ورزش

فن خال: بایرن با انتخاب کمپانی اشتباه کرد

لوئیس فن خال، سرمربی سابق بایرن مونیخ، نظر خود را در مورد ونسان کمپانی، سرمربی جدید این باشگاه اعلام کرد.

به گزارش “ورزش سه”، پس از چندین ماه جستجو برای جایگزین توماس توخل، مونیخی‌ها ونسان کمپانی 38 ساله را به عنوان مربی جدید خود انتخاب کردند. اما این انتخاب با واکنش‌هایی از جمله از سوی لوئیس فن خال، مربی سابق بایرن، روبرو شده است.
فن خال در مصاحبه با اسکای اسپورتس بریتانیا: “بله، من خیلی تعجب کردم. به نظرم او هنوز تجربه زیادی در مربیگری ندارد.” کمپانی در سال 2019 به عنوان مربی-بازیکن در اندرلخت شروع کرد و در سال 2022 به برنلی انگلیس رفت. او با برنلی به لیگ برتر صعود کرد ولی در سال 2024 با این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد. با این وجود، بایرن که فصل گذشته سومین تیم بوندسلیگا بود، مبلغی بیش از 10 میلیون یورو برای جذب این مربی پرداخت کرد.
اما کمپانی اولین گزینه بایرن نبود: قبل از نهایی شدن این قرارداد، نام‌های دیگری مانند یولیان ناگلزمان، ژابی آلونسو و رالف رانگنیک مطرح شده بودند. همچنین توافقی برای ادامه همکاری با توخل نیز حاصل نشد.

فن خال: بایرن با انتخاب کمپانی اشتباه کرد

ماکس ایبرل، مدیر ورزشی بایرن، در مراسم معرفی کمپانی در اواخر ماه مه گفت: “او (کمپانی) مدت زیادی در لیست من و کریستوف (فرویند) بود. ما با او در این مسیر همراه خواهیم شد. ما فرایند طولانی برای انتخاب مربی داشتیم و می‌توانم بگویم: بهترین گزینه در آخر می‌آید.”
اما فن خال نظر دیگری دارد: “اسامی زیادی در رسانه‌ها مطرح بود – و اینها مربیان بسیار محترمی بودند.

1935309

آنها به مربیان زیادی درخواست دادند، اما قبول نکردند. این وضعیت برای بایرن خوب نبود.”
مهم برای بایرن این است که کمپانی احساس نمی‌کند گزینه دوم بوده است: جانشین توخل در مراسم معارفه خود با لبخند گفت: “من با ماکس ایبرل و کریستوف فرویند صحبت‌های زیادی داشتم. این واقعیت که من اینجا هستم به این معنی است که آنها کارشان را خوب بلدند.”
و هدف او: “ما می‌خواهیم هر بازی را ببریم، همیشه. این همیشه باید اولویت باشد.”

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا