ورزش

فرنگى‌كاران جوان بدون شكست تا نيمه نهايى ٥ وزن دوم

هر 5 فرنگی‌کار ايران به مرحله نیمه نهایی روز دوم رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان راه پیدا کردند.

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات 5 وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در صوفیه بلغارستان از ظهر امروز آغاز شد که هر 5 نماینده کشورمان توانستند با غلبه بر رقبای خود به مرحله نیمه پایانی راه پیدا کنند تا عصر امروز در این مرحله و برای رسیدن به فینال، به مصاف حریفان خود بروند.
نماینده ایران در وزن 60 کیلوگرم سعید اسماعیلی بود که سال گذشته در همین رقابت ها به مدال نقره رسید. اسماعیلی در نخستین دیدار خود به مصاف مکسول بلک از آمریکا رفت و اگرچه نتوانست از فرصت خاک استفاده کند اما بلافاصله با یک کول انداز و یک سالتو بارانداز ۶ امتیاز از حریف گرفت و در وقت دوم نیز او را خاک کرد تا با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی برسد. قهرمان نوجوانان جهان در دومین مسابقه خود در مقابل کوتو گومی از ژاپن قرار گرفت و پس از اینکه در همان 40 ثانیه ابتدایی ۶ امتیاز از دست داد و در آستانه شکست قرار گرفت، توانست با اجرای یک کول انداز ۲ امتیاز بگیرد و اختلاف را کاهش دهد. نماینده کشورمان در وقت دوم، دو بار پای حریف را به بیرون از تشک برد اما در تلاش سوم خود، در خاک حریف قرار گرفت و با رد شدن اعتراض مربیان ایران مبنی بر بیرون رفتن پای حریف، حساب کار 9 بر 4 شد. اما اسماعیلی دست از تلاش نکشید و در ۳۰ ثانیه پایانی حریف را خاک کرد و با اجرای یک سالتو بارانداز ۱۰ بر ۹ پیش افتاد. پس از رد شدن اعتراض مربیان حریف،  کشتی گیر ژاپنی اقدام به زدن فن سنجاب پرنده کرد که خودش خاک شد تا در نهایت این کشتی با نتیجه ۱۳ بر ۹ به اتمام برسد. اسماعیلی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با وولودیمیر وویتوویچ از اوکراین دیدار کرد که پس از پایان وقت اول با نتیجه 1 بر 1، حریف اوکراینی در وقت دوم توانست ۴ بر ۲ پیش بیفتد اما نماینده کشورمان از اخطاری که داوران به حریف دادند نهایت استفاده را برد و با اجرای یک سالتو بارانداز، نتیجه را 7 بر 4 کرد. در ادامه نیز اسماعیلی بر روی فیتوی حریف او را به پل زد و با اجرای یک سالتو از جلو، 12 بر 4 برنده شد تا راهی مرحله نیمه نهایی و دیدار با نیهات ممدلی آذربایجانی شود.


در وزن 67 کیلوگرم، دانیال سهرابی ابتدا موفق شد با یک خاک و 3 بارانداز متوالی، نوردوس نورکانوف از قرقیزستان را 9 بر 1 از پیش روی بردارد تا در دور بعد به مصاف عبدالرحمان عمر از مصر برود که در سال جاری قهرمان بزرگسالان قاره آفریقا شده بود. سهرابی در این مسابقه نیز با قدرت ظاهر شد و پس از بیرون بردن حریف از تشک و اجرای یک بارانداز در حالت خاک، 4 بر صفر پیش افتاد. در ادامه نیز حریف مصری را در کنار تشک به پل زد و یک بار دیگر او را به بیرون برد که با اخطار همراه بود تا پس از رد شدن اعتراض مربیان حریف، با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی برسد. قهرمان جوانان آسیا در سومین دیدار خود مقابل یانیس نیفری از فرانسه قرار گرفت که با ۶ بار بیرون بردن او از تشک و نیز اجرای یک سالتو، این کشتی را هم با امتیاز عالی و با نتیجه 8 بر صفر به سود خود خاتمه داد. سهرابی در مرحله نیمه نهایی برابر نیکا برولادزه گرجستانی و قهرمان جوانان اروپا قرار خواهد گرفت.
امیر عبدی  که سال گذشته هم در رده جوانان هم در رده امیدها به عنوان پنجمی رسید، امسال هم در وزن 72 کیلوگرم برای کشورمان به میدان رفت. او در دور اول در مقابل ایتو نیشیدا از ژاپن قرار گرفت که با چندین بار بیرون بردن حریف از تشک، 4 بر صفر پیش افتاد و هرچند در ثانیه های پایانی اسیر فیتوی حریف شد اما این فن تنها دو امتیاز داشت تا نماینده کشورمان با نتیجه  4 بر 2 به برتری برسد. عبدی در دومین مسابقه خود مقابل یاکوب سیمچیک از جمهوری چک قرار گرفت که مانند مسابقه قبلی، بارها حریف را از تشک خارج کرد و در پایان نیز کشتی گیر اهل جمهوری چک را به پل زد تا کار را در همان وقت نخست ۸ بر صفر کرده و راهی دور بعد شود. قهرمان جوانان آسیا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف قهرمان جوانان اروپا یعنی آتیلا توسماگی مجارستانی رفت که در دیدار رده بندی سال گذشته، با شکست  9 بر 6 مقابل او از رسیدن به مدال بازمانده بود. عبدی پس از اینکه 3 بر صفر از حریف پیش افتاد، در وقت دوم دو امتیاز از دست داد اما با مدیریت کشتی توانست 3 بر 2 پیروز شده و انتقام سال گذشته را از این رقیب مجار بگیرد. حریف عبدی در مسابقه نیمه پایانی، الکساندرو سولووی از مولداوی خواهد بود.


علیرضا مهمدی که کمتر از 2 ماه پیش به مدال طلای جوانان آسیا نیز دست پیدا کرد، در وزن 82 کیلوگرم به روی تشک رفت و در دو مسابقه آغازین خود توانست با استفاده از سالتو باراندازهای زیبای خود، کریستین مدینا نونز از مکزیک و  شن یو لین از چین تایپه  را به ترتیب با نتایج 9 بر صفر و 8 بر صفر شکست داده و به مرحله یک چهارم پایانی صعود کند. او در این مرحله در مقابل فارس غالی از مصر قرار گرفت که در وقت اول توانست حریف را روی پل ببرد و 2 بر صفر پیش بیفتد. در وقت دوم نیز بر روی حمله حریف او را خاک کرد و یک بارانداز نیز به اجرا گذاشت تا در نهایت با حساب ۶ بر صفر به برتری رسیده و راهی دیدار نیمه پایانی شود. مهمدی برای رسیدن به فینال به مصاف آلپرن بربر ترکیه ای خواهد رفت که کمتر از یک ماه پیش قهرمان نوجوانان جهان شد.
علی عابدی درزی نیز در وزن 97 کیلوگرم دو کشتی کم افت و خیز برگزار کرد که ابتدا یونوت گوسا از رومانی را با نتیجه 1 بر 1 و به دلیل گرفتن امتیاز آخر شکست داد و در مسابقه بعدی نیز رومن بالچیوشی از مولداوی را 3 بر 1 مغلوب کرد تا به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده و رو در روی ریچارد کارلسون از استونی و قهرمان جوانان اروپا قرار بگیرد. 
همچنین آرش نگهداری که به مرحله شانس مجدد وزن 55 کیلوگرم رسیده بود، در مقابل تامازی گلونتی از گرجستان با نتیجه 4 بر 1 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا