ورزش

فرهادی‌زاد: سابقه ورزشی مناف هاشمی زیاد است/ در هیات اجرایی اختلاف نظر نداریم

نایب رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد که مناف هاشمی مشکل سابقه مدیریت ورزشی ندارد.

به گزارش ایسنا، مهین فرهادی زاد در حاشیه کاپ آسیایی قایقرانی رویینگ در مورد انتخاب پست های دبیر کلی،  ریاست مرکز نظارت بر تیم های ملی و رییس آکادمی ملی المپیک بیان کرد: رییس کمیته ملی المپیک بر اساس اساسنامه دبیر را معرفی و هیئت اجرایی آن را تائید کرد. برای مرکز نظارت بر تیم های ملی و ریاست آکادمی ملی المپیک، آقای خسروی وفا آنقدر درایت دارد افرادی را معرفی کند. از ما هم خواستند که گزینه‌هایی را معرفی کنیم. بسیاری از مردان و زنانی که این توانایی را در خود می دیدند به اعضای هیات اجرایی رزومه دادند و در جلسه هیات اجرایی به بحث و بررسی گذاشته می شود. البته دستور جلسه هنوز به دست ما نرسیده است اما هفته گذشته اعلام شد یکی از برنامه های جلسه بعد انتخاب نفرات برای این پست ها است.
فرهادی زاد در مورد اینکه شنیده شده است، در بحث انتخاب دبیرکل اختلاف نظری بین اعضای هیات اجرایی وجود داشته است، گفت: خیر اختلاف نظری نداشتیم. البته بحث و بررسی همیشه هست و هر کسی نظرات خود را می گوید اما در مجموع همه به یک نظر می رسیم.   
نایب رییس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه گفته می شود مناف هاشمی طبق اساسنامه ۱۰ سال سابقه مدیریت ورزشی ندارد، تاکید کرد: چنین چیزی نیست. هاشمی یک دوره معاون وزیر ورزش بوده است. سابقه عضویت در هیات رییسه فدراسیون ها و انجمن های مختلف را داشته است و توانایی ورزشی او بیشتر هست و کم نیست.
او در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک چه برنامه ای در مورد کمیسیون ها دارد؟ گفت: کمیسیون ها  بر اساس اساسنامه در همه دوره‌ها به جز دوره قبل، نگاه مشورتی داشتند. غیر از چند کمیسیون از جمله ورزشکاران، زنان و محیط زیست که IOC نگاه ویژه به آن دارد. در دوره گذشته کمیسیون ها عاملی شدند که طرح و ایده بدهند و نسبت به اجرایی شدن آن نیز از طریق مدیریت کمیته، سولیداریتی و بخش اجرایی، آن را پیگیری کنند. در این دوره باید بررسی ویژه شود و اعلام شود در مورد کمیسیون ها با چه نگاهی پیش می‌رویم‌.
او ادامه داد: در آبان امسال شورای المپیک آسیا توسط بخش زنان خود همایشی را برگزار می‌کند. با خانم الحیات از کمیسیون زنان و تونی از کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا وبینار  داشتیم. در مورد استراتژی ورزش زنان در آسیا و توجه به عدالت جنسیتی در کمیته‌های ملی المپیک آسیا و برنامه هایی که برای رسیدن به آن دنبال می‌شود، در این همایش صحبت خواهد شد. ما هم گزارش عملکرد و میزان پیشرفت در بحث ورزشکاران داوران و مربیان زن را با آمار و نمودار در این همایش ارائه می‌کنیم.
همچنین یک برنامه چهار ساله در حوزه زنان را تهیه می کنیم که به شورای المپیک آسیا ارائه دهیم و از آنها برای اجرایی شدن این برنامه‌ها استفاده می‌کنیم‌.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا