ورزش

لحظه به لحظه با جام جهانی و اخبار و حواشی آن

تنها چهار روز به شروع مهم‌ترین رویدار فوتبالی دنیا باقی مانده است.


به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جام جهانی 2022 قطر چهار روز دیگر مصادف با 20 نوامبر (29 آبان) با دیدار افتتاحیه که میان قطر و اکوادور برگزار می‌شود شروع خواهد شد و فوتبالدوستان زیادی در سراسر دنیا در انتظار دیدار مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان هستند.

این دوره از جام جهانی برای اولین بار است که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود که تعطیلی مقطعی فوتبال به دلیل شیوع کرونا و همچنین برگزاری مسابقات در یک منطقه نسبتاً گرمسیر از دلایل آن بوده است. 32 تیم در قالب 8 گروه 4 نفره در این مسابقات به مصاف هم خواهند رفت و تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعد صعود کرده و بر اساس جدولی که از پیش تعیین شده به مصاف هم خواهند رفت و در دیدارهای تک حذفی شرکت می‌کنند تا فینالیست‌ها و در نهایت قهرمان مسابقات مشخص شوند.

دیدار نهایی این مسابقات 18 دسامبر مصادف با 27 آذرماه برگزار خواهد شد. با اخبار و حواشی مربوط به مسابقات جام جهانی قطر همراه ما باشید:




*‌ سه شنبه 24 آبان

 

_ جایزه فیفا برای قهرمان جام جهانی ۴۲ میلیون دلار خواهد بود. و تیم دوم نیز ۳۰ میلیون دلار جایزه خواهد گرفت. تیم‌های سوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۷ و ۲۵ میلیون دریافت خواهند کرد. همچنین تیم‌های پنجم تا هشتم ۱۷ میلیون و تیم‌های نهم تا شانزدهم ۱۳ میلیون دلار دریافت خواهند کرد. به تیم‌های ۱۷ تا ۳۲ نیز مبلغ ۹ میلیون دلار پرداخت خواهد شد.


– لوییز انریکه با انتشار ویدیویی کوتاه اعلام کرد در روزهای جام جهانی، مستقیما با هواداران تیم ملی کشورش صحبت می‌کند: «می‌دانم که باید توانایی‌هایم برای ارائه برنامه زنده را بهبود ببخشم، می‌دانم نور اینجا خوب نیست، میکروفونی که دارم کیفیت صدایی درجه ۳ را ارائه می‌دهد و حتی چهره‌ام…


– مراسم افتتاحیه جام جهانی قرار است یکشنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) برگزار شود و شروع آن ساعت ۱۴:۰۰ به وقت گرینویچ (۱۷:۳۰ به وقت ایران) آغاز خواهد شد. ورزشگاهی که قرار است میزبان این مراسم باشد، استادیوم ال‌بیت الخور است که حدود ۶۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.


– درحالی که جمعیت جهان به 8 میلیارد رسید؛ صفحه فوتبالی و معتبر 433 ادعا می‌کند 5 میلیارد نفر جام جهانی 2022 را تماشا خواهند کرد!


گرت بیل، ستاره تیم ملی ولز در یک نشست خبری گفت: من کاملا آماده هستم. اگر لازم باشد در سه بازی ۹۰ دقیقه بازی کنم، این کار را خواهم کرد. ۳-۴ هفته اخیر برای همه سخت بوده است؛ بیشتر هم از جنبه ذهنی. حتی شنیدن خبر مصدوم شدن بازیکنان در این روزها هم واقعا سخت بود.

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۵_۲۲-۰۶-۳۹


– از سوی فیفا، تابلوی حضور در جام جهانی به احسان حاج‌صفی به عنوان نماینده تیم ایران، اهدا شد.

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۵_۲۱-۳۰-۳۶


–  عبدالله سوی نماینده فدراسیون فوتبال سنگال از غیبت سادیو مانه مهاجم بایرن مونیخ و تیم ملی این کشور در نخستین بازی جام جهانی 2022 به میزبانی قطر خبر داد.


– الیاس امیلیان شاعر هافبک تیم ملی فوتبال مراکش با 164 سانتیمتر کوتاه‌قدترین بازیکن جام جهانی 2022 در قطر نام گرفت. بلندقامت‌ترین بازیکن جام جهانی 2022 نیز آندریس نوپرس دروازه‌بان تیم ملی هلند با 203 سانتیمتر است.


– ارزشمندترین بازیکنان جام جهانی قطر

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۵_۲۰-۰۵-۵۳


– تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر براساس جدول رده‌بندی فیفا

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۵_۱۸-۰۱-۱۸


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا