ورزش

لیونل مسی در یک قدمی علی دایی!

جایگاهی که به زودی از دست می‌رود

لیونل مسی با دبل مقابل گواتمالا موفق شد به یک قدمی رکورد علی دایی برسد.

به گزارش “ورزش سه”،  در شبی که احتمالا کمتر کسی در ایران نمایش آلبی سلسته مقابل گواتمالا را به تماشا نشسته بود، لیونل مسی با دو گل ساده مقابل حریف پبروزی تیمش را تثبیت بخشید.

گل اول در دقیقه ۱۱ و روی اشتباه مهلک نیکلاس هاگن، دروازه‌بان گواتمالا، به ثمر رسید. او در حالی که زیر فشار شدید مهاجمان ارژانتین قرار داشت، پاس خود را به لیونل مسی داد تا این فوق‌ستاره به راحتی هرچه تمام‌تر دروازه خالی را باز کند.

گل دوم در دقیقه ۷۷ و روی پاس هنرمندانی انخل دی‌ماریا به ثمر رسید. مسی در این صحنه هم با تیزهوشی دروازه حریف را گشود تا حساب کار ۴-۱ شود و قهرمان جهان با پیروزی سرمست‌کننده به استقبال کوپا برود.

با این دو گل، لیونل مسی هم به یک قدمی علی دایی رسید. حالا مسی ۱۰۸ گله در انتظار دیدار با کانادا خواهد نشست تا شاید در این بازی از اولین گلزن سه رقمی فوتبال دنیا عبور کند و تنها کریستیانو را بالاتر از خود ببیند.

جالب اینکه در اواخر نیمه اول ارژانتین صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما مسی با تصمیم لائوتارو مارتینز برای زدن این ضربه موافقت کرد و پنالتی را به او داد وگرنه همین دیشب به رکورد علی دایی می‌رسید.

لیونل مسی در یک قدمی علی دایی!

جالب اینکه کاپیتان ارژانتین تا دو سال پیش شانس چندانی برای رسیدن به رکورد علی دایی نداشت و اساسا در سال‌های گذشته کمتر کسی او و رونالدو را به عنوان تهدید رکورد آقای گلی جهان می‌شناخت اما مسی که تا جام جهانی روسیه ۶۵ گل زده بود، ناگهان در این پنج سال ۴۳ گل زد تا به صدر جدول نزدیک شود.

آمار فوق العاده مسی متعلق به سال ۲۰۲۲ است که ۱۸ گل به ثمر رساند و عملا خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان جهان مطرح کرد.

اولین گل ملی مسی در سال ۲۰۰۶ و زمانی رقم خورد که علی دایی از فوتبال ملی وداع کرد و حالا ۱۸ سال بعد از آن روزها، پسر کوچک آرژانتینی به عنوان کاپیتان و مرد سالخورده البی سلسته در آستانه رکورد دایی قرار دارد.

مسی که در ۳۶ سالگی همچنان تشنه رکورد و موفقیت است، ۲۲ گل تا رکورد کریستیانو رونالدو فاصله دارد و باتوجه به درخشش سی ار سون، احتمالا برای تصاحب رکورد او باید در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آماری در حد دوره قبلی ثبت کند و البته تا نزدیکی ۴۰ سالگی هم فوتبال خود را ادامه دهد.

این احتمالا آخرین رقابت و کرکری بین دو فوق ستاره فوتبال جهان خواهد بود؛ جنگ بر سر جایگاهی که سالها در سیطره شهریار فوتبال ایران بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا