ورزش

لیگ برتر هندبال زنان جوان شده است

سرمربی تیم هندبال زنان شهید شاملی کازرون گفت: در این دوره بازیکنان جوان زیادی در لیگ برتر بازی می‌کنند و نمایش خوبی دارند.

فاطمه محمدخانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص سطح رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان گفت: سطح مسابقات خیلی بالا است و تیم‌ها واقعا خیلی خوب کار کردند. در دور برگشت لیگ برتر هندبال زنان همه تیم‌ها می‌خواهند که امتیاز کامل را کسب کنند تا جزو چهار تیم بالای جدول باشند و به پلی آف راه پیدا کنند. همه بازیکنان از آمادگی بالایی برخوردارند و تلاش می‌کنند تا امتیاز جمع کنند. در این دور اختلاف میان تیم‌ها خیلی کم شده تا جایی که حتی تیم‌های رده پایین جدول هم توانستند خیلی خوب ظاهر شوند. این نشان می‌دهد که همه تیم‌ها خوب کار کرده‌اند تا به سطح خوبی برسند و در لیگ برتر بمانند.

سرمربی تیم هندبال زنان شهید شاملی کازرون در ادامه گفت: در این دوره بازیکنان جوانی در لیگ بازی می‌کنند که نمایش خوبی دارند. برخی تیم‌ها مثل تیم‌ البرز بازیکنانی از رده‌های نونهال تا جوان را به خدمت گرفته که خیلی خوب تلاش می‌کنند و امتیازهای خوب هم می‌گیرند. همچنین تیم ملایر بازیکنان جوان زیادی دارد که نتایج خوبی را گرفتند. این نمایش خوب بازیکنان جوان سبب شده تا بازی‌ها خیلی زیباتر شود.

محمدخانی در خصوص شرایط تیم خودش نیز گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا بازی به بازی امتیازها را کسب می‌کنیم و به نتایج دلخواه خود برسیم. بازیکنان هم از نظر آمادگی در شرایط خوبی هستند. امیدوارم در بازی‌های پیش رو هم نتایج خوبی بگیریم.

وی در ادامه در مورد غیبت نمایندگان ایران در مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا گفت: حضور در این مسابقات فضای خوبی برای رشد هندبال زنان است که متاسفانه دو سالی است به سبب کرونا اعزام نداشتیم. سال گذشته شهید شاملی امتیاز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را داشت اما با توجه به شیوع کرونا اعزام نشد. در مسابقات برون مرزی بازیکنان جوان و نوجوان با بازیکنان خارجی تنه به تنه می‌شوند و تجربه خوبی کسب می‌کنند. بنابراین هر تیمی که قهرمان شود باید در جام باشگاه‌ها شرکت کند تا تاثیر آن در دوره بعد لیگ برتر نمایان شود.

محمدخانی در پایان گفت: همچنین حضور در مسابقات جام باشگاه‌ها سبب دیده شدن بازیکنان می شود تا این امکان را پیدا کنند که لژیونر شوند. در همین سال گذشته بعد از حضور تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان چند تن از ملی‌پوشان ما لژیونر شدند. اینکه لیگ‌های اروپایی درخواست بازیکنان ایرانی را دارند نشان دهنده پیشرفت هندبال دختران ایران است. این یک امتیاز مثبت برای هندبال ایران است و سبب جذب اسپانسر هم می شود. با حضور اسپانسرها در این رشته پیشرفت بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا