ورزش

قاسمپور: اسکوچیچ در قواره بازی‌های بزرگ نیست/ بازیکنان را در پست‌های غیرتخصصی به کار گرفتیم


کارشناس فوتبال گفت: واقعیت این است که اسکوچیچ در قواره بازی‌های سنگین و بزرگ نیست. در دفاع راست می‌توانستیم از بازیکنان تخصصی استفاده کنیم.

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکست 2 بر صفر تیم ملی مقابل کره جنوبی اظهار داشت: کاش بازی را نمی‌دیدم! نتیجه بازی گویای همه چیز است. البته شاید بگویید چند بازیکن کلیدی‌مان را نداشتیم اما خب کره هم برخی بازیکنانش را به خاطر کرونا نداشت. واقعیت این است که از داشته‌هایمان در این مسابقه خوب استفاده نکردیم. در برخی پست‌ها از نفرات غیرتخصصی استفاده کردیم و در تعیین ترکیب اصلی و انتخاب سیستم مقابل کره جنوبی مرتکب اشتباه شدیم. ما با یک مهاجم مقابل کره به میدان رفتیم. در 4-5 دقیقه اول مسابقه خیلی خوب حریف را پرس کردیم و صاحب یکی دو موقعیت خوب هم شدیم. 

وی افزود: چرا در این مسابقه که نتیجه‌اش در صعود تیم ملی تاثیری نداشت با یک مهاجم بازی کردیم؟! کریم انصاری فرد را برای چه به تیم ملی دعوت کرده‌ایم؟ چرا نباید با دو مهاجم بازی می‌کردیم؟ شجاع خلیل ‌زاده را در دفاع راست به کار گرفتیم و نورافکن را هم به عنوان هافبک دفاعی به میدان فرستادیم که هر دو نفر در پست‌های غیرتخصصی بازی کردند. هافبک دفاعی باید بتواند بازیسازی کند. به سردار آزمون هم پاس خوب نمی‌رسید تا او بتواند کاری انجام بدهد. در کل 2 گل خوردیم و چند گل دیگر از کره نخوردیم! کره جنوبی کاملا بر توپ و میدان مسلط بود. آمار مالکیت توپ  در نیمه اول خیلی عجیب و غریب به سود کره بود. 

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه چرا مدافعان راستی چون وریا غفوری، عادل حردانی یا رامین رضائیان به تیم ملی دعوت نشدند تا از بازیکنان غیرتخصصی در دفاع راست استفاده شود، گفت: زمانی که من از اسکوچیچ انتقاد می‌کردم، می‌گفتند تو چرا فقط انتقاد می‌کنی؟ اما واقعیت این است که اسکوچیچ در قواره بازی‌های سنگین و بزرگ نیست. در دفاع راست می‌توانستیم از همین بازیکنانی که نام بردید استفاده کنیم. اگر بگویند سن رضائیان  و غفوری زیاد است باید گفت بازیکنانی مثل آنها برای 2 یا 5 بازی خیلی هم خوب هستند بحث تورنمنت طولانی مدت و فرسایشی نیست که بخواهیم بگوییم این بازیکنان سن‌شان زیاد است و نمی‌توانند فشار بازی‌ها را تحمل کنند. ابتدا خلیل‌زاده را در دفاع راست گذاشتیم بعد از مصدومیتش عارف غلامی را به این پست غیرتخصصی بردیم. این مسایل نشان می‌دهد که سرمربی تیم به همه مسایل اشراف نداشته است. هم در مهره‌چینی و هم در انتخاب بازیکن دچار اشتباه شدیم. 

وی تاکید کرد: در بازی با کره 4 پاس سالم نمی‌توانستیم به هم بدهیم. ارسال‌های خوبی هم روی دروازه نداشتیم. فقط در یک سوم میاانی زمین جمع می شدیم تا فضا را برای کره‌ای ها ببندیم که آنها هم خیلی راحت از ما عبور می‌کردند.  کلا کره در این مسابقه مسلط به توپ و زمین بود.

انتهای پیام/



کارشناس فوتبال گفت: واقعیت این است که اسکوچیچ در قواره بازی‌های سنگین و بزرگ نیست. در دفاع راست می‌توانستیم از بازیکنان تخصصی استفاده کنیم.

خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا