ورزش

فاینورد – اتلتیکو: یک پیروزی تا صعود



فاینورد هم با شش امتیاز در رده سوم قرار دارد و برای صعود کاملاً باانگیزه است.

به گزارش ایلنا، اتلتیکو‌ مادرید در بازی سخت امشب در هلند به دنبال حفظ روند شکست ناپذیری و نزدیک شدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا است. تیم اسپانیایی با هشت امتیاز صدرنشین گروه E است اما فاینورد هم با شش امتیاز در رده سوم قرار دارد و برای صعود کاملاً باانگیزه است.

فاینورد در نخستین حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بعد از فصل 2018-2017 نتایج متفاوتی گرفته و حتی تعداد برد و باخت‌هایش هم برابر است. قهرمان اردیویسیه در خانه راحت بوده و سلتیک و لاتزیو را مقابل چشم هواداران شکست داده اما در هر دو بازی خارج از خانه شکست خورده از جمله باخت 3 بر 2 در زمین اتلتیکومادرید. تیم آرنه اسلات در بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان با یک گل در زمین لاتزیو شکست خورد که نهمین باخت متوالی‌اش در خانه رقبا در لیگ قهرمانان-با احتساب بازی‌های مقدماتی- بود. تیم ایتالیایی با این برد هفت امتیازی شد و بالاتر از فاینورد قرار گرفت. لاتزیو امشب دو ساعت زودتر میزبان سلتیک یک امتیازی است و اگر میهمان اسکاتلندی را شکست دهد، باخت فاینورد به معنای حذفش از لیگ قهرمانان خواهد بود. اما با پیروزی برابر شاگردان دیگو سیمئونه شانس خوبی برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان دارند و جای خوش‌بینی دارند با توجه به اینکه هر هفت بازی رسمی آخر خود را در خانه برده‌اند.

فاینورد با برد 4 بر 2 این هفته مقابل اکسلسیور در لیگ هلند روحیه خوبی دارد، سانتیاگو خیمنس در این بازی هت تریک کرد تا آمارش در سال 2023 به 28 گل برسد. این بیشترین تعداد گل در لیگ هلند در یک سال است بعد از آنکه لوییس سوارس در سال 2009 برای آژاکس 30 گل زد.

فاینورد با 32 امتیاز و هفت امتیاز کمتر از پی اس وی آیندهوون که هر 13 بازی ابتدای فصلش را برده، در رده دوم لیگ هلند قرار دارد. اتلتیکو هم هر دو بازی خانگی‌اش را برده و در زمین لاتزیو و سلتیک تساوی گرفته است.

اتلتیکو در گلاسکو 2 بر 2 متوقف شد اما در بازی دو هفته قبل خود با شش گل سلتیک را در‌هم کوبید در دیداری که آنتوان گریزمان و آلوارو موراتا هر کدام دو گل زدند. اتلتیکو با هشت امتیاز اگر به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود نکند حضورش در لیگ اروپا قطعی است. اما تیم سیمئونه مصمم به بالارفتن از گروه است تا برای پنجمین بار در شش فصل گذشته در سال جدید هم در لیگ قهرمانان باشند؛ تنها استثنا فصل قبل بود.

اتلتیکو با پیروزی در بازی امشب از صعود مطمئن می‌شود اما گفتنش آسان است چون بعد از پیروزی یک بر صفر دو فصل قبل در زمین منچستریونایتد، در شش بازی خارج از خانه خود در این رقابت‌ها به پیروزی نرسیده‌اند. اتلتیکو این هفته با گل گریزمان یک بر صفر مایورکا را شکست داد و از 13 بازی 31 امتیازی شد و در رده سوم لالیگا قرار گرفت. این بیست و پنجمین برد اتلتیکو در لیگ در سال 2023 بود؛ تنها منچسترسیتی با 26 پیروزی آمار بهتری نسبت به اتلتیکو در میان پنج لیگ ممتاز اروپا دارد.

اخبار تیمی

علیرضا جهانبخش، بال فاینورد برای دومین بازی متوالی در ترکیب این تیم حضور ندارد بعد از مصدومیتی که در جریان دیدارهای ملی برایش پیش آمد. بارت نیوکوپ که شنبه دچار آسیب‌دیدگی همسترینگ شد احتمالاً بازی امشب را از دست می‌دهد که جا را برای خرنوت ترونر 31 ساله در دفاع باز می‌کند.

خیمنس روی فرم در 16 بازی رسمی این فصل 18 گل زده از جمله دو گل در برد 3 بر یک مقابل لاتزیو در بازی سوم لیگ قهرمانان.

میهمان همچنان توماس لمار و ویتولو را در اختیار ندارد اما رودریگو دی پائول که با آرژانتین قهرمان جهان شده، برای سومین بار در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد چون در برد 6 بر صفر مقابل سلتیک محروم بود. خوسه ماریا خیمنس، ناهوئل مولینا و رودریگو ریکلمه شنبه روی نیمکت بودند اما برای بازی امشب به ترکیب فراخوانده می‌شوند.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا