ورزش

فریاد سعادت: تو برزیل بودی و من مارادونا!

زیباترین گل هفته اول با فرار حماسی حردانی

سوپرگل صالح حردانی در دیدار برابر صنعت نفت آبادان، بار دیگر قدرت سنتی آبی‌ها در سمت راست خط دفاعی را برجسته کرد.

به گزارش “ورزش سه”، نیم‌فصل لیگ بیست و یکم از راه رسیده و استقلال در سمت راست خط دفاعی، کاپیتان وریا غفوری را در اختیار دارد. با این حال، فرهاد مجیدی روی جذب بازیکنی دست گذاشته که فولاد برای موافقت با فروش او، تقاضای حضور دو بازیکن از ترکیب آبی‌ها در اهواز را دارد. معامله جوش می‌خورد؛ فرهاد با جدایی قطعی عارف آقاسی و انتقال قرضی آرش رضاوند به فولاد موافقت می‌کند تا دردانه خود در خط دفاعی را جذب کند.

ویدئو: 307438

حضور صالح حردانی در استقلال با تکل بی‌نظیر او جلوی پای مهدی ترابی و در ادامه پاس گل طلایی به رودی ژستد در دربی تهران در اذهان هواداران استقلال ثبت شد تا اینکه با گل دیدنی او در فولادآرنا مقابل فولاد خوزستان، حسابی در دل آبی‌ها جا باز کرد.

1907908

سعادت حردانی اما در فصل گذشته، چندان فرصت عرض اندام از سوی ساپینتو پیدا نکرد و از دست رفتن جام جهانی برای این بازیکن جوان مثل یک پتک بر آوار نیمکت‌نشینی‌اش کوفته شد تا اینکه قرعه حضور روی نیمکت استقلال به نام جواد نکونام خورد.

دیگر سرمربی محبوب حردانی که مانند مجیدی، از توانایی‌های این بازیکن آگاه بوده و به او اعتقاد کامل برای سپردن جناح راست خط دفاع را دارد.

از لبخند روی لب حردانی در همان نخستین جلسه تمرین استقلال با نکونام می‌شد پیش‌بینی کرد که این فصل، سال درخشش دوباره صالح است. اتفاقی که این بازیکن برای رقم زدن آن، تنها یک ساعت هواداران را منتظر گذاشت و در دقیقه 59 بازی برابر صنعت نفت، کاری را کرد که در فوتبال ایران کمتر نمونه آن را دیده بودیم.

1907907

شاید رنگ زرد برزیلی لباس نفتی‌ها او را در جلد مارادونایی برد که تمام بازیکنان جنوبی بعد از دریبل زدن اولین بازیکن، یک لحظه اسمش را پشت لباس خود تصور می‌کنند و می‌روند برای نفرات بعدی؛ کاری که حردانی به خوبی در تصویرسازی آن موفق بود و بعد از دریافت توپ در میانه زمین، تا محوطه جریمه سه، چهار نفری را دریبل زد و در نهایت یکی از زیباترین گل‌های دوران ورزشی خود را در نخستین هفته لیگ بیست و سوم به ثمر رساند.

1907905

قدرت حمل توپ، توانایی ارسال در حرکت، سماجت در انجام وظایف دفاعی و البته سرعت بالا فاکتورهایی است که هر پیستون دفاعی در فوتبال باید از آنها بهره‌مند باشد. معیارهایی که غالب آنها در قالب بازی حردانی دیده می‌شود و بروز همه آنها در یک مسابقه، شاهکار گل سوم استقلال در برابر صنعت نفت را رقم می‌زند.

حالا این مدافع ریزنقش اما قوی‌هیکل استقلالی‌ها که ژست‌هایش با دمبل و هالتر در جلسات بدنسازی آبی‌پوشان و تیم ملی، سوژه‌های ثابت عکاسان است، می‌خواهد عملکرد فوق‌العاده در آبادان را به هفته‌های پیش رو متصل کرده و بار دیگر راهی اردوی تیم ملی شود تا شاید رویای حضور در یک تورنمنت بزرگ با تیم ملی را با یک سال تاخیر، در همان قطری که از پرواز به آن جا مانده بود، تعبیر کند.

1907910
1907909

عکاس: محمد احمدزاده

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا