ورزش

فریادی به فاصله ۱۳۰۰ کیلومتر(عکس)

در فاصله ده روز به بازی سرنوشت ساز و به درخواست امارات، جهنم بغداد به بهشت ریاض تبدیل شد.

به گزارش “ورزش سه” گرفتن حق میزبانی از عراق در بازی حساس مقابل امارات، خشم فوتبال‌دوستان عراقی را بسیار برانگیخت. تصمیمی که برای اماراتی‌ها بسیار خوشحال‌کننده بود تا از تشویق بی‌امان هواداران عراقی در امان بمانند ‌و بازی را در محلی با فاصله‌ی ۱۳۰۰ کیلومتری از قلب عراق برگزار می‌کنند تا کمتر هوادار عراقی در ورزشگاه بی‌طرف حضور پیدا کند.

در حالیکه هزاران عراقی که از ماه‌ها پیش برای حضور در ورزشگاه و‌ زنده نگه داشتن شانس صعود خود به مرحله پلی‌آف برنامه‌ریزی کرده بودند، با تصمیم فیفا این بازی در ورزشگاه ملک‌‌فهد ریاض برگزار شد تا طلسم برگزاری بازی رسمی در بغداد کماکان ادامه داشته باشد.

 

 

مدیران فوتبال عراق که برنامه‌های زیادی برای این بازی نظیر دعوت از اینفانتینو تدارک دیده بودند، تلاش‌های بسیاری برای تغییر نظر فیفا و مسوؤلان فوتبال امارات انجام دادند اما به جایی نرسید.

فدراسیون فوتبال عراق که میزبانی را از دست‌رفته دید، با تصمیمی به‌موقع و برنامه‌ریزی درست، درهای ورزشگاه المدینه را به روی‌تماشگراپ عراقی باز کرد تا با حضور در ورزشگاه و از طریق نمایشگرها بازی را تماشا کنند.

 

گزارش این بازی در ورزشگاه المدینه برای ۲۳ هزار تماشاگر عراقی هم برعهده خلیل البلوشی گزارشگر عمانی بین‌اسپورت بود. اماراتی‌ها که به برای فرار از تشویق‌های بی‌امان تماشگران عراقی‌ها به ریاض پناه برده بودند، از  میل شدید بازیکنان آن‌‌ها به کسب امتیاز در امان نماندند و هر سه امتیاز را تقدیم عراق کرد و تا هر دو تیم در روز پایانی برای حضور در پلی‌آف و بازی مقابل استرالیا تلاش کنند.

 

ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا