ورزش

لسترسیتی ایران در آستانه بازگشت دوباره به لیگ برتر

غدیر اهواز و بی‌تابی برای دومین جشن تاریخی

استقلال خوزستان با کسب چهارمین پیروزی پیاپی طی دیدارهای اخیر اکنون با اختلاف چهار امتیازی نسبت به دیگر رقبا، در سودای بازگشت به لیگ برتر قرار دارد.

به گزارش “ورزش سه”، آبی‌های خوزستانی سرنوشتی عجیب در لیگ برتر داشته‌‎اند؛ از قهرمانی دراماتیک در لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا تا سقوطی تلخ به لیگ آزادگان در فاصله زمانی کوتاه.

تیمی که به واسطه مشکلات مالی علیرغم قهرمانی در فوتبال ایران خیلی زود در مسیر سقوط قرار گرفت و اکنون بعد از سال‌ها با حمایت ویژه گروه ملی فولاد و مدیریت کیوان بابادی و رهبری سیروس پورموسوی، چشم به بازگشت دوخته است.

فصل پانزدهم فوتبال ایران شاید یکی از هیجان‌انگیزترین رقابت‌ها را در لیگ شاهد بودیم. کمتر کسی انتظار موفقیت استقلال خوزستان را داشت و حتی با توجه به جذب مهره‌هایی گمنام توسط عبدالله ویسی آنها را مدعی سقوط هم می‌دانستند. سیروس پورموسوی در آن مقطع اما به عنوان دستیار اول ویسی با توجه به شناختی که از بازیکنان جوان و استعدادهای جنوب داشت، چند مهره جویای نام را به جمع آبی‌پوشان اضافه کرد. مهره‌هایی که در ادامه مسیر اما در قامت ستاره ظاهر شدند. رحیم زهیوی، مهدی مومنی، حسن بیت سعید، فرناندو دخسوس، محمد طیبی، موسی کولیبالی، دانیال ماهینی، حکیم نصاری و … به عنوان ستاره‌های آن دوره استقلال خوزستان کاری کردند کارستان و در نهایت آبی‌ها در تقابلی ویژه با پرسپولیس توانستند بالاتر از این تیم قهرمانی را از آن خود کنند.

1840465

عجیب اما این بود که این تیم سه فصل بعد از آن قهرمانی و در لیگ هجدهم به عنوان قعرنشین راهی لیگ دسته اول شد و اکنون چهار سال است که در تقلا برای بازگشت قرار دارد. تیمی که به واسطه نمایش خیره کننده و رقابت ویژه‌اش برای قهرمانی که همزمان با قهرمانی شگفت انگیز لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس شده بود، به این تیم شهره شد در نهایت نتوانست تاب مشکلات مالی را بیاورد و راهی لیگ پایین‌تر شد.

آنها در چهار سال اخیر هرچند کار را در رتبه‌های تک رقمی دنبال کرده بودند اما هیچ وقت با این نگاه ویژه و حمایت گونه مواجه نشده بودند تا سودای صعود داشته باشند. فصل جدید اما با یک کارگروه و تیمی از مدیریت و بازیکنان و اعضای فنی شکل گرفت که هدف بزرگی را دنبال می‌کردند. گروه ملی فولاد و مدیریت کیوان بابادی، نصیرنیا و دکتر آزاد و همچنین رهبری سیروس پورموسوی برنامه صعود این تیم را استارت زده و اکنون در فاصله پنج هفته به پایان فصل با اختلاف چهار امتیازی نسبت به دیگر رقبا، دنبال می‌کنند. آنها هرچند شاید نتوانند به قهرمانی این فصل در رقابت با شمس آذر برسند اما هدف اصلی خود برای صعود را به شکلی حساس و نفس‌گیر دنبال می‌کنند و امیدوارند لسترسیتی فوتبال ایران را بار دیگر به لیگ برتر بازگردانند.

استقلال خوزستان طی هفته‌های باقیمانده باید برابر چوکا تالش و خلیج فارس ماهشهر به عنوان دو رقیب پیش‌رو قرار گیرند. دو تیمی که آخرین امیدها برای فرار از سقوط را دنبال می‌کنند و اما دیدارهای بعدی آنها سخت ‌تر خواهد بود و برابر چادرملو به عنوان دیگر مدعی صعود، خوشه طلایی ساوه و آرمان گهر خواهد بود.

آنها با هدفگذاری و برنامه و حمایت لازم استادیوم غدیر اهواز را نیز بعد از سال‌ها سکوت و خواب بهسازی کرده‌اند و در اختیار گرفته‌اند و باید دید در بازی هفته پایانی مقابل آرمان گهر در آن بار دیگر جشن صعود برگزار خواهند کرد. استادیومی که روزگاری شاهد بزرگترین جشن تاریخ این باشگاه بعد از قهرمانی در لیگ برتر بود و اکنون نیز هواداران این تیم برای اتفاقی بزرگتر بی‌تابی می‌کنند.

1840466

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا