اصفهان تعجب کرده بود و خیلی از برگزاری و میزبانی این مسابقات خوشحال بود. امیدوارم اینها تجربه‌ای شود تا هندبال ایران در دوره‌های بعدی بدانند به چه شکلی و نیرویی آماده شود تا نتیجه مطلوب کسب و سبب پیشرفت هندبال ایران شود. 

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا