ورزش

قهرمانى جوان‌هاى فرنگى ايران با 55 امتياز اختلاف

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب 174 امتیاز قهرمان جهان شد.

به گزارش “ورزش سه”، چهل و پنجمین دوره رقابت های کشتی قهرمانی جوانان جهان در حالی امشب در صوفیه بلغارستان به پایان رسید که تیم ملی جوانان کشورمان موفق شد با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز، 174 امتیاز به دست آورده و پس از چهار سال به عنوان قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان برسد. شاگردان حمید باوفا که کمتر از دو ماه پیش قهرمان آسیا شده بودند، در صوفیه نیز عملکرد فوق العاده ای داشتند و با مدال هایی که کسب کردند، بهترین نتیجه تاریخ ایران را در این مسابقات به ثبت رساندند و از سال 2018 نیز که تیم ایران با 4 مدال طلا و 2 برنز قهرمان شده بود، پیشی گرفتند. با این قهرمانی، برای نخستین بار در یک سال هر دو تیم آزاد و فرنگی ایران به عنوان قهرمانی جوانان جهان رسیدند.
چهار مدال طلای ایران را سعید اسماعیلی در 60، ایمان محمدی در 63، علیرضا مهمدی در 82 و علی عابدی درزی در 97 کیلوگرم به دست آوردند. دو جوان نقره ای کشورمان نیز ابوالفضل چوبانی و فردین هدایتی در اوزان 87 و 130 کیلوگرم بودند و دانیال سهرابی در 67 و امیر عبدی در 72 کیلوگرم نیز دو مدال برنز ایران را از آن خود کردند. همچنین آرش نگهداری و مسعود کاووسی دو کشتی گیر دیگر کشورمان بودند که از رسیدن به مدال بازماندند.
در پایان این رقابت ها و پس از تیم ایران که با 174 امتیاز قهرمان شد، آذربایجانی ها نیز با 3 مدال طلایی که کسب کردند، 119 امتیازی شده و بالاتر از اوکراین 93 امتیازی به مقام نایب قهرمانی رسیدند. تیم های ارمنستان و ترکیه نیز به ترتیب با 83 و 81 امتیاز، رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. همچنین کشورهای قزاقستان، گرجستان، مولداوی، قرقیزستان و ازبکستان در رتبه های ششم تا دهم قرار گرفتند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا