ورزش

قهرمانی‌جهان؛ لهستان با دبل آمریکا در نیمه نهایی

شاگردان گربیچ حریف برزیل شدند؛

لهستان در یک بازی هیجان انگیز و جذاب با نتیجه 3-2 آمریکا را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی قهرمانی جهان شد.

به گزارش “ورزش سه”، لهستان یکی از مقتدرترین تیم‌ها در مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی جهان بود. آن‌ها با سه پیروزی پیاپی که یکی از آن‌ها مقابل آمریکا رقم خورد، به عنوان تیم صدرنشین راهی دور حذفی رقابت‌ها شدند.

لهستان در بازی مرحله یک هشتم نهایی خود به مصاف تونس رفت و همانطور که انتظار می رفت به راحتی و در سه ست پیاپی حریف را شکست داد و به جمع هشت تیم پایانی رقابت ها صعود کرد. آمریکا اما اصلا کار آسانی پیش رو نداشت و مقابل تیم شگفتی‌ساز ترکیه تا آستانه شکست هم پیش رفت اما در نهایت با چنگ و دندان 3-2 پیروز شد.

با توجه به جدول مسابقات این دو تیم یعنی لهستان و آمریکا یک بار دیگر در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان این جدال جذاب و تماشایی با نتیجه 3-2 به سود میزبان خاتمه یافت.

شاگردان نیکولا گربیچ در ست های اول و دوم به ترتیب با نتایج 25-20 و 27-25 به پیروزی دست یافتند اما در ادامه آمریکا به بازی برگشت و ست های چهارم و پنجم را با نتایج 25-21 و 25-22 پیروز از زمین خارج شد تا کار به ست سرنوشت‌ساز پنجم کشیده شود. در ست پنجم اما این لهستان بود که توانست 15-12 به پیروزی برسد و راهی نیمه نهایی شود. لهستان با این برد حریف برزیل در نیمه نهایی قهرمانی جهان شد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا