ورزش

ماتا: بخواهید استقلال را تخریب کنید قوی‌تر خواهیم شد/ شروع کننده اتفاقات بازی با پیکان نبودم


مربی تیم فوتبال استقلال گفت: در جام حذفی مقابل تیمی بازی داریم که همیشه شگفت‌انگیز بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روی ماتا در نشست خبری پیش از بازی استقلال مقابل ملوان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، اظهار داشت: فردا یک بازی خیلی سخت را پیش رو داریم و بازی متفاو‌ت تری از لیگ شاهد خواهیم بود. درمورد دیدار جام حذفی صحبت می‌کنیم و مقابل تیمی بازی داریم که در این رقابت‌ها همیشه شگفت انگیز بوده و تاریخ سازی کرده است.

وی افزود: بازی خیلی سختی در انتظار ما است و باز‌ی‌ یکسانی مثل بازی‌های لیگ نخواهد بود. ملوان تیم خوبی دارد و بازی به بازی در حال رشد و تقویت است. ما هم در  لحظات و سطح خوب و مناسبی هستیم. فردا هم صد در صد خود را در این بازی می‌آوریم و امیدوارم بتوانیم روند خوب خود را دنبال کنیم.

مربی استقلال درمورد اینکه این تیم  در هفته های اخیر با وجود روند خیلی خوب در زمین، اسیر حواشی بیرون از زمین به ویژه محرومیت ساپینتو شده و این حواشی تا چه اندازه می‌تواند روی عملکرد آبی‌پوشان تاثیر منفی بگذارد و چه تدابیری در نظر گرفته‌اند تا تیم‌شان اسیر حواشی نشود، گفت: در این مورد مدیرعامل و سرمربی تیم در حال صحبت کردن هستند و به نتیجه هم رسیده‌اند. ان‌شاءالله در آینده نتایجی که به دست آورده‌اند و اظهارات‌شان بیان می‌شود. آن چیزهایی که گفتید مهم هستند. همانگونه که پیش از این هم گفتم اگر بخواهند ما را تخریب کنند، ما را قوی تر از قبل کرده‌اند.

ماتا ادامه داد: فردا هم ثابت خواهیم کرد بار دیگر متحد و با هم هستیم. خانواده خیلی خوبی هستیم و اجازه نمی‌دهیم کسی داخل این خانواده رخنه کند.

وی درخصوص اینکه مهدی قائدی قبل از انتقال شدن به امارات شرایط خیلی خوبی داشت و جز شانس‌های حضور در جام جهانی بود اما پس از جدایی استقلال کیفیت خود را از دست داد و اکنون دلیل خوب شدن شرایط وی چیست و آیا  حضور محمد محبی در کنارش تاثیرگذار بوده است، توضیح داد: وقتی قائدی را به استقلال آوردیم می دانستیم بازیکن باکیفیتی است که می‌تواند به ما کمک کند. هر موقع هم که به بازی رفته با دل و جان بازی کرده و صد در صد خود را گذاشته است. گل بزند یا نزند تلاش کرده است. وقتی سطح تیم بالا است و به سطح مطلوبی می‌رسد، بازیکنان کلیدی هم سطح خود را نشان می‌دهند. نه تنها قائدی بلکه آرش رضاوند یا محبی هم اینگونه هستند. تیم از همه چیز مهم‌تر است. تلاش تیمی است که شرایط را برای بازیکنان مهیا می‌کند تا خودشان را بیشتر نشان بدهند.

مربی استقلال اضافه کرد: پیش از این هم گفتم در مسیر خیلی خوبی هستیم. این هفته هم خیلی خوب تمرین کردیم. مهم این است که رفتار خیلی خوبی را از تیم می‌بینید و همگی تلاش می‌کنیم تا به نتیجه و عملکرد مطلوب خود برسیم.

ماتا درمورد اینکه ساپینتو در بازی با پیکان آرام بود اما  سرمربی پیکان در شرایطی که خودش مشغول صحبت با بازیکنان استقلال بود، به او اعتراض کرد و آیا بهتر نیست به عنوان دستیار ساپینتو شرایط آرام‌تری را به وجود آورد تا سرمربی استقلال تا این اندازه در مظان اتهام قرار نگیرد و محروم نشود، اظهار داشت: باید از سرمربی پیکان بپرسید چرا آن‌ها با من صحبت می کردند. من با آن‌ها صحبت نمی‌کردم. من با نیمکت هیچی تیمی تا زمانی که آن‌ها با من صحبت نکنند، صحبت نمی‌کنم. این موضوع را از خودشان بپرسید. درباره اتفاقات نیمه اول و روی خطای محبی صحبت می‌کردم. در نیمه اول خطای روی محبی بود اما خطای این بازیکن را گرفتند. در نیمه دوم نیز روی امید حامدی‌فر خطا شد و تصمیم داور به اشتباه بود. همان کار را روی امید کردند و خطا نگرفت. الگویی که داوری جلو می‌رفت، یکسان نبود. با داور چهارم در این مورد صحبت می‌کردم اما دیدم مربی تیم حریف با من صحبت می‌کند. من شروع نکردم.

وی درخصوص اینکه استقلال از ابتدای فصل مدام ترکیب خود را عوض کرده و راه‌های گلزنی مختلفی را امتحان می‌کرد اما در هفته‌های اخیر به ترکیب ثابتی رسیده و ثمره این کار را می‌بیند و آیا این موضوع به دلیل کسب شناخت کامل از بازیکنان تیم است، توضیح داد: وقتی فرآیندی را شروع می‌کنید، روند نرمالی است. باید رفتاری که بازیکنان در روز بازی دارند ببینیم زیرا اطلاعات و داده‌هایی که در تمرینات می‌بینیم متفاوت‌تر از آن‌هایی است که در روز بازی داریم. روند نرمالی است که در ابتدای فصل سرمربی دنبال راه‌حلی است تا به ترکیب نهایی برسد. نمی‌گویم ترکیب ثابت یا تیم اصلی داریم. شاید ترکیب فعلی به ترکیبی که در ابتدای فصل کارمان را با آن شروع کردیم، شباهت داشته باشد. موضوع خیلی مهم این است که  استراتژی خود برای هر بازی، عملکرد بازیکنان برای بازی و تمرین و عملکرد کلی تیم برای ما خیلی مهم است.

مربی استقلال درخصوص دلیل عملکرد متفاوت محمد محبی پیش و پس از جام جهانی و اینکه آیا او دچار مشکل شده است و باز هم می توان  او را بار دیگر مانند محبی قبل از جام جهانی دید، گفت: وضعیت محبی هم مانند قائدی است. سطح عملکرد می‌تواند در طول فصل متفاوت باشد. محبی در مسیر خیلی خوبی حرکت می‌کرد و در آن زمان تصمیم‌گیری‌اش خیلی خوب بود اما اکنون یک بازیکن دیگری داریم. البته به تیم کمک کرده و آنچه از وی انتظار داریم، داخل بازی اعمال می‌کند. داشتن فراز و نشیب در طول فصل عادی است. اگر 3-2 گل تا الان زده بود، بحث دیگری را می‌شنیدیم. محبی به تیم کمک می‌کند و موقعیت به وجود می‌آورد. خیلی خوب و سخت کار می‌کند. فوتبال اینجوری است. به صورت کلی از رفتارش در زمین رضایت داریم و خوشحال هستیم.

ماتا درمورد اینکه استقلال در نیم فصل دنبال جذب یک بازیکن خارجی بود و ساپینتو هم در مصاحبه‌اش این موضوع را اعلام کرد و آیا اکنون با توجه به روند خوب نتیجه‌گیری باز هم دنبال جذب  یک بازی‌ساز هستند یا خیر، پاسخ داد: پیش از این درباره این موضوع صحبت کردیم. دنبال راه حلی بودیم تا بازیکن بیاوریم و خیلی آنالیز و تحلیل کردیم. فکر می‌کنم پاسخی که در گذشته دادم خیلی شفاف بود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا